شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» بیانیه ها » بیانیه » بیانیه ۱۰ انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی: شما فردای قیامت باید پاسخگوی دردهای فرهنگی دانشگاه باشید.
بیانیه - بیانیه ها

بیانیه ۱۰ انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت خطاب به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی: شما فردای قیامت باید پاسخگوی دردهای فرهنگی دانشگاه باشید.

آذر ۲۰, ۱۳۹۸ 6۰80

اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
“شورا در حقیقت ستاد مرکزی فرهنگ کشور است و اینجا برنامه ریزی و طراحی و آینده نگری و کلان نگری و اشراف به مسائل فرهنگی لازم است.” (مد ظله العالی)

سلام علیکم
قریب به چهل سال از تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی میگذرد، امام خمینی (ره) در همان سال های نخستین پرورش نهال انقلاب اسلامی اهمیت جایگاه فرهنگ را برای ملت ایران و مسئولین مشخص ساختند و کشور را از شبیخون های فرهنگی بیم دادند. جایگاه خطیر و نقش اثرگذار شورای عالی انقلاب فرهنگی در نگاه و منظومه فکری مقام معظم رهبری نیز مبین اهمیت خاص این شورا در نسبت با دستگاه های فرهنگی کشور می‌باشد.با توجه به این مسئله که شورای عالی انقلاب فرهنگی با پیشینه متناسب با جوهره انقلاب اسلامی شکل گرفته است و وظیفه ی آن در سه رکن اساسی سیاست گذاری، تدوین ضوابط و نظارت در مقوله فرهنگ مشخص شده است، مستدعیست اعضای حقوقی و حقیقی محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخگوی عملکرد خود در این شورا باشند.
نداشتن آگاهی و اهتمام کافی به جایگاه این نهاد در تصمیم سازی های کلان فرهنگی و عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسات با توجه به تعدد شغل ها، عدم بکارگیری از ظرفیت متخصصان فرهنگی و نخبگان جوان دانشجویی و همچنین عدم نظارت شورا بر عملکرد نهادهای زیر مجموعه خود همچون وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، موجب ظهور معضلات عدیده فرهنگی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی شده است. مسائلی که بیان شد تنها گوشه ای از ناکارآمدی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر سه زمینه سیاست گذاری و تدوین و نظارت است. عملکرد شورا بگونه ای است که ما هرسال شاهد گله مندی دانشجویان سراسر کشور از این شورا در حضور مقام معظم رهبری هستیم. مسئله ای که در چند سال اخیر برای دانشگاهیان مهم شده است، دانشگاه اسلامی است. موضوعی که برای شورای عالی انقلاب فرهنگی دیگر اهمیتی ندارد، گویی بزرگواران شورا از دانشگاه های ما خبر ندارند. در دوره ای هستیم که رخوت و عدم نشاط جامعه ی دانشگاهی مارا فراگرفته است. جایگاه دانشگاه در جامعه ی امروز تاثیرگذار نیست، دانشگاه های ما در تربیت نیروی متعهد و متخصص و همچنین تولید علم نافع که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باز مانده است. دانشگاه اسلامی امروزه برای عموم دانشجویان مطلبی ناآشناست و عده ای هم که صدای آن را از دور شنیده اند، دانشگاه اسلامی مدنظر اسلام را دانشگاهی میبینند که فقط ظاهری اسلامی داشته باشد (که متاسفانه در همین مورد هم ناکام بوده اید) و دیگر جنبه های دانشگاه اسلامی که مهم ترین آن رابطه حوزه و دانشگاه و تولید علم دینی است برای دانشجویان به موضوعی مضحک بدل شده است. مورد عجیب دیگری که هرروزه در محیط دانشگاه با آن روبرو هستیم موضع دانشگاه و مدیران دانشگاه در خصوص مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ما دانشجویان بر این باور هستیم مصوبات بزرگواران شورای عالی انقلاب فرهنگی اهمیت چندانی برای روسای دانشگاه های ما ندارد که گاهی شاهد وهن جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط برخی مدیران هستیم.
درپایان لازم است یادآور شویم که میهن عزیزمان ایران، همانگونه که در جنگ اقتصادی در حال نبرد جان فرسا با استکبار است و دولت محترم فرماندهی و اتاق جنگ را در اختیار دارد، در مقوله فرهنگ نیز همواره در جنگ نابرابر حضور داریم و فرماندهی جنگ فرهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این جمله را از دبیر اتحادیه دفترتحکیم وحدت وام میگیریم و با صدای رسا و بلند به تک تک اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوییم: شما فردای قیامت باید پاسخگوی دردهای فرهنگی دانشگاه باشید.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قزوین
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت