پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 28 ساعت :
» اخبار » دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: «بیانیه گام دوم » چراغ راه چله دوم انقلاب/ اهداف در سایه مردم سالاری دینی محقق خواهد شد
اخبار - دسته‌بندی نشده - مصاحبه ها

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: «بیانیه گام دوم » چراغ راه چله دوم انقلاب/ اهداف در سایه مردم سالاری دینی محقق خواهد شد

تیر ۲۳, ۱۳۹۸ 5۰87

سارا عاقلی دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این بیانیه به حکم چراغی است که مسیر چهل ساله پیشروی انقلاب اسلامی را برای مان روشن می‌سازد تا در این مسیر گام برداریم. اما برای حرکت در مسیر انقلاب لازم است معانی گام اول و دوم و مرحله‌ایی که در آن قرار داریم را متوجه شویم، تا بتوانیم در آن مسیر قدم برداریم.

وی ادامه داد: همانگونه که در متن این بیانیه آمده است چشم انداز انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است؛ تمدن نوین اسلامی در منظومه فکری رهبر انقلاب دارای پنج مرحله‌ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی است؛ ما مرحله‌ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را پشت سر گذاشته و تثبیت کرده‌ایم؛ در مرحله دولت سازی به سر می‌بریم.

با معرفی جامعه اسلامی به جهان، تمدن نوین اسلامی را می‌سازیم

عاقلی با اشاره به متن بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: مطابق با بخش اول بیانیه مرحله جامعه پردازی ابتدای گام دوم انقلاب است که می‌توان با معرفی جامعه اسلامی به جهان، تمدن نوین اسلامی را بسازیم؛ پیش نیاز این جامعه سازی، توجه به خود سازی است، نمی‌توانیم بدون تمرین و خودسازی، افراد یک جامعه اسلامی را بسازیم.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با توجه ابتدای متن این بیانیه افزود: رهبر انقلاب مقدمه درخشش انقلاب اسلامی را پیوند اسلامیت و جمهوریت می‌دانند که نتیجه اندیشه‌های امام خمینی (ره) است. حفظ این گوهر بسیار  اهمیت دارد زیرا سبب اصلاح و پیشرفت است. در درجه اول باید این گوهر حفظ شودو غبار فساد را از آن پاک کنیم. این موضوع که ما امروز می‌توانیم از مفاهیمی همچون عدالت، آزادی، پیشرفت و تمدن سازی صحبت کنیم ماحصل درخشش این گوهر است.

جوانان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هستند

وی درباره مخاطب این بیانیه تصریح کرد: همان گونه که در بیانیه هم به صورت صریح اشاره شده است مخاطب بیانیه جوانان هستند. با وجود اینکه آحاد ملت ایران مورد خطاب رهبر انقلاب بودند، اما عرصه گردانی در هر دوره ایی به دست جوانان است.

عاقلی با توجه به قسمت اشاره به برکات نامه توضیح داد: مردم سالاری دینی اولین رکن و دستاورد انقلاب اسلامی معرفی می‌شود؛ تمام خواسته‌ در سایه‌ اصلی به نام مردم سالاری دینی محقق خواهد شد. قطعا مردم سالاری دینی نیز دارای اشکال و ایراد است که باید درصدد حل آن‌ها باشیم، حتی شاید یکی از کار ویژه‌های ما در گام دوم انقلاب نیز پرداختن و توجه به این اصل بنیادین است.

وی بیان کرد: سومین برکاتی که توسط رهبر انقلاب برشمرده شد، مشارکت مردمی است، مشارکت مردمی برای رهبر انقلاب در چهار محور حضور در انتخابات، صحنه‌های ملی، مبارزه با استکبار ستیزی و مبارزه با فتنه‌های داخلی و این نشان دهنده یک افق بلند از نگاه رهبر انقلاب است که مشارکت مردم صرفا در انتخابات محدود و خلاصه نمی‌بینند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت