شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار »  ظالمی آمریکا باید برای مردم تبیین شود/ جنبش دانشجویی باید محلی برای تقویت نیروهای در تراز انقلاب باشد
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه های مهم

 ظالمی آمریکا باید برای مردم تبیین شود/ جنبش دانشجویی باید محلی برای تقویت نیروهای در تراز انقلاب باشد

آبان ۱۲, ۱۳۹۶ 8۰75

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت) کوهی مقدم دبیر اتحادیه دفتر تحکیم در میزگردی با خبر گزاری فارس پیرامون ۱۳ آبان گفت:

قشر دانشجو یکسری ویژگی‌ها دارد مانند اینکه جنبش دانشجویی جوان است، به جایی وابستگی ندارد و در مسائل سیاسی و اقتصادی پاک‌تر‌ است و این ویژگی‌ها باعث می‌شود خوی ظلم‌ستیزی و عدالتخواهی در دانشجو زیاد شود که در بعد داخلی آن استبداد ستیزی و در بعد خارجی آن استکبارستیزی می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم قبل و هم بعد از انقلاب در جنبش دانشجویی این ویژگی‌ها را دیده‌ایم و ممکن است تطور قالب داشته باشد ولی محتوا تقریبا ثابت است ولی یک نکته جدی که وجود دارد این است که، هر کسی توانست ظلم را به درستی تبیین کند، می‌تواند بخش خوبی از بدنه دانشجویی را با خودش همراه کند چون خود به خود با تبیین ظلم و مظلوم، خوی ظالم‌ستیزی هم در بین دانشجویان بوجود می‌آید.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: از این مساله که به آن اشاره شد به شدت هم استفاده می‌شود، به طور مثال در بحث مظلوم‌نمایی رئیس دولت اصلاحات و همین مساله ممنوع‌التصویری وی، که باعث شد یک مظلوم‌نمایی اتفاق افتد و توانست یک بدنه دانشجویی را همراه کند و این خوی ظلم‌ستیزی باعث محبوبیت افرادی مانند او شد.

کوهی‌مقدم خاطرنشان کرد: آنها توانستند به ادله خودشان ظلم را به خوبی تبیین کنند، البته ما فکر می‌کنیم این دلیل منطقی نبوده و این ضعف کار رسانه‌ای ما بوده است.

وی گفت: در بعد استکبارستیزی هم این مساله وجود دارد و اگر ما توانستیم ظلم امریکا را به ملت تبیین کنیم این خوی ظلم‌ستیزی در مردم به وجود می‌آید ولی اگر نتوانستیم این کار را انجام دهیم با بنر «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و با راهپیمایی سیزده آبان و بیست و دوم بهمن این استکبارستیزی به درستی شکل نخواهد گرفت.

دبیر دفتر تحکیم وحدت خاطرنشان کرد: حل این مساله به تقویت رسانه باز می‌گردد، یعنی بعد رسانه‌ای جریان انقلابی امروز باید خیلی قوی عمل کنید. یعنی رسانه‌ای که قبل از این در رابطه با شکستن هیمنه استکبار ستیزی کشور فقط در خارج از کشور فعال بود الان در داخل نیز فعال شده است.

وی ادامه داد: اگر احساس می‌کنیم امروز استکبار ستیزی در بین مردم کمرنگ شده شاید یک دلیلش این باشد که مردم الان آمریکا را ظالم نمی‌بینند و آن را یک طرف معامله و مذاکره می‌بینند به همین دلیل اگر بدعهدی هم می کند شاید این حس پیش بیاد که ما کار اشتباهی کرده ایم، مثلا اینکه در ذهن مردم این متبادر می شود که شاید اشتباه از ما بوده که الان صنعت هسته ای و موشکی داریم.

کوهی‌مقدم در قسمت دیگری از سخنانش در رابطه با اینکه چرا جنبش دانشجویی افول داشته است، هم گفت: اگر منظور از افول حجم فعالیت است که باید بگویم جنبش دانشجویی اصلا افول نداشته است و حتی حجم برنامه‌های جنبش دانشجویی بیشتر هم شده است ولی اگر در بعد تاثیرگذاری و فکری بخواهیم این مسئله را بررسی کنیم جای بحث وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز حوزه اثر جنبش دانشجویی در حوزه سیاسی کمتر شده است، در بعد فکری هم تنها جنبش دانشجویی نبوده که افول داشته است، برخی نهادها مانند مجلس هم همین طور بوده است به طور مثال در بحث رای اعتماد به وزیر علوم ما هرچه این جلسه را دنبال کردیم متاسفانه نتوانستیم حتی یک نکته کارشناسی هم از مجلس برداشت کنیم.

این فعال دانشجویی گفت: اینکه جنبش دانشجویی امروز تاثیرگذاری کمتری نسبت به گذشته دارد برای این است که الگوی ما جنبش دانشجویی دهه هفتاد نیست. مانند آن دورانی که مثلا دفتر تحکیم وحدت در جلسه اش تصمیم بگیرد فلان شخص رئیس جمهور شود و همینطور هم می‌شود.

وی افزود: وقتی می‌خواهند بگویند عامل فتنه ۷۸ چه بود می‌گویند یک مثلث وجود داشت که یک ضلع آن دفتر تحکیم است، یعنی وابستگی کامل به احزاب سیاسی و این یعنی هم خط فکری و تاثیر می‌گیرد و هم اینکه دست و پایش بسته است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت ادامه داد: امروز جنبش دانشجویی به دنبال این نیست که به هر قیمتی تاثیرگذار باشد و خودش را به یک حزب سیاسی وصل کند تا اثرگذاریش بیشتر شود با اینکه بارها هم به اتحادیه‌ها پیشنهاداتی برای این موضوع شده است.

وی تاکید کرد: اینکه الان جنبش دانشجویی نتواند نیرو تربیت کند دهه آینده ما با کمبود نیروی زبده و آموزش دیده مواجه خواهیم شد، یعنی یکی از کارکردهای جنبش دانشجویی باید این باشد که محلی برای تقویت نیروهای در تراز انقلاب باشد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: ضعفی که الان در مجلس وجود دارد و اینکه نیروهای غیرمتخصص به مجلس وارد شده اند به نظر من بخشی از آن به دلیل عملکرد جنبش دانشجویی در دهه اخیر است.

کوهی‌مقدم اظهار داشت: جنبش دانشجویی مطالبات خود را همواره داشته است ولی متاسفانه برخی مواقع عدم شناخت از مسائل و بیان مطالبات غیرکارشناسی مشکلاتی را ایجاد کرده است. از طرفی می‌شود گفت تریبون جنبش دانشجویی ضعیف است که به همین دلیل هم می‌بینیم رهبری بحث سخنرانی دانشجویان در نماز جمعه را مطرح می‌کنند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت