چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 17 ساعت :
» دسته‌بندی نشده » مسئول واحد بین الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت: با توجه به وضعیت جسمانی نامناسب شیخ زکزاکی ، لازم است که این مسئله در راس مطالبات جنبش دانشجویی قرار گیرد.
نیجریه
دسته‌بندی نشده - مصاحبه - مصاحبه ها

مسئول واحد بین الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت: با توجه به وضعیت جسمانی نامناسب شیخ زکزاکی ، لازم است که این مسئله در راس مطالبات جنبش دانشجویی قرار گیرد.

مرداد ۲۰, ۱۳۹۸ 7۰77

هم اکنون چند سال است که یک صرافی در نیجریه در حبس است و با توجه به وضعیت جسمانی نامناسب وی، لازم است که این مسئله در راس مطالبات جنبش دانشجویی قرار گیرد.

عبدالله زاده ادامه داد: یکی از ابعاد این ماجرا که کمتر به آن پرداخته شده بحث نحوه برخورد و موضع دولت و وزارت خارجه نسبت به وضعیت شیخ زکزاکی است.

وی با اشاره به فعالیت و مطالبه گری دانشجویان و برخی نهادهای بین المللی برای رسیدگی به وضعیت شیخ زکزاکی تصریح کرد: متاسفانه امروز علی رغم فعالیتهای جنبش دانشجویی و برخی نهادهای بین المللی برای آزادی شیخ زکزاکی ما از دولت و وزارت خارجه خبری به صورت رسمی درباره فعالیت برای رسیدگی به وضعیت رهبر شیعیان نیجریه دریافت نکردیم.

مسئول بین الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: متاسفانه شنید شده با فشاری که دولت نیجریه دارد سفیر ایران در این کشور به ماجرای شیخ زکزاکی نگاه محافظه کارانه‌ای دارد تخیلی تمایل دارد این ماجرا سریع تر تمام شود.

عبدالله زاده تاکید کرد: سفارت ایران در نیجریه هنوز به صورت رسمی موضع خود درباره شیخ زکزاکی شفاف نکرده است و این مسلمان به مطالبات واعتراضات مردم و دانشجویان برای آزادی شیخ زکزاکی ضرر می رساند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه باید برای آزادی شیخ زکزاکی تلاش کند، گفت: متاسفانه وزارت خارجه هم خیلی شفاف و به صورت رسمی موضع خود را در این باره اعلام نکرده و ما به صورت مکتوب این مسئله را مطالبه خواهیم کرد و منتظر پاسخ وزارت خارجه خواهیم ماند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت