پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 28 ساعت :
» اخبار » ماجرای شهادتی که در خواب وعده داده شده بود/ حضور اعضای دفتر تحکیم وحدت در خانه شهید رفیعی
شهید دکتر رفیعی
اخبار - تحکیمی ها - مصاحبه ها

ماجرای شهادتی که در خواب وعده داده شده بود/ حضور اعضای دفتر تحکیم وحدت در خانه شهید رفیعی

آذر ۱۲, ۱۳۹۲ 7۰297

فاطمه خلیلی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره دیدار روز گذشته اعضای شورای مرکزی مرکزی دفتر تحکیم وحدت با خانواده شهید دکتر رفیعی” گفت: ساعت ۱۶در محله تهرانسر به دیدار خانواده این شهید بزرگوار رسیدیم و با اخلاق والای این شهید بزگوار را بیشتر آشنا شدیم.

وی ادامه داد: در این دیدار ضمن عرض ادب به خانواده‌ این شهید عزیز تأکید کردیم که نه تنها اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، بلکه تمام جوانان انقلابی این نظام از آرمان‌های این استاد و شهید بزرگوار پیروی خواهیم کرد، چراکه اصلی ترین دغدغه‌ این عزیز علم ورزی و دانش اندوزی برای جوانان این مرز و بوم بوده است.

خلیلی با تاکید بر ضرورت اسلامی شدن فضای دانشگاه‌ها اظهار داشت: ما اعضای دفتر تحکیم وحدت تلاش داریم خطرات موجود فکری برای جوانانمان را تبیین کنیم و امیدواریم این مشکلات با اسلامی شدن فضای دانشگاه‌ها هرچه سریعتر رفع و رجوع شود.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم با اشاره به صحبت‌های همسر شهید رفیعی گفت: شهید رفیعی نیز همواره تاکید شدیدی بر موضوع اسلامی شدن فضای دانشگاه‌ها داشته است.

وی به اخلاق والای شهید رفیعی اشاره و مطرح کرد: در این دیدار متوجه شدیم گمشده تشکل‌های دانشجویی امروزه و چه بسا جوانان امروز ، بحث اخلاق در جامعه و خانواده است چراکه همسر این استاد عزیز نیز از بزرگواری دکتر رفیعی و اخلاق والای وی سخن به میان آورد.

خلیلی با بیان چکیده‌ای از خاطرات شهد از زبان همسرشان اظهارداشت: این شهید عزیز شخصی بسیار شوخ طبع بوده طوری که حتی همسایگان نیز از بزرگواری و طبع منش بزرگ ایشان تعریف می‌کردند.

وی به خوابی که دکتر رفیعی در هفته قبل از شهادتش دیده‌بود اشاره و بیان کرد: شهید رفیعی در خواب تمام همرزمانش را که در دفاع مقدس شهید شده بودند دید بود که صندلی زیبایی را گل‌آرایی کرده بودند، شهید رفیعی از دوستان خود می‌پرسد که این صندلی مال کیست، دوستانش گفته‌اند که برای تو! چراکه قرار است در هفته‌ آینده میهمان همیشگی ما شوی!

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: شهید رفیعی در پاسخ به خواسته همرزمان خود گفته بود جوانان ما در این برهه مراحل دشواری را سپری می‌کنند و من می‌خواهم کمک راهشان باشم بنابراین قصد ترک آنان را در این اوضاع ندارم.

وی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار در زمان دفاع مقدس یک بار به اغما رفته و به حالت معجزه آسایی به زندگی بازگشته است، همچنین ایشان در زمان جنگ جانباز شیمیایی بوده و چند ترکش نیز در بدنش بود که پزشکان از معالجه آن ناتوان بودند.

خلیلی با توجه به اینکه دکتر رفیعی جهاد اصغر خود را تکمیل کرده بود، افزود: درست زمانی که بعد از سالها  پزشکان قصد خارج کردن یکی از ترکش‌های بدنشان را داشتند، روز قبل از عمل این ترکش به قلب ایشان نفوذ کرده و دکتر رفیعی به جمع دوستان خود پیوست.

گفتنی‌است، “دکتر رفیعی” استاد دانشکده ادبیات دانشگاه علامه بوده و در تاریخ ۲۳ مهر همین سال در روز عرفه به مقام شهادت نایل شده و پیکر این عزیز در مقبره‌ای در قزوین نزد مادر خود به خاک سپرده شده است.
انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت