سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 2024 - 03 - 19 ساعت :
» اخبار » حجت الاسلام سید عباس نبوی: جنبش دانشجویی نقش عمده‌ای در شناسایی حرکت‌های مسلحانه منافقین داشت. (میزگرد ادوار چهار دهه دفتر تحکیم وحدت)
اخبار - اخبار برگزیده - پرونده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - در گذر تاریخ - سرخط خبرها

حجت الاسلام سید عباس نبوی: جنبش دانشجویی نقش عمده‌ای در شناسایی حرکت‌های مسلحانه منافقین داشت. (میزگرد ادوار چهار دهه دفتر تحکیم وحدت)

آبان ۲۷, ۱۳۹۶ 5۰212

به گزارش تحکیم‌نیوز (پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت) حجت الاسلام سید عباس نبوی، دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت در میزگرد ادوار چهار دهه دفتر تحکیم وحدت که با موضوع استکبار ستیزی در دفتر این اتحادیه برگزار شد، گفت: یقین دارم که اگر جنبش دانشجویی از رکود خارج نشود و به شکوفایی نرسد، همان سکولاریسم و لیبرالیسم که در غرب اتفاق افتاد و ریشه جنبش دانشجویی را خشکاند، در کشور ما هم به مقدار بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه من امروز نمی‌توانم خیز بردارم و بیایم موضوعی را به صورت الزام و فشار به نسل چهارم تحمیل کنم، تصریح کرد: این جنبش دانشجویی است که می‌تواند در کف دانشگاه و از درون فعالیت کند. معتقدم این جنبش هر کاری می‌خواهد بکند باید برگردد و از دانشگاه سر بیرون بیاورد.

وی با بیان اینکه اگر جنبش دانشجویی به خود تکانی بدهد و حرکتی کند می‌تواند کشور را متحول سازد، افزود: بگذارید سیاسیون دعوای خودشان را بکنند؛ در واقع آن‌ها به مرحله‌ای رسیده اند که دو قطبی ایجاد می‌کنند، چون نمی‌تواند به صورت معمول حرف اثباتی بزنند و این یک فاجعه است؛ اما این فاجعه دارد در فرهنگ و زندگی اتفاق می‌افتد.

دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در آن ایام همزمان به دنبال انجام کار فکری، فرهنگی و نظامی بود و هم به امورات جاری زندگی توجه داشت، افزود: در آن زمان تقریبا نصف کابینه شهید رجایی را دفتر تحکیم وحدت مشخص کرد. مثلاً وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها را ما باید تعیین می‌کردیم، چون معنا نداشت که این کار توسط دیگران انجام شود.

نبوی با بیان اینکه اگر جنبش دانشجویی نبود، جریان نوپای سپاه و بسیج نمی‌توانست حرکت‌های مسلحانه منافقین را شناسایی کند، تصریح کرد: در مجلس اول دو لیست حزب جمهوری اسلامی و لیست انجمن اسلامی مطرح بود؛ با این وجود بعضی‌ها که در لیست جمهوری اسلامی نبودند ما آن‌ها را در لیست انجمن اسلامی قرار دادیم و به راحتی هم رای آوردند؛ البته من فکر نمی‌کردم که ما هم خودمان روزی وارد این جریانات شویم. معتقدم که اصل کار دانشجویی باید در خوابگاه و دانشگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه الان مسئله جنبش دانشجویی تغییر کرده و من فکر می‌کنم که این جنبش نسل جوان را ر‌ها ساخته و به چیزهایی می‌پردازد که اصلاً نیاز این نسل نیست، تصریح کرد: زمانی من دبیر تحکیم وحدت بودم و هم زمان مسئولیت معاونت فرهنگی جبهه‌های جنوب را برعهده داشتم؛ با این وجود برخی‌ها به من می‌گفتند که نبوی به دنبال این است که برای خودش اسمی دست و پا کند و برگردد که من هم در پاسخ به آن‌ها می‌گفتم از کجا معلوم که برگردم.

دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت به نقش جنبش دانشجویی و دفتر تحکیم در انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که در سطح دانشگاه‌ها انجام داده بودیم، با شروع انقلاب فرهنگی ۸۰ درصد نیرو‌ها متعلق به ما بود. با این وجود وقتی که انقلاب فرهنگی در حال انجام بود، کسانی می‌آمدند و می‌خواستند از نیروهای ما برای کارهای اجرائی و برنامه هایی که داشتند استفاده کنند؛ مثلاً  صفر صالحی برای مذاکره نزد من آمد و گفت که صد نفر از نیرو‌ها را به من بده که شاکله سپاه را شکل بدهیم و یا همین آقای ثمره هاشمی گفت: «می‌خواهیم به آذربایجان برویم و به نیروهای شما احتیاج داریم» که من به آن‌ها گفتم که به نیروهای ما دست نزنید، چون مسئله ما دانشگاه و انقلاب فرهنگی است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت