جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 19 ساعت :
» اخبار » بیانی: یکی از پیشرفت‌های علمی ما در بحث هسته‌ای است/ جعفری: بررسی مسائل سران فتنه در صلاحیت قوه قضاییه/کریمی: ماهیت ۱۶ آذر، ماهیتی استکبار ستیزانه و ضد آمریکایی است/ پهلوان: گزارش ۱۰۰روزه، سیاه‌نمایی بود
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها

بیانی: یکی از پیشرفت‌های علمی ما در بحث هسته‌ای است/ جعفری: بررسی مسائل سران فتنه در صلاحیت قوه قضاییه/کریمی: ماهیت ۱۶ آذر، ماهیتی استکبار ستیزانه و ضد آمریکایی است/ پهلوان: گزارش ۱۰۰روزه، سیاه‌نمایی بود

آذر ۱۸, ۱۳۹۲ 6۰315

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در نشست خبری پیرامون سخنان رئیس جمهور در روز دانشجو به سخنرانی پرداختند.

*نهاد ریاست جمهوری با طرح سؤال اتحادیه‌های دانشجویی از روحانی مخالفت کرد

در ابتدای این نشست خبری علی بیانی، دبیر دفتر تحکیم وحدت ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: پیرامون دیدار رئیس جمهور با دانشجویان باید بگویم که در ابتدا ما از وزارت علوم درخواست کردیم که به اتحادیه‌های دانشجویی نیز فرصت طرح سؤال در حضور رئیس‌جمهور بدهند که البته با موافقت آنان روبرو شدیم اما بعد خبر رسید که نهاد ریاست‌جمهوری با این بخش مخالف است و بعد نیز رئیس‌جمهور در سخنان خود در توجیه آن، مشکلات کاری را دلیل حذف این برنامه اعلام کرد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت علت اصلی طرح سؤال از رئیس‌جمهور را چنین عنوان کرد: ما به دنبال آن بودیم که از رئیس‌جمهور نسبت به توافق ژنو سؤال بپرسیم که آیا این توافق منفعتی برای جمهوری اسلامی داشته است یا خیر و آیا امتیازات داده شده به ایران نسبت به امتیازاتی که ایران به غرب داده است،‌ هم سطح بوده؟

وی در ادامه افزود: برای ما جای سؤال است که چرا رئیس‌جمهور بعد از انتخابات، فضا را به این سمت بُرد که باید حتماً با ۱ ۵ مذاکره صورت گیرد و حتماً آن مذاکرات به نتیجه برسد.

بیانی پیرامون گزارش ۱۰۰ روزه رئیس‌جمهور نیز گفت: آقای روحانی در گزارش ۱۰۰ روزه‌شان اشاره‌ای به فعالیت‌های دولت نکردند و بیشتر به نقد و سیاه‌نمایی دولت گذشته پرداختند. البته ما در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد نیز از اینکه انتقاد به دولت‌های گذشته شود، موضع گرفتیم.

وی با تقدیر از رئیس‌جمهور بابت طرح بحث اقتصاد دانش‌بنیان گفت: جای تشکر دارد که رئیس‌جمهور در سخنانشان در دانشگاه شهید بهشتی بر اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کردند و البته امیدواریم آثار این سخن دیده شود. همچنین از اینکه آقای روحانی در موضوع هسته‌ای به دنبال اجماع ملی هستند جای امیدواری دارد. البته ایشان باید اجماع ملی ۹دی سال ۸۸ مردم را نیز ببینند چرا که اجماع ملی بالاتر از آن روز وجود ندارد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت پیرامون محاکمه سران فتنه نیز گفت: ما خواستار آن هستیم که دادگاهی در قوه قضائیه برگزار شود تا وضعیت سران فتنه مشخص شود که اگر ظلمی به ملت ایران شده و اینکه رأی مردم از طرف آنان دیده نشده، چه مجازاتی را خواهد داشت.

بیانی در واکنش به این سخن رئیس‌جمهور که گفته بود «همانطور که چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد باید چرخ زندگی مردم نیز بچرخد» گفت:‌ طرح چنین سخنانی از طرف رئیس‌جمهور مطلوب به نظر نمی‌رسد چرا که یکی از پیشرفت‌های علمی ما در همین بحث هسته‌ای بوده است.

وی در پایان سخنان خود، افزود: ما اگر هر روز به بهانه تنش‌زدایی بخواهیم از دستاوردهایمان کوتاه بیاییم، آینده روشنی برای ما متصور نخواهد بود.

*چرا فتنه‌گران و آقازاده‌ها محاکمه نمی‌شوند

فرشید جعفری دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در ادامه نشست خبری اظهار داشت: ما شاهد بودیم که بسیاری از افراد به دنبال آن بودند تا در ۱۶ آذر امسال شعار مرگ بر آمریکا کمرنگ شود اما همه دیدند که این شعار بارها از طرف دانشجویان فریاد زده ‌شد.

وی افزود: ما باید بدانیم که مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی جزء لاینفک شعارهای جنبش دانشجویی ایران است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای با نام آزادی صحبت‌هایی کردند که خلاف قانون و ساختارشکنانه بود. این در حالی است که برای دانشگاهیان چنین وضعیتی اصلاً قابل قبول نیست.

وی در ادامه سخنان خود، مسئله امروز جنبش دانشجویی را ورود دوباره افراد مسئله‌دار به دانشگاه دانست.

جعفری پیرامون محاکمه سران فتنه نیز اظهار داشت: آیا عده‌ای برخلاف قانون و نظر مردم به نظام ضربه زدند یا خیر؟ اگر جواب مثبت است که همینگونه است، پس چه ضرورتی دارد که ما امروز محاکمه آنان را طلب نکنیم در حالیکه ما مشاهده می‌کنیم عده قلیلی از افراد شعار آزادی آنان را سر می‌دهند.

وی ادامه داد: بررسی مسائل سران فتنه در صلاحیت قوه قضاییه است و ما نیز از دستگاه قضا می‌خواهیم محاکمه آنان را به تعویق نیندازد.

دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در ادامه سخنان خود گفت: فردی که در ۸ سال گذشته رئیس‌جمهور ایران بوده است، حال اگر تخلفی صورت گرفته است باید دیوان عالی کشور آن را بررسی کند البته برای ما جای سؤال دارد که حال چه شده است که عده‌ای به دنبال محاکمه رئیس‌جمهور سابق هستند.

وی ادامه داد: البته ما اصل پاسخگویی را قبول داریم اما این قضیه نباید منحصر به یک نفر باشد. ما معتقدیم محاکمه احمدی‌نژاد کاملاً سیاسی است. برای ما جای سؤال دارد که چرا فتنه‌گران و آقازاده‌ها محاکمه نمی‌شوند؟

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: ما نگرانیم تا به نام اعتدال و توسعه، عدالت‌خواهی ذبح شده و اشرافیت دوباره احیاء شود و مردم زیر چرخ‌دنده‌های توسعه له شوند.

دبیر جنبش عدالت‌خواهی دانشجویی در ادامه سخنان خود، پیرامون حضور رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: رئیس‌جمهور باید تحمل شنیدن صدای دانشجویان را نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در سخنان خود گفتند که تشکل‌های دانشجویی نباید از دولت پول بگیرند. مگر تا به حال تشکل‌های دانشجویی از دولت پول می‌گرفتند؟‌ این توهین به دانشجوست که بگویند تشکل‌های دانشجویی دستشان را از جیب دولت بیرون کنند.

جعفری در پایان سخنان خود با استقبال از مناظره احمدی‌نژاد با روحانی گفت:‌ همانطور که احمدی‌نژاد مناظره با رئیس‌جمهور دولت یازدهم را پذیرفت انتظار داریم روحانی نیز به این دعوت لبیک گفته و در مناظره حضور یابد البته ما در چند وقت اخیر سخنانی از طرف اطرافیان رئیس‌جمهور شنیدیم که در شأن نهاد ریاست‌جمهوری نیست و آنان نباید به کسی توهین کنند.

*دولت یازدهم در مذاکرات ژنو از دستاوردهای دولت گذشته مایه گذاشت

علی پهلوان مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه نشست خبری اظهار داشت: ما به عدم پاسخگویی رئیس جمهور نقد داریم هرچند وی علت این کار را ترافیک کاری عنوان کردند اما امیدواریم در آینده دیگر چنین اتفاقی را شاهد نباشیم و ایشان پاسخگوی تشکل‌های دانشجویی باشند و بهانه‌ای نیاورند.

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: البته تمام صحبت‌های ما نقد به عملکرد رئیس جمهور نبود، بلکه قرار بود از ایشان در مورد فعالیتهای مثبت دولت از جمله دیدار با خانواده‌های شهدا تشکر کنیم.

پهلوان در مورد انتقادات جامعه اسلامی دانشجویان از روحانی تصریح کرد: آقای روحانی در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه در صدا و سیما به سیاه نمایی از دولت گذشته پرداخته و هیچ سخنی از دست آوردهای مثبت دولت قبل نگفتند.

وی افزود: حداقل، رئیس جمهور باید بداند که در مذاکرات ژنو از دست‌آوردها و زحمت‌های دولت قبل و سختی‌هایی که احمدی نژاد و مردم کشیدند مایه گذاشتند.

مسئول سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه پیرامون اقدامات وزارت فرهنگ گفت: ما نیز مانند وزیر ارشاد معتقدیم که باید فرهنگ را اهالی فرهنگ به دست بگیرند اما نباید بحث نظارتی را فراموش کنیم.

پهلوان در ادامه سخنان خود مناظره احمدی نژاد و روحانی را برنامه‌ای برای برقراری عدالت بین این دو نفر دانست و افزود: از روحانی می‌خواهیم که به اختلافات دامن نزند تا بتواند بیشتر به مسائل کشور و مشکلات مردم رسیدگی کند زیرا معتقدیم معیشت مردم مهمتر از بیان اختلافات با احمدی نژاد است.

این فعال دانشجویی در پایان خطاب به روحانی گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم نظرشان را در مورد عدم وابستگی اقتصاد به نفت و بحث تولید ملی و اقتصاد مقاومتی اعلام کند.

*رئیس جمهور نباید موضوع هسته‌ای را در برابر معیشت مردم قرار دهد

علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در این نشست خبری ضمن بیان ماهیت جنبش دانشجویی گفت: ماهیت ۱۶ آذر، ماهیتی استکبار ستیزانه و ضد آمریکایی است و این ماهیت در سال ۹۲ به نوعی خاص جلوه‌گر شد.

وی ادامه داد: ۱۶ آذر ۹۲ یکی از ضداستکبارترین روزهایی بود که تا به حال داشته‌ایم و این روز نشان داد استکبارستیزی یکی از مهمترین ماهیت‌های جنبش دانشجویی است.

کریمی با انتقاد از این موضوع که بعضی‌ها اعتقاد بر ضد حکومت بودن جنبشهای دانشجویی دارند، گفت: این گفته بر خلاف عقیده و واقعیت است البته ما نمی‌خواهیم پیاده نظام کسی باشیم مثل دوران اصلاحات که افرادی مانند حجاریان دانشجویان را تحت عنوان پیاده نظام خود می‌دانستند و تا زمانی که برای آنان کار می‌کردند، به آنها توجه داشتند اما بعد از اینکه می‌دیدند تشکل‌های دانشجویی به حرف آنان گوش نمی هند آنها را حرف مفت خواندند.

کریمی با اشاره به فتنه ۸۸ ادامه داد: جنبش دانشجویی نشان داده است که همیشه مقابل آمریکا و عمال آن و هرچیزی که توسط آنها حمایت می‌شود، ایستادگی می‌کند، آنچنان که در فتنه ۸۸ در مقابل عوامل دشمنان که قصد برهم زدن آرامش و امنیت کشور را داشتند، ایستادند و البته نباید انتظار داشته باشیم که جنبش دانشجویی با داشتن ۳ شهید بزرگ، در مقابل اینگونه مسائل ساکت بنشیند.

وی در مورد سران فتنه خصوصا موسوی و کروبی گفت: عده‌ای که خود از وابستگان به جریان فتنه هستند، سران فتنه را بی‌گناه می‌دانند و می گویند چرا آنها بدون هیچ جرمی بازداشت شده اند؟ برای ما جای سوال است که این افراد چگونه وقتی هیچ دادگاهی برای سران فتنه برگزار نشده حکم به بی‌گناهی آنان می‌دهند؟ البته باید بگویم که بزرگترین جرم این افراد ایستادن در مقابل رای ۴۰ میلیونی مردم است.

کریمی در مورد دیدار رییس‌جمهور با دانشجویان نیز گفت: از اینکه آقای روحانی به تشکل‌های دانشجویی توجه نکرد و سئوالات آنان را بی‌پاسخ گذاشت، انتقاداتی داریم و امیدواریم در جلسات دیگر شاهد پاسخگویی رئیس دولت به بزرگترین تشکل‌های دانشجویی کشور باشیم.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان پیرامون مباحث هسته‌ای نیز گفت: مگر می‌شود به پیشرفت علمی توجه کرد ولی صنایع علمی را نادیده گرفت. ما به صنعت هسته‌ای نیاز داریم و رئیس جمهور نباید این صنعت را مقابل معیشت مردم قرار دهد.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت