شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » شعار مرگ بر آمریکا آرزوی نابودی برای سیاست‌های امپریالیستی است
بیانی-دبیر دفتر تحکیم وحدت
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها

شعار مرگ بر آمریکا آرزوی نابودی برای سیاست‌های امپریالیستی است

آذر ۱۲, ۱۳۹۲ 5۰966

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛

علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری که در آستانه سالگرد ۱۳ آبان در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد، به تشریح سیاست‌های این تشکل در باب استکبار ستیزی پرداخت و گفت: اگر به تاریخ جنبش دانشجویی مراجعه کنیم خواهیم دید که دفتر تحکیم وحدت یکی از با سابقه‌ترین تشکل‌های دانشجویی در زمینه استکبار ستیزی است.

وی ادامه داد: در سال ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) در حرکتی مشخص به سفارت آمریکا حمله کردند که پس از تسخیر سفارت و با کشف اسنادی که دانشجویان به دست آوردند، مشخص شد که آمریکا پس از انقلاب به دنبال چه اهدافی بوده است و امام خمینی (ره) نیز این واقعه را به نام انقلاب دوم نامگذاری کردند.

بیانی با بیان اینکه انقلاب ۵۷ اعتراض مردم نسبت به استبداد داخلی بود، اظهار داشت: حرکتی که دانشجویان در آبان ۵۸ انجام دادند نفی استکبار خارجی بود که نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه سیاست‌های امریکا پس از ۳۴ سال همچنان تغییر نکرده است، خاطر نشان کرد: آمریکا تنها شیوه استکباری خود را تغییر داده است اما سیاست او در قبال ایران و کشورهای آزاد جهان کما فی‌السابق است.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولتمردان در دولت یازدهم درباره تعامل با دنیا گفت: ما نباید فراموش کنیم که حکومت جمهوری اسلامی در سیاست‌های خود تفاوتی نکرده است و متاسفانه شاهد بودیم پس از تماس تلفنی اوباما با روحانی، آمریکا همچنان از روی میز بودن گزینه نظامی خبر داد بنابراین باید متوجه باشیم که سیاست‌های امریکا در قبال ایران تغییر نکرده است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اشاره به افشا شدن اسناد جاسوسی آمریکا از هم‌پیمانان خود خاطر نشان کرد: هنگامی که آمریکا نسبت به هم‌پیمانان خود برخورد امنیتی و جاسوسی انجام می‌دهد چه انتظاری باید از او داشته باشیم که با ایران که ماهیت متضادی با آمریکا دارد با دوستی برخورد کند. بنابراین آنان که در این خیال خام هستند که سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر کرده است باید واقع بین شوند.

وی با اشاره به مطرح شدن شعار اعتدال از سوی روحانی در دولت یازدهم خاطر نشان کرد: اکنون هر کس در دولت یازدهم نسبت به ارتباط با امریکا انتقادی را مطرح می‌کند، به او برچسب افراطی می‌زنند، در حالی که باید بدانیم این برخورد درست نیست و بسیاری از مشکلات کشور نیز تنها به دلیل وجود تحریم‌ها نیست.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: ما مخالف حذف شعار مرگ بر آمریکا هستیم که این به معنی آن نیست که ما با مردم آمریکا دشمن باشیم بلکه این شعار را به معنای نابودی سیاست‌های امپریالیستی آمریکا می‌دانیم، شاید روزی به این نتیجه برسیم که شعار مرگ بر آمریکا دیگر در هیچ کجای کشور ما طنین انداز نشود اما مطمئنا آن روز آمریکا سیاست‌های خود را در قبال ایران تغییر داده است در حالی که چنین امری محقق نمی‌شود، بنابراین این شعار قابل حذف شدن نیست.

بیانی با بیان اینکه کشور ایران استقلال خود را در برابر آمریکا با این شعار نشان می‌دهد، گفت: دلیل آنکه ما شعار مرگ بر فرانسه یا دیگر کشورهای دیگر سرنمی‌دهیم آن است که که این کشورها بر خلاف آمریکا هویت نظام ما را مورد سوال قرار نداده‌اند.

بیانی با بیان اینکه دولت یازدهم نیز یکی از دولت‌های نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این شعار برخواسته از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است بنابراین این امری نیست که دولت بتواند آن را تغییر دهد و تلاش برخی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا عبث و بیهوده است.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه بر سر در ساختمان وزارت خارجه نیز شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی حک شده است، اظهار داشت: ما نسبت به همه کشورهایی که بخواهند سیاست کلی ما را زیر سوال ببرند، انتقاد داریم و باید بگوییم که به دلیل آن شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم که آمریکا پس از پیروزی انقلاب از همه تلاش خود برای تغییر نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده است اما در گفتار اعلام می‌کند که به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی است در حالی که این امر با اقدامات او متناقض است و باید بگوییم که او از همه تلاش خود در این امر استفاده می‌کند اما چون هنوز نتوانسته است به نتیجه‌ای برسد به آن اذعان نمی‌کند.

بیانی در ادامه به تشریح اقدامات شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت پس از انتخابات این تشکل پرداخت و گفت: یکی از رویکردهای تحکیم وحدت در این دوره در گسترش اعضای تشکیلات دفتر تحکیم وحدت استوار خواهد بود چرا که بسیاری از انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها وجود دارند که عضو هیچ تشکلی نیستند بنابراین دفتر تحکیم وحدت در تلاش است تا بادعوت از آنان روند قانونی پیوستن آنان به دفتر تحکیم وحدت را انجام دهد.

وی ادامه داد: لازم است در اینجا از همه تشکل‌هایی دعوت کنیم که اگر مرامنامه و اساسنامه این تشکل را قبول دارند به این دفتر بپیوندند.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه رویکرد تحکیم وحدت در این دوره در انتقاد سازنده از مسئولین قرار دارد، اظهار داشت: ما در تلاشیم تا انتقادات سازنده‌ای را از مسئولین بکنیم چرا که این امر ثمرات گسترده‌ای را برای دولت خواهد داشت و این را وظیفه خود می‌دانیم، از سویی پیگیری تحولات علوم انسانی بومی یکی از مباحثی است که دفتر تحکیم وحدت آن را پیگیری خواهد کرد.

بیانی با بیان اینکه دفتر تکیم وحدت برنامه‌های آموزشی را برای اعضای این تشکیلات در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه تا ده روزه از جمله مواردی است که برای بالا بردن سطح اطلاعات دانشجویان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دفتر تحکیم وحدت برنامه مستقلی را برای ۱۳ آبان برگزار نخواهد کرد، گفت: دفتر تحکیم وحدت در مجمع هماهنگی اتحادیه‌‌های دانشجویی نماینده‌ای دارد که قرار است، در مراسمی که به مناسبت ۱۳ آبان از سوی این مجمع برگزار ‌شود، نماینده دفتر تحکیم وحدت بیانیه ۵ اتحادیه را قرائت کند.

دبیر تشکلات دفتر تحکیم وحدت در واکنش به مطلب اخیر روزنامه بهار اظهار داشت: پیش از این شاهد بودیم که برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای مقدسات جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌بردند که اخیرا نیز روزنامه بهار مقاله‌ای را به این منظور منتشر کرد که توقیف شد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه باید برخوردهای جدی را در برخورد با چنین اقداماتی انجام دهد تا ما شاهد چنین اقداماتی نباشیم و امیدواریم که برخورد با نویسندگان این مطلب مانند برخورد با مهدی هاشمی و خانواده هاشمی نباشد و با قاطعیت همراه باشد.

بیانی در پاسخ به مطرح شدن برخی مباحث در باب غیرقانونی بودن انتخاب دفتر تحکیم وحدت گفت:‌ اشکالی که در این امر وجود داشت آن بود که برخی مسئولین در وزارت بهداشت تنها به شنیدن انتقادات یک طرف توجه کرده بودند در حالی که وقتی ما مباحث خود را به آنان در میان گذاشتیم آنان نیز بر قانونی بودن انتخابات دفتر تحکیم وحدت صحه گذاشتند.

وی با انتقاد از فعالیت برخی رسانه‌ها پرداخت و گفت: برای من جای تعجب داشت که وقتی در اخبار برخی رسانه‌ها جستجویی را انجام می‌دهیم هنوز مطالبی با عنوان غیر قانونی بودن انتخابات تحکیم مشاهده می‌شود درحالی که هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی قانونی بودن این انتخابات را تایید کردند.

دبیر تشکلات دفتر تحکیم وحدت در پایان با اشاره به به اقدامات سران فتنه در سال ۸۸ گفت: یکی دیگر از مواردی که قوه قضاییه باید به آن توجه کند آن است که با تغییر دولت‌ها نباید اقدامات برخی فراموش شود و همچنان با قاطعیت با این اشخاص باید برخورد شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت