جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» بیانیه ها » بیانیه » بیانیه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) به مناسبت روز کارگر
بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - در گذر تاریخ - سرخط خبرها

بیانیه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) به مناسبت روز کارگر

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ 9۰275

بسم الله الرحمن الرحیم
کارگر کسی است که مهم‌ترین بخش حرکت جامعه را بر دوش گرفته است. اگر ارزش کارگر در جامعه فهمیده شود همه کسانی که از هرکدام از مواهب جامعه برخوردارند خود را مدیون کارگر می‌دانند. این برای کارگر احساس شرف، کرامت و حرکت به وجود می‌آورد. رهبر معظم انقلاب

اینک در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، انقلابی برخاسته از بطن مردم ایستاده‌ایم. مردمی که این انقلاب را به ثمر رسانده و هم چنان در راه دفاع از انقلاب اسلامی و نظام مردمی برخاسته از آن پای می‌فشارند و ایستادگی می‌کنند. ما در حالی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم که وضعیت معیشت، حرمت و جایگاه اقشاری از مردم که در اندیشه بنیانگذار انقلاب بازوان توانمند پیشرفت کشور نامیده می‌شوند با اصول و اهداف اولیه آن فاصله‌ای بسیار دارد.

این قشر از مردم که “کارگرانند” و کار و تلاششان معطوف به سربلندی و عزت و استقلال کشور است خواهان آن هستند تا مطالبات مادی و معنوی به حق خود را ذیل اصل ۲۷ و ۲۸ قانون اساسی و قانون کار که حق اعتراض و مطالبه گری را برای آنان مشروع دانسته است در حدود قوانین و در سایه توجهات مسئولین بیان نمایند. سیاست‌های کلی نظام اسلامی بر همفکری و همدلی میان کارگر و دستگاه‌های مسئول مبتنی ست به گونه‌ای که آنان را گوش شنوایی برای مطالبات و خواسته‌های خود بداند؛ در جایی که تجمعات کارگری در هپکو و آذراب اراک و معدن یورت آزاد شهر با خشونت و سرکوب مواجه میشود آن هم در برخورد با کسانی که به دنبال مزد کارگری خویش و حقوق معوقه شان هستند، کارگر نمی‌تواند دستگاه‌ها و مسئولین مربوطه را یک ملجاء برای بیان خواسته‌ها و مطالبات خود بداند و بعضا تریبون‌های نمازجمعه نیز که باید جایگاهی برای بیان خواسته‌های اقشار مستضعف باشند تغییر شان داده‌اند که لازم است در این خصوص نیز تجدیدنظری جدی صورت پذیرد.

در طول سال‌های گذشته از عمر انقلاب اسلامی تجربه نشان داده است که سعی براین بوده تا قشر کارگر توسط گروه‌ها و اندیشه‌های معاند به عنوان یک اهرم فشار سیاسی بر ضد نظام اسلامی بکار گرفته شود و در طی چهل سال گذشته نیز این طرح همواره در دستور کار دشمنان نظام قرار داشته است، اما از آنجایی که کارگران خود سهمی چشمگیر در پیروزی انقلاب اسلامی که بنیانگذارش آن را ” انقلاب پابرهنگان ” نامیده است دارند با عمل خود نشان داده‌اند که تبلیغات ایادی شرق و غرب و کارشکنی‌های داخلی به منظور نا امیدی آنان از نظام اسلامی بی تاثیر بوده است. در این خصوص لازم است تا قوه قضائیه نسبت به پیگیری مطالبات مستضعفین و کارگران اهتمامی جدی داشته و با جدیت درمسیر رفع مسائل آنان گام بردارد تا نشان دهد قوه قضائیه جمهوری اسلامی همواره خود را خدمتگزار اقشار مستضعف می داند
با نظر به تلاش‌های جبهه مقابل و بر اساس اصول و موازین انقلاب اسلامی و با توجه جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام لازم است تا عموم مسئولین و سران سه قوه به پیگیری مطالبات این قشر از جامعه مبادرت ورزند. دولت نیز باید بر طبق وظایفی که برعهده دارد و با استفاده از ابزار‌هایی که منحصرا آن هارا داراست مشکلات جامعه کارگری را جست و جو کرده و با رونق دادن به اشتغال و تشویق کارآفرینان و ایجاد بنگاه‌های کاری درصدد پاسخگویی و ارتقای جایگاه شغلی و رفاهی کارگران برآید.

یکی از مواردی که موجب میشود حرکت کارگری حرکت موفقی باشد ترویج محصول کار کارگر ایرانی و حمایت از تولید داخلی است. سیاست‌های کلی نظام و راهبرد‌های تعریف شده از جانب دولت باید بگونه‌ای باشد تا با دست توانای کارگران و تلاشی مجاهدانه در راستای حمایت از کالای ایرانی، ابتدائا از قید و بند وابستگی‌های اقتصادی به کالا‌های خارجی و مضرات واردات بی رویه کالا‌هایی که نمونه مشابه داخلی دارد با تصویب قوانینی از جانب مجلس شورای اسلامی رها شده و سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی را کنار بگذارد تا ایران اسلامی بتواند مسیر رو به رشد و پیشرفت را با سرعتی بیشتر و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی طی کند.

این توجه و حمایت متعصبانه از تولید داخلی و نگاه مولد به کارگر ناشی از رویکرد متعالی اسلام به کار و کارگر است که برخلاف نگاه مادی گرایان که کارگر را ابزار اقتصادی صرف میدانند، کارگر را مجاهدی فی سبیل الله دانسته و برای کار و تلاش او پاداش و ارزش الهی قائل است. در گفتمان انقلابی امام خمینی و امام خامنه‌ای نیز کار و کارگر تعیین کنندگی خاصی در تعالی و پیشرفت نظام اسلامی داشته و برخلاف تبلیغات معاندین داخلی و دشمنان خارجی این طبقه دل بسته‌ترین افراد جامعه به انقلاب و نظام اسلامی‌اند.

اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت به جهت آنکه اتحادیه ایست برامده از بطن جامعه و مردم و پایبند به اصول و موازین انقلاب و نظام اسلامی، در جهت پیگیری مطالبات کارگران و اقشار مستضعف بنا بر وظیفه خود به صراحت اعلام میدارد که با توجه به عدم وجود تریبون رسمی برای بیان مطالبات جامعه‌ی کارگری کشور توانایی و آمادگی آن را دارد تا پیشرو و پیگیر مطالبات قشر کارگر و احقاق حق آنان از دستگاه‌ها و مسئولین امر باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت