شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در میزگرد دبیران سیاسی اتحادیه‌های دانشجویی درباره‌ی رفتار نماینده‌ی سراوان
اخبار - مصاحبه ها

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در میزگرد دبیران سیاسی اتحادیه‌های دانشجویی درباره‌ی رفتار نماینده‌ی سراوان

تیر ۲۰, ۱۳۹۸ 4۰69

عاقلی: نهاد نظارت از مجلس باید مردمی باشد/ طبیعتا نمایندگان با همتای خاطی خود برخورد نمی‌کنند.

سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در این باره گفت: باید به موضوعات این چنینی عمیق پرداخت و سطحی از آن عبور نکرد؛ رفتار آقای درازهی، چند سطح اشتباه در خود دارد که در درجه اول برخورد بی علت با یک کارمند، موضع گیری غلط به جای عذرخواهی و آخر اینکه تعدادی از نمایندگان که در مسائل روز کشور اظهار نظر نمی‌کنند، به خاطر منافع فردی و جناحی امضا جمع می‌کنند.

این فعال دانشجویی همچنین با تاکید براینکه منافع نمایندگان به هم گره خورده است ابراز عقیده کرد که همین مسئله باعث می‌شود تا کسی در مجلس با این نماینده خاطی برخورد نکند.

عاقلی با تاکید برا غلط بودن ساختار نظارت بر نمایندگان مجلس افزود: چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نمیتواند به روش صحیح ورود کند؟ دلیل این مسئله، غلط بودن نوع ساختار نظارت است، چراکه ما نظارت بر رفتار نمایندگان را به خود مجلس واگذار کردیم و این اشتباه است.

وی همچنین تصریح کرد: شورای نگهبان بعد از رای آوردن نماینده دیگر نمی‌تواند به رفتارش نظارت کند؛ فقط در زمان نام نویسی بحث احراز صلاحیت انجام می‌شود و بعد از آن دیگر اختیاری برای این شورا نظر گرفته نشده است.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در ادامه با تشریح ساز و کار نظارت مردمی بر نمایندگان مجلس افزود: باید نظارت مردمی و همگانی را تقویت کنیم و ساز وکار آن را شکل بدهیم و تشکل‌های مردم نهاد بیشتر شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر باید نگران طرح شهرستانی استانی شدن انتخابات مجلس باشیم چرا که با این کار میزان لیست و لیست دهی و عدم پاسخگویی نمایندگان بیش از پیش خواهد شد.

عاقلی همچین با اشاره به اینکه چرا مردم نمی‌توانند یک انتخاب صحیح و شایسته داشته باشند و نمایندگان شایسته‌ای را برای ورود به مجلس انتخاب کنند، افزود: سازکار انتخابات در کشور ما کارآمد و چابک نیست که چنین نمایندگانی وارد مجلس می‌شود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در پایان خاطرنشان کرد: در برخورد با نماینده سراوان مردم به خوبی ورود پیدا کردند و فشار غیر رسمی و یک موج رسانه ای و موج اجتماعی به وجود آمد اما باید این اعتراضات یک ساختار داشته باشد و پیگیر ابهامات مردمی و مشکلات جامعه باشد، در اینجاست که یک عنصر مدنی به نام رسانه کارکرد پیدا می‌کند. بنابراین تسریع رسیدگی به موضوع و اقناع افکار عمومی از نقش‌های کلیدی رسانه‌ها در جهت پیگیری مشکلات مردم است.
✅متن کامل این گفتگو را در لینک زیر مطالعه نمایید:

yon.ir/ZjAMe

به این نوشته امتیاز بدهید!

تحکیم نگار «خبرنگار»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت