سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 23 ساعت :
» اخبار » دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت: کمترین انتظار از دولت این است که با تمام قوا به کمک سیل زدگان بشتابد.
اخبار - مصاحبه - مصاحبه ها

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت: کمترین انتظار از دولت این است که با تمام قوا به کمک سیل زدگان بشتابد.

تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 8۰171

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت با انتقاد از عملکرد دولت در امر امداد رسانی به استان‌های سیل زده گفت: کمترین انتظار از دولت این است که با تمام قوا به کمک سیل زدگان بشتابد.

مژگان صلایی دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: حدود یک هفته از سیل خانمان برانداز دو استان شمالی کشور یعنی گلستان و مازندران میگذرد و همچنان خبری از حضور رئیس جمهور نیست تا امروز علاوه بر این در اوج این حادثه دلخراش یعنی دو روز ابتدائی هم هیچ خبری از هیئت دولت نبود
و استاندار گلستان هم به صورت بسیار عجیب در محل خدمت حضور نداشت و این خود بر بغرنج شدن شرایط می‌افزود.

وی با بیان اینکه مسئولین در قبال مناطق سیل زده خوابند، افزود: کمترین انتظار این بوده و هست که دولت با تمام قوا وارد میدان شود.

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت گفت: وزیر نیرو وقتی از تغییر شرایط اقلیمی خبر می‌دهد باید شرایط را نیز برای روز‌های بحرانی فراهم می‌کردند، اما این اتفاق نیفتاد با این وجود آیا این موضوع به معنای اهمیت ندادن به مردم نیست؟

صلایی بیان کرد: کارشناسان وقوع سیل در آق قلا را یک سال قبل هشدار داده بودند. اما آیا هیچ برنامه‌ای با علم به اینکه این اتفاقات به وقوع خواهد پیوست را دولت نداشته و ندارد؟ در هر حال دولت باید خود را برای رخ دادن این حوادث آماده می‌کرد.

وی با انتقاد از عملکرد ستاد مدیریت بحران گفت: متاسفانه این ستاد کارنامه خوبی در مدیریت بحران‌ها ندارد و دچار بحران مدیریتی است. در واقع از این ستاد نه تنها در سیل گستان بلکه در بحران‌های گذشته مانند زلزله کرمانشاه هم عملا اقدام قابل توجهی دیده نشده و همواره این ارتش و سپاه و بسیج بودند که در بحران‌ها و سختی‌ها غمخوار و همراه مردم بودند. در هر حال اگر همکاری دولت نیز بود این بحران‌ها با تلفات وخسارات کمتری مدیریت می‌شد.

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت گفت: متاسفانه دولت فقط در هنگام انتخابات و برای جمع آوری آرا به یاد مردم بوده و الان که هنگام کمک است نقش پررنگی ندارد به گونه‌ای که این بار به دوش سایر هموطنان و نیرو‌های های مسلح کشور افتاده است.

صلایی با بیان اینکه عبور از بحران پیش آمده همت جهادی مسئولان و همچنین همراهی گروه‌های مردمی را می‌طلبد، افزود: دستگاه‌های دولتی نیز باید در صدد بازسازی و ترمیم امکانات و توان خود برای رویارویی با بلایای طبیعی برآیند.

صلایی تصریح کرد: باید علت رخ دادن این حوادث و عواملی که سبب تشدید سیل شده شناسایی و مرتفع گردد تا دیگر شاهد چنین خساراتی نباشیم.

وی با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت به خاطر از دست دادن تعدادی از هم وطنانمان در جریان وقوع سیل خود را همراه آلام مردم می‌داند، افزود: اردوی جهادی اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت به منظور ارائه خدمات پزشکی و دیگر خدمات در گلستان برگزار می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت