چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 16 ساعت :
» اخبار » دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست تشکل‌های دانشجویی با رئیس قوه قضاییه
اخبار - مصاحبه - مصاحبه ها

دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست تشکل‌های دانشجویی با رئیس قوه قضاییه

تیر ۲۴, ۱۳۹۸ 7۰98

باید سرمایه اجتماعی رییس قوه قضاییه با توجه به سابقه و عملکرد ایشان در آستانقدس رضوی و به لطف امام رضا علیه‌السلام به این قوه تسری یابد و برای این کار نیز آقای رئیسی زمان محدودی دارند ولی اگر این اتفاق رقم بخورد و کارایی قوه‌قضاییه برای مردم نمایان شود سرمایه اجتماعی این قوه و نظام اسلامی تقویت خواهد شد و اعتماد مردم نیز افزایش می یابد و این مسئله ای است که در زمان ریاست قبلی قوه قضاییه خیلی لطمه خورد.

الگویابی جرائم با استفاده از کلان داده در #قوه_قضائیه

?دبیر دفتر تحکیم وحدت: به طور کلی نشست با رئیس قوه قضاییه نشست خوبی بود ولی با توجه به اینکه زمان جلسه محدود بود کیفیت آن عالی نبود چون نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی به زمان بیشتری برای بیان مطالبات خود نیاز داشتند.

?علی دهقان: باید سرمایه اجتماعی رییس قوه قضاییه با توجه به سابقه و عملکرد ایشان در #آستان_قدس رضوی و به لطف امام رضا علیه‌السلام به این قوه تسری یابد و برای این کار نیز آقای #رئیسی زمان محدودی دارند ولی اگر این اتفاق رقم بخورد و کارایی قوه‌قضاییه برای مردم نمایان شود سرمایه اجتماعی این قوه و نظام اسلامی تقویت خواهد شد و #اعتماد مردم نیز افزایش می یابد و این مسئله ای است که در زمان ریاست قبلی قوه قضاییه خیلی لطمه خورد.

?در رابطه با #سلامتدستگاهقضا پیشنهاد دادیم که باید معاونت اجتماعی و پیشگیری، معاونت فناوری اطلاعات و معاونت حقوقی قوه قضاییه با همکاری هم کلان داده هایی را که در پرونده‌های وارد شده به این قوه وجود دارند و می‌توانند به الگویابی جرائم کمک کنند آنالیز نمایند تا به تبع آن شاهد کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا باشیم که رئیس قوه قضاییه نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و گفتند در این راستا برنامه‌هایی دارند.

?مبارزه با فساد و همچنین تکریم #مردم در دستگاه قضا از دیگر موضوعاتی بودند که ما آنها را مطرح کردیم همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کردیم به صورت شفاف عملکرد دستگاه قضایی، آراء قضات و میزان رضایت مردم نسبت به قضات و بحث سود زنی در دستگاه قضایی را کلید بزنند تا مردم #تحول در این قوه را شاهد باشند.

?همچنین در این نشست ما در مورد #آزادی های مشروع در نظام جمهوری اسلامی و جایگاه دستگاه قضایی در مدیریت اعتراضات #مدنی و #کارگری بحث کردیم و گفتیم یک مرز باریکی بین ورود مقتدرانه و دقیق قوه قضاییه با حضور مقتدرانه و سلبی این قوه وجود دارد که با هم متفاوت هستند و می‌توانند نمرات متفاوتی داشته باشند.

?موضوع دیگری که ما در این نشست طرح کردیم ناظر به حوزه زنان و یکسری بحث های فنی و حقوقی بود که قضاوت زنان در قوه قضاییه شامل می شد در هر حال ما در این نشست خواستار استفاده از #قضاتزن در قوه قضاییه شدیم و تاکید کردیم که باید نگاه به جایگاه قضات زن درست باشد و #کرامتزنان حفظ شود.

http://yon.ir/FLMHk

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت