جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » سارا عاقلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: خیانت سران فتنه به همبستگی اجتماعی در ایران قابل گذشت نیست
اخبار - مصاحبه - مصاحبه ها

سارا عاقلی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: خیانت سران فتنه به همبستگی اجتماعی در ایران قابل گذشت نیست

تیر ۲۵, ۱۳۹۸ 6۰214

?دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت:
?اگر قرار بر این باشد از همه اشتباهات سیاسی #سران_فتنه بگذریم نمی‌توانیم از آن هایی که به همبستگی اجتماعی در جامعه ایران خیانت کردند، بگذریم.

?معمولاً در یک رخداد سیاسی مثل فتنه ۸۸ پیامد‌های سیاسی و اقتصادی ماجرا خیلی دیده می‌شود، اما آنچه که کمتر به آن می‌پردازند و این هم اشتباه است #پیامد‌های_اجتماعی آن ماجرای سیاسی است.

?#شکافاجتماعی و دوقطبی شدن جامعه اتفاق ناخوشایندی بود که بعد از فتنه ۸۸ جامعه ایران را مورد تهدید قرار داد. تزلزل همبستگی اجتماعی هم می‌تواند سیاسی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد که نمونه آن را در #انتخاباتمجلس سال ۹۰ دیدیم.

?فرایند #تولید و پویایی اقتصادی در یک جامعه چند تکه معنا نمی‌شود و با چنین جامعه‌ای نمی‌توان به یک جامعه #پویایی_اقتصادی دست یافت.

?عدم پویایی اقتصادی به دلیل نبود همبستگی اجتماعی رخ می‌دهد. بزرگترین خیانتی که سران فتنه به جامعه ایران کردند چند دسته کردن و فعال کردن شکاف‌های هویتی و سیاسی بود؛ یعنی دسته‌های مختلف سیاسی را فراتر از رقابت و در قالب تخاصم روبروی هم قرار دادند؛ بنابراین اگر قرار بر این باشد از همه اشتباهات سیاسی سران فتنه بگذریم نمی‌توانیم از این افراد به خاطر خیانتی که به همبستگی در جامعه ایران کردند، بگذریم.

?تحریم‌های آمریکا و اعمال فشار بیشتر به ایران زمانی اتفاق افتاد که این کشور پس از فتنه ۸۸ احساس کرد در جامعه ایران یک شکاف وجود دارد. آمریکا برای اعمال فشار بر روی همین شکاف دست گذاشت و بعد از آن با موج سنگینی از #فشار‌های_خارجی علیه جامعه ایران روبرو شدیم و دیدیم که چگونه ایران در مجامع بین المللی تحت فشار قرار گرفت.

?طبیعی است که در روز‌های آشوب ابعاد اقتصادی یک کشور آسیب زیادی می‌بینند؛ با این وجود فتنه گران با تولید ناامنی در زندگی عادی مردم اخلال وارد می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی مردم نمی‌توانند به فعالیت اقتصادی خود بپردازند؛ کما اینکه در فتنه ۸۸ شاهد بودیم که کسب و کار مردم چگونه مورد هجوم آشوبگران قرار گرفت و در بعد بین‌المللی نیز تحریم‌ها و فشار‌ها علیه کشورمان افزایش یافت.

http://yon.ir/4GcvU

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت