چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 24 ساعت :
» اخبار » ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران مانعی در جهت تعامل با آمریکاست
اخبار - تحکیمی ها

ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران مانعی در جهت تعامل با آمریکاست

آذر ۱۲, ۱۳۹۲ 6۰186

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛فاطمه خلیلی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری که در دفتر این تشکل دانشجویی برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی دانست و گفت: باید بدانیم که سیاست‌های فرهنگی کشور ما با آمریکا در تناقض است و همین فلسفه شعار اصلی مرگ بر امریکا است.

وی ادامه داد: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران ماهیت اسلامی دارد، ما نمی‌توانیم تعاملی را با نظام آمریکا که ماهیت استکباری دارد داشته باشیم.

خلیلی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در دولت یازدهم گفت: قرار نیست مذاکرات دولت یازدهم بر سر رابطه ایران و آمریکا باشد بلکه دولتمردان تنها این اجازه را در زمینه هسته‌ای گرفتند که آن هم مطمئنا این امر را در نظر گرفتند که در صورتی که آمریکا به سیاست‌های استعماری خود ادامه دهد، ماهیت مذاکره تغییر خواهد کرد.

خلیلی با بیان اینکه مبحث سبک زندگی اسلامی که اخیرا از سوی رهبر انقلاب اسلامی مطرح شد به نوعی تضاد سیاست‌های ایران با آمریکا را نشان می‌دهد، اظهار داشت: مشکلی که اکنون در کشور با آن روبرو هستیم، بحث تهاجم فرهنگی صورت گرفته از سوی آمریکا است که باید تلاش کنیم تا با ترسیم سبک زندگی اسلامی در مقابله با آن بکوشیم.

خلیلی با انتقاد از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لغو کردن برخی نشست‌ها با موضوع استکبار ستیزی گفت: برای ما جای پرسش است که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا مجوز نشست‌هایی که در باب استکبار ستیزی بوده است لغو کرده و ماخواستاریم که در این زمینه پاسخ دهد.

دبیر کمیسیون انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر نظام مردم سالار دینی است، گفت: امر دیگری که دولت یازدهم باید به آن توجه کند، آن است که نباید محور مذاکرات را از مردم خود پنهان کند، چرا که مردم ولی نعمت دولتمردان هستند و باید از محتوای مذاکرات در جریان باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت