سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 2024 - 03 - 19 ساعت :
» بیانیه ها » بیانیه » نامه دفتر تحکیم وحدت به مناسبت شهادت رئیسعلی دلواری خطاب به شورای شهر تهران:
بیانیه - بیانیه ها

نامه دفتر تحکیم وحدت به مناسبت شهادت رئیسعلی دلواری خطاب به شورای شهر تهران:

شهریور ۹, ۱۳۹۸ 8۰68

جناب آقای محسن هاشمی

ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران

سلام علیکم

« نام سردار مؤمن و شجاعی مثل شهید «رئیس‏علی دلواری» از نام‌هائی است که همیشه دلهای مؤمن را که آشنائی به وضع او و مبارزات او داشته‌‏اند، در سراسر این کشور به خود جذب می‏‌کرده است و خدا را شاکریم که بعد از پیروزی انقلاب، این نامی که سعی می‏‌شد پنهان بماند و این چهره ناشناخته بماند، بر سر زبانها افتاد؛ او را شناختند، شخصیت او را ستودند، مظلومیت و شهادت مظلومانه‏ی او را همه دانستند و فهمیدند. البته امروز با آن دوران خیلی فرق کرده است. آن روز عده‏ی معدودی همراه با یک جوان شجاع ناچار بودند در مقابل قدرت استعماری و استکباری انگلیس، مظلومانه مقاومت کنند؛ اما امروز رئیس‏علی‏های دلواری کم نیستند، تنها هم نیستند.» ( بیانات امام خامنه ای در دیدار مردم بوشهر در روز میلاد امام علی(ع) )

همانطور که مستحضرید در گلوگاه های حساس تاریخی پیرامون مشکلات ایران در اکثر اوقات ردپایی از دخالت های  انگلیس خبیث به چشم می خورد و همواره این مشکلات گریبان گیر مردم ایران اسلامی بوده است.

همانطور که مستحضر هستید روز ۱۲ شهریور ماه سالروز شهادت بزرگ مرد مبارز مشروطه شهید رئیسعلی دلواری می‌باشد. شخصیتی که جانانه و مردانه در مقابل نفوذ و تجاوز انگلستان از جنوب ایران در زمان جنگ جهانی اول ایستاد و در این راه به شهادت رسید.

به همین منظور از شما و نمایندگان محترم شورای اسلامی شهر تهران خواستاریم خیابان منوچهری که مقابل درب سفارت انگلیس خبیث قرار دارد را در سالروز شهادت این بزرگ مرد به نام شهید رئیسعلی دلواری تغییر داده تا نام این بزرگ مرد برای همگان یادآور جنایات انگلیس خبیث و فرهنگ ایستادگی و مقاومت باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت