پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » خروش مردم در ۹ دی برای دفاع از اسلامیت نظام و حفظ دین به وجود آمد و مردم اعلام کردند که دیگر فتنه گران را تحمل نخواهند کرد
بیانی-دبیر دفتر تحکیم وحدت
اخبار - اخبار برگزیده - مصاحبه ها

خروش مردم در ۹ دی برای دفاع از اسلامیت نظام و حفظ دین به وجود آمد و مردم اعلام کردند که دیگر فتنه گران را تحمل نخواهند کرد

دی ۹, ۱۳۹۲ 7۰312

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در میزگرد «دانشگاه و حماسه ۹ دی» که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در خبرگزاری فارس برگزار شد،گفت: قدرت طلبی و حلقه اطراف موسوی وی را در توهم پیروزی قرار دادند همچنین ما شاهد همراهی کورکورانه کروبی از ادعای تقلب نیز بودیم.

وی در ادامه با تاکید بر تکیه سران فتنه بر ادعای توخالی تقلب گفت: سران فتنه خود نیز به این نتیجه رسیدند که با توجه به سازوکار انتخابات در جمهوری اسلامی امکان وقوع تقلب وجود ندارد اما به خاطر نگه داشتن این جریان و همچنین همراه نگه داشتن مردم با خودشان این ادعا را دنبال می کردند اما ما شاهدیم که روزبه روز مردم از آنان رویگردان شدند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: چه شد که جمعیت طرفدار دو کاندیدای انتخابات ۸۸ چند ماه بعد از انتخابات از اطراف آنان پراکنده شدند. ما باید بدانیم که همه در جمهوری اسلامی باید پایبند به قانون باشیم اما سران فتنه این حقیقت را درک نکردند و روزبه روز مسائلی را که به وجود می آوردند از فضای انتخابات فاصله می گرفت و ما شاهدیم که در روز قدس که نماد آمریکاستیزی است شعار نه غزه نه لبنان سر داده شد.

بیانی ادامه داد: فتنه گران در ۱۳ آبان ، ۱۶ آذر و عاشورای ۸۸ نشان دادند که اصل اسلامیت نظام را نشانه رفتند و در آن روز ماهیت اصلی خود را نشان دادند.

این فعال دانشجویی با اشاره به عوامل بروز حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: مردم انقلابی تا قبل از عاشورای ۸۸ صبر می کردند و اقدامات فتنه گران را تنها اغتشاش می دانستند اما بعد از عاشورای آن سال که سران فتنه از اغتشاش گران حمایت کردند و آنان را مردم خداجو نامیدند، ۹ دی را خلق کردند و بساط فتنه گران را برچیدند.

«خروش مردم در ۹ دی برای دفاع از اسلامیت نظام و حفظ دین به وجود آمد و مردم اعلام کردند که دیگر فتنه گران را تحمل نخواهند کرد».

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به لزوم محاکمه فتنه گران گفت: امروز وقت آن است که محاکمه سران فتنه صورت گیرد چراکه در حال حاضر این موضوع پیش آمده است که انگار از دو طرف باید دلجویی شود در حالی که در آن سال فتنه گران ظلم بزرگی را در حق نظام انجام دادند و حال نیز باید طبق قانون با آنان برخورد شود.

وی در ادامه افزود: عدم محاکمه سران فتنه دلسردی مردم و پررویی فتنه گران را به وجود خواهد آورد و در حقیقت مهمترین پیام ۹ دی محاکمه سران فتنه است.

علی بیانی در ادامه سخنان خود در واکنش به سخنان حجاریان پیرامون انحلال مجلس گفت: شاید بحث انحلال مجلس که از طرف حجاریان مطرح می شود یک تحلیل باشد اما نباید از کنار آن ساده گذشت. چه اتفاقی می افتد که وی در سال ۸۸ از فتنه توبه می کند و همچنین در دوران اصلاحات از مجلس حمایت می کرد و حال بحث انحلال مجلس را وسط می کشد.

این فعال دانشجویی با اعلام نگرانی پیرامون ورود فتنه گران در دانشگاه گفت: این افراد مسئله دار می خواهند برای خود در دانشگاه پایگاه درست کنند. این افراد کسانی هستند که سابقه بدی در دوران اصلاحات و فتنه دارند و به دنبال رسمی کردن فعالیت هایشان در دانشگاه هستند.

وی افزود: ما دانشجویان از مجلس و دولت می خواهیم که از قضایای ۸۸ درس بگیرند و اجازه فعالیت به چنین افرادی را ندهند.

بیانی پیرامون خواسته دانشجویان از دولت یازدهم گفت: افرادی وجود دارند که می خواهند موضع دولت را نسبت به فتنه ۸۸ سکوت و یا حمایت جلوه دهند در حالی که قطعا موضع دولت چنین نخواهد بود و ما از دولت می خواهیم پیرامون حماسه ۹ دی موضع انقلابی بگیرد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه باید ابعاد فتنه مشخص شود خاطرنشان کرد: گرچه در ۸ ماه فتنه فضا غبارآلود بود اما امروزه مسئله کاملا شفاف است و فضا برای تبیین ابعاد آن ماجرا آماده است و ما باید امروز از ظلمی صحبت کنیم که فتنه گران نسبت به نظام اسلامی انجام دادند.

بیانی با تاکید بر اینکه کاسب فتنه و تحریم در نظام جمهوری اسلامی جایی ندارد گفت: چرا عده ای کسانی که در فتنه ۸۸ از خود مایه گذاشتند و برای تبیین فتنه ۸۸ روشنگری کردند را کاسب فتنه می نامند ما باید بدانیم که افراد یا با فتنه یا علیه آن هستند و کسانی که علیه فتنه اقدام کرده اند هیچگاه کاسب آن نخواهند بود.

این فعال دانشجویی با اشاره به انتخابات ۹۲ خاطرنشان کرد: مردمی که به آقای روحانی رای دادند همان افرادی هستند که ۹ دی را خلق کردند.

بیانی در پایان خاطرنشان کرد: جریان حاکم باید بداند که با قاطعیت روی کار نیامده است و یک پیروزی شکننده ای دارد و برای ثابت کردن خود باید به دنبال خواسته های مردم باشند که یکی از آن خواسته ها در ۹ دی بیان شد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت