شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت وگو با خبرگزاری فارس:افزایش مناطق آزاد ضربه جدیدی به اقتصاد کشور می‌زند
اخبار - اخبار برگزیده

دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت وگو با خبرگزاری فارس:افزایش مناطق آزاد ضربه جدیدی به اقتصاد کشور می‌زند

مرداد ۶, ۱۳۹۷ 4۰55

افزایش مناطق آزاد ضربه جدیدی به اقتصاد کشور می‌زند/ رای مجلس به نفع خواص

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: اگر جزئیات لایحه جدید افزایش مناطق آزاد در مجلس تصویب شود با دست مسئولین دولتی و نمایندگان کم توجه مجلس ضربه جدیدی به پیکره اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

علی دهقان دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم وحدت) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به  بررسی لایحه افزایش مناطق آزاد در صحن علنی مجلس طی هفته جاری گفت: لایحه افزایش مناطق آزاد تجاری یعنی اینکه دولت به شرکت‌ها و افراد سودجو رانت‌دهی رسمی می‌کند و اجازه می‌دهد که تولید کننده داخلی در نبرد نابرابر با واردکننده قرار بگیرد و در نهایت نیز عامل بیکاری و ضربه زدن به تولیدات ملی و بومی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینکه مجلس شورای اسلامی کلیات این طرح را تصویب می‌کند یعنی دغدغه نمایندگان مجلس، عامه مردم و بومیان مناطق آزاد نیست بلکه با کمال تاسف باید گفت که مجلس به نفع خواص رای می‌دهد و راه بازکردن برای  ویژه‌خوارها و سفارش‌شده‌ها برای مجلس اولویت بیشتری دارد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: قوانین فعلی در حوزه مناطق آزاد به وارد کننده میدان داده تا بازار داخلی را بی دردسر تصاحب کنند. از طرفی معافیت مالیاتی مناطق آزاد همراه با ضعف نظارتی مجلس و دولت در این مناطق باعث شده تا شرکت‌های سودجو به راحتی فعالیت کنند و ثمره آن نیز ضربه جدی به تولید داخلی بوده است.

دهقان با اشاره به دور شدن مناطق آزاد از اهدافی که برای آنها در نظر گرفته شده بود، تاکید کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که مناطق آزاد با توجه به ضعف‌های فعلی در حوزه مدیریت و نظارت از سوی نهادهای مسئول بر ضد هدف واقعی خود که ارز آوری و رونق تولید است تبدیل شده اند.

وی گفت: اگر بنا باشد که جزئیات لایحه جدید افزایش مناطق آزاد نیز تصویب شود شاهد خواهیم بود که با دست مسئولین دولتی و نمایندگان کم توجه مجلس ضربه جدیدی به پیکره اقتصاد کشور وارد خواهد شد که این مسئولین بلاشک در مقابل خداوند باید پاسخگو باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت