شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » پویان راد:اگر تابلوی کربلا را به سمت «بیت‌المقدس» بچرخانیم «اسرائیل» اربعین امسال را نمی‌بیند
اخبار - اخبار برگزیده - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

پویان راد:اگر تابلوی کربلا را به سمت «بیت‌المقدس» بچرخانیم «اسرائیل» اربعین امسال را نمی‌بیند

آبان ۷, ۱۳۹۶ 6۰85

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت) در گفت و گویی پیرامون اربعین حسینی با خبرگزاری فارس گفت : اربعین و کربلا محل اجتماع مسلمانان جهان و محل تاثیرگذاری در یک مقیاس جهانی است.

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت افزود: حول زیارت اربعین می‌توان جامعه سازی کرد، در کشور عراق مردم مصداق آیه شریفه « والسابقون السابقون»  هستند و در خدمت کردن به زوار از هم سبقت می‌گیرند.

وی ادامه داد: حضور گسترده دانشجویان در راهپیمایی حسینی نشان دهنده پایبندی ما دانشجویان به آرمان‌های بنیان گذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب است و از همه مهم‌تر حضور فعال دانشجوها در این اجتماع ضد استکباری است و ما باید بتوانیم فرهنگ جهاد و ایثار اجتماعی را به گوش همگان در داخل و خارج کشور برسانیم.

پویان‌راد با بیان اینکه اربعین  نشانه عظمت اسلام است، گفت: اربعین یعنی لبیک به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع)، یعنی آموختن درس مقاومت. متاسفانه کسانی در داخل و خارج کشور این نشانه‌ها و این درس‌ها به مزاقشان خوش نمی‌آید و با امضای اسنادی از قبیل ۲۰۳۰ ها و حذف فرهنگ جهاد و مقاومت این را ثابت کرده‌اند و در بایکوت رسانه‌ای این اجتماع عظیم با تمام توان تلاش می‌کنند و ما امیدواریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی از تمام توانش در به تصویر کشیدن این اجتماع ضد استکباری دریغ نکند.

وی اظهار داشت: زیارت اربعین بنیاد لیبرال‌ها و افسادطلبان را به باد می‌دهد و انتظار نداریم که برای زائرین اربعین مشکل نتراشند؛ چرا باید بشنویم که دولت کمر همت به خالی کردن جیب زائرین اربعین بسته است؟

چرا عده‌ای می‌خواهند فرهنگ سودگرایی را در جامعه رواج دهند؟ 

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: عراقی‌ها برای پذیرایی از زوار، خانه‌هایشان را می‌فروشند اما برخی تلاش می‌کنند تا از کنار همین زوار، خانه بخرند.

وی گفت: جنس زیارت اربعین یک رفتار ضد توسعه غربی است و ما شعار مرگ بر امریکا، اسرائیل و آل سعود را فراموش نمی‌کنیم و مطمئنیم که از کربلا و اربعین کسی درس مذاکره نمی‌گیرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر صهیونیست‌ها ظرفیتی مانند اربعین داشتند چه می‌کردند؟ قطعا دولت و نهادهای ذیربط باید بیشتر از توانشان حتی در اشاعه فرهنگ اربعین تلاش کنند و این مسیر را برای زائران هموار کنند.

وی گفت: فرهنگ اربعین این است که اگر تابلوی کربلا را به سمت بیت المقدس بچرخانیم اسرائیل اربعین امسال را نمی‌بیند، اربعین رزمایش شیعیان برای ظهور است و همه مردم و دانشجویان منتظر دستور ولی امرشان هستند تا مقدمات ظهور امام زمان (عج) را با نابودی رژیم غاصب صهیونیستی رقم بزنند.

پویان‌راد در خاتمه گفت: ما جوانان انقلابی شعار وحدت سر می‌دهیم اربعین حسینی گوشه ایی از شوق ما برای ظهور است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت