شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » اگر در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب پشت تریبون قرار بگیرید، چه مطالبه و درخواست‌هایی را مطرح می‌کنید؟
اخبار - اخبار انجمن ها - مصاحبه - مصاحبه ها

اگر در دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر انقلاب پشت تریبون قرار بگیرید، چه مطالبه و درخواست‌هایی را مطرح می‌کنید؟

تیر ۲۴, ۱۳۹۸ 2۰86

مهدیه جوکار دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دکتر #شریعتی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد دانشگاه خبرگزاری آنا:

مهدیه جوکار در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه اگر در دیدار رمضانی دانشجویان با مقام معظم رهبری توفیق سخنرانی پشت تریبون را داشتم، اظهار کرد: در این جلسه ابتدا درباره مردم‌سالار بودن نظام نکات و پرسش‌هایی را مطرح می‌کردم؛ با توجه به اینکه در سال جاری، انتخابات مجلس شورای اسلامی را که جلوه‌گاه مهمی از جمهوریت و مردم‌سالار بودن نظام است، پیش‌رو داریم در خصوص بحث جمهوریت، اصلاح قانون انتخابات که اخیراً مورد بحث مجلس بوده، روند تأیید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان و… را خدمت رهبر انقلاب عرض می‌کردم.

وی افزود: همچنین درباره برخی رخدادهای موجود در کشور که نه‌تنها موجب رشد کرامت انسانی افراد جامعه نشده بلکه دقیقاً در تضاد فاحش با آن است، گلایه‌هایی از مسئولین طرح می‌کردم. از نظر ما، تعالی کرامت انسان‌ها از وظایف حکومت اسلامی است اما باید دید تا چه اندازه در نظام به این مهم جامه عمل پوشانده شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی عضو دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مسئله فرهنگ، امروز به یکی از چالش‌های جامعه بدل شده است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز سابقاً اشاره کرده بودند که قرارگاه‌های متولی امر فرهنگ دچار اختلال هستند، این اختلال حقیقتاً ضربه‌های جدی بر پیکره جامعه و نسل آتی وارد خواهد کرد. ما به‌عنوان افسران جوان جنگ نرم که فرمان آتش به اختیار از ولی امر خود داریم، با تمام توان پای این‌کار هستیم.

جوکار تصریح کرد: درخواستی که داریم آن است؛ چنانچه مسئولین نمی‌توانند به‌درستی وظیفه خود را انجام دهند، ترجیحاً کاری نکنند! چراکه بسیاری از اقدامات نسنجیده و ضد فرهنگی که در داخل صورت می‌گیرد گاهی مخرب‌تر از اقدامات دشمنان عمل کرده و دستاویزی برای هجمه آنان به انقلاب و نظام ایجاد می‌کند. از مسئولان می‌خواهیم که اجازه دهند جوانان عرصه اقدام و عمل را در این حوزه به ‌دست بگیرند.

وی عنوان کرد: نکته دیگر در خصوص سند ۲۰۳۰ و شرایط حال حاضر آموزش و پرورش است. تأثیر نظام آموزشی بر نسل آتی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما چه اتفاقی برای این وزارت افتاده است که برخی از مدارس ایران به‌جای گسترش مفاهیم و مبانی نظام، با آرمان‌های انقلاب فاصله گرفته‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی با بیان اینکه در حوزه امور خارجه، برجام، منطقه، مذاکره و آنچه امروز در عرصه بین‌الملل رخ می‌دهد سخن بسیار است، خاطرنشان کرد: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، حفظ شعارها و ایستادگی بر سر آرمان‌ها بوده و ما هنوز آمریکای مستکبر را نه‌تنها دشمن اول خود بلکه دشمن نخست بشریت می‌دانیم.

جوکار تصریح کرد: حضرت روح‌الله (ره) چه خوب در خشت خام دیدند که لطمات آینده این نظام نه از موضع اقدامات آمریکا، بلکه از موضع اقدامات مغزهای پوسیده عاشق آمریکا در ایران خواهد بود. ذلت ناپذیری در مقابل تفرعن آمریکا، تن ندادن به خواسته‌های نامشروع آنان و عدم مذاکره با شیطان بزرگ جانِ کلام ماست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سالی که در آن قرار داریم به نام سال «رونق تولید» نام‌گذاری شده است. مطالبه از نهادهای دولتی و مجلس شورای اسلامی از سرفصل‌هایی بوده که زیبنده خوی مطالبه‌گری جنبش دانشجویی است تا به آن‌ها پرداخته شود. نقد عملکرد صداوسیما، ارائه تحلیل‌ها از فضای حوزه زنان و دختران جامعه و تحلیل فضای روز دانشگاه نیز از مواردی بود که چنانچه توفیق حضور در مقابل رهبر انقلاب را داشتم به آن‌ها اشاره می‌کردم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت