سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 16 ساعت :
» اخبار » روایتی از تجمع مقابل سفارت انگلیس
اخبار - مصاحبه - مصاحبه ها

روایتی از تجمع مقابل سفارت انگلیس

تیر ۲۵, ۱۳۹۸ 4۰133

https://www.instagram.com/tv/Bywht_KFf5t/?igshid=1jcba4qg4kvmx

حمایت کننده مالی #جشنتولد ملکه انگلیس #تجارایرانی بودند.
اسامی شرکت کنندگان را به مردم اعلام کنیم.

?#علیدهقان، دبیر دفتر تحکیم وحدت صبح دیروز با حضور در برنامه «سلام، صبح بخیر» شبکه سه سیما در خصوص #تجمعدانشجویی پنج شنبه هفته گذشته دانشجویان در اعتراض به برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس در مقابل سفارت این کشور در تهران توضیحاتی ارائه داد.

?دهقان در این برنامه به حساسیت جنبش دانشجویی نسبت به خباثت‌های انگلیس اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور سفیر جدید انگلیس و کار‌هایی که اخیرا در جمهوری اسلامی صورت گرفته، می‌توان گفت که برگزاری جشن تولد ملکه انگلیس مسئله نادری بود و #جنبش_دانشجویی نمی‌توانست نسبت به آن بی تفاوت باشد؛ بنابراین با هماهنگی اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی تصمیم بر این شد که نسبت به این موضوع موضع گیری شود.

?وی در واکنش به صحبت مجری برنامه، مبنی بر اینکه آیا اتفاقاتی شبیه اتفاقات تجمع سال ۹۲ در مقابل #سفارت انگلستان در تجمع اخیر اتفاق افتاد یا نه تصریح کرد: #عقلانیت همیشه در فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی همراه بوده و شاخص و ملاک جنبش‌های دانشجویی صحبت‌های رهبر معظم انقلاب است؛ بنابراین جنبش دانشجویی عقلانیت و متانت را در مواجهه با مسائل پیش آمده لحاظ کرده و هیچ وقت به سمت این قبیل کار‌ها نمی‌رود.

?دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا شما از لیست میهمانان حاضر در جشن تولد ملکه انگلیس اطلاع داشتید، گفت: ما با توجه به اطلاعات خود و رسانه‌ها متوجه شدیم که میهمان‌های مختلفی از قبیل: هنرمندان، دیپلمات‌ها، و تجار به این جشن دعوت شده‌اند؛ ولی متاسفانه آمار دقیقی از #میهمانان حاضر در جشن نداریم.

?طبق اطلاعیه سفارت انگلیس حمایت کننده مالی جشن تولد ملکه انگلیس نیز تجار ایرانی بودند، تصریح کرد: ما برای اطلاع از لیست مهمانان جشن تولد ملکه انگلیس با ۲ تن از نمایندگان مجلس که درباره این اتفاقات موضع گیری کرده بودند، ارتباط گرفتیم؛ اما متاسفانه چیزی به دستمان نرسید در هر حال جنبش دانشجویی پیگیری‌های خود در این رابطه را ادامه می‌دهد و نسبت به آن سکوت نخواهد کرد. ما تلاش می‌کنیم اسامی شرکت کنندگان در این جشن را به مردم اعلام کنیم.

?اگر به دنبال #نفوذی در جمهوری اسلامی میگردیم باید بدانیم که چه کسانی در این جشن تولد شرکت کرده اند و سفیر انگلیس برای جشن تولد کدامشان می‌آید. در هر حال چارچوب، قوانین و حدودی که در جمهوری اسلامی تعریف شده چنین کاری را نمی‌پذیرد.

?دهقان با اشاره به #جنایت‌های_ملکه انگلیس و دست داشتن این کشور در کودتای ۲۸ مرداد، کشتار ۹ میلیون ایرانی، جنگ ایران و #عراق، فتنه ۸۸ و تحریم‌ها گفت: مردم باید کسانی را که تا اسم جشن تولد ملکه انگلیس می‌آید آب از دهانشان جاری می‌شود و در این جشن شرکت کرده انده را بشناسند، این افراد چه از #هنرمندان باشند و چه جزو مسئولین، طبیعتا باید معرفی شوند.

?دهقان در پاسخ به مجری برنامه که پرسیده بود آیا از وزارت امور خارجه لیست اسامی را پیگیری می‌کنید، بیان کرد: متاسفانه نوع تعامل وزارت امور خارجه و بقیه وزارت خانه‌ها طوری نیست که اطلاعات مورد نظر را به صورت شفاف در اختیار ما قرار دهند، ولی ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت