چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 23 ساعت :
» بیانیه ها » بیانیه » بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل :گمشدن صدای مردم؛ کلید واژه امروز سیاست ایران
بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - سرخط خبرها

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل :گمشدن صدای مردم؛ کلید واژه امروز سیاست ایران

دی ۱۰, ۱۳۹۶ 10۰367

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی‌بابل طی بیانیه ای پیرامون اتفاقان اخیر دی ماه ۱۳۹۶ اعلام کرد:

برگزاری تجمع حق همه است. حقی که اگر مشکل امنیتی داشت و یا قرار بود به ضرر دولت ها باشد در هیچ کشوری قانونی نمی‌شد. در ایران نیز در قانون اساسی به عنوان ابزاری از آن نامبرده که مردم میتوانند صدای خود را به گوش مسئولین برسانند. دانشجویان نیز بارها #صدای_مردم شده‌اند و مشکلات قوای سه‌گانه وارگان‌های کشور را عنوان کرده اند اما برخی گوش‌هایشان سنگین شده بود و یا خود را به نشنیدن زده بودند.

مردم قطعا در یک آرمانشهر زندگی نمیکنند، یقینا به عملکرد دولت و دستگاه قضا و سایر ارگان های کشور نقد وارد است و مطمئنا سرعت اصلاح امور را باید بالا ببرند. معیشت مردم هم سالهاست که در اولویت اول کشور قرار دارد و مشکلات اقتصادی هم مربوط به این دولت و آن دولت نیست. به همین دلیل است که سیاسیت های ابلاغی کشور همه در راستای تقویت اقتصاد کشور بوده و تمام ده سال اخیر با عناوین اقتصادی نام‌گذاری شده اند و صد افسوس که این تاکیدات مکررِ #اقتصاد_مقاومتی همچون تکه یخی، از بالاترین مسئول اجرایی و دولتی کشور تا به سفره‌ی مردم برسد آب میشود و گشایش‌های معیشتی به هیچ وجه با سرعت مطلوب انجام نمیگردد.

با این اوصاف طبیعی است نماینده ای که با اعلام «در دانشگاه خوابیدن حقوق بیشتری می‌گرفته» از دستمزد نمایندگی بِنالد حال آنکه که مردم در حوزه انتخابیه‌اش از فرط #مشکلات_معیشتی به تنگ آمده اند و رد ریشه‌ی مشکلاتشان را تا برخی ساختارهای غیراقتصادی همچون مجلس نیز بزنند و بدان معترض شوند.

و یا در استان مازندران حوزه‌های کشاورزی، باغداری، دام و طیور و صنایع وابسته به آن با چه بحران‌هایی روبرو هستند؟ و نمایندگان محترم استان به جز اعلام احداث پتروشیمی و پالایشگاه و دیگر طرح های بدون کارشناسی، بدون مطالعه، بدون صرفه اقتصادی و صرفا نمایشی برای انتخابات سال ۹۸ دیگر چه دستاوردی برای مردم داشتند؟ مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات خود را در حوزه اقتصاد و معیشت به مردم توضیح دادند که تاکنون چه کردند؟ و یا اصلا کدام یک از مشکلات مردم را حل نموده اند؟

علاج کار به دست چنین مسئولین ، نمایندگان و کارگزاران غیرمتخصص و از نفس افتاده نیست بلکه به دست جوانان و دلسوزان حقیقی انقلاب اسلامی و ایران خواهد بود.

این اصول نماها و فرصت طلب ها زمانی که شعارهای ساختار شکنانه علیه نظام داده میشود و هیچ واکنش درخوری در باب این مسائل از سوی این دوجناح معظم داده نمیشود و در بهترین حال سعی میکنند برای درگیری‌های حزبی و جناحی خود از این آبی که گل‌آلود شده ماهی بگیرند، به خوبی نشان دادند که حقیقتا از مجموعه‌ی نظام جدا هستند چرا که تضعیف بدنه‌ی حاکمیت و دولت هیچ گزندی به آنان نمیرساند و اساسا اهمیتی برایشان ندارد.

اما بزرگترین ظلم در این فضا به مطالبات مردم این است که شنیده نشوند و مطالبه گری از مسئولین تحت‌الشعاع مسائل دیگر قرار گیرد و به حاشیه رانده شود.

اینکه امام جمعه شهر آمل با حضور در بین معترضین آتش ناپاکی را خاموش کرد را ببینیم یا پرچمی که به دست چند ایرانی نما در آتش میسوزد؟

شاید اولین نسلی در تاریخ باشیم که در داخل خاک کشورمان هویتمان را این چنین مورد اهانت قرار میدهند و دم نمیزنیم. اما حقیقت چیزی که در این چند روز در برابر چشمان ما سوخت تفکر، بصیرت و آینده نگریِ عده‌ای بود که به سرعت تبدیل به خاکستر شد.

مقصر یابی، متهم کردند و اعدامِ سیاسی افراد و جناح ها برای مردم مشکل گشا نیست بلکه وحدت در راستای رفع دغدغه های ملت مورد توجه آحاد جامعه است و راه برون رفت از وضعیت فعلی می‌باشد.

از تمام تشکل‌های دانشجویی با هر نگرش‌ فکری که به اعتلای میهن اسلامی می اندیشند دعوت می‌کنیم رسالت اصلی خود را که همان روشنگری و تبیین دقیق شرایط بوده به درستی برای مردم و بالاخص دانشجویان انجام داده تا این موذنین جامعه، مسئولین را از خواب غفلت بیدار نمایند، تلاش کنند تا همه‌ی مسئولین با بهبود عملکرد خود و پاسخگویی به مردم، موجبات دلسردی بیشتر معاندین کشور گردند.
با ترسیم آینده‌ای که دشمنان و رقبای ایران هیچ انتظارش را ندارند ، نمایان سازند که آشوب در کشور جایی ندارد و چطور عدم تشخیص سره از ناسره راه را بر هرنوع مطالبه‌گری میبندد.

امروز، روزی است که باید فریاد بزنیم دانشجو بیدار است و نقش راهبری خود را ایفا کنیم.

و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین

انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت