پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » بختیاری: دولت با اجرایی شدن قانون کاتسا فعالیت های هسته ای را از سر بگیرد
اخبار - اخبار برگزیده - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

بختیاری: دولت با اجرایی شدن قانون کاتسا فعالیت های هسته ای را از سر بگیرد

آبان ۷, ۱۳۹۶ 5۰76

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت) مجتبی بختیاری در گفت و  گویی با خبرگزاری دانشجو، گفت: با توجه به اینکه آمریکا ۸ آبان را به عنوان زمان اجرایی شدن قانون کاتسا یا مادر تحریم‌ها تعیین کرده است ضرورت دارد که دولت همزمان با اجرایی شدن این قانون سطح فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را به زمان پیش از برجام برگرداند.

 

?وی با اشاره به اینکه تصویب قانون کاتسا با ۴۱۹ رای موافق و تن‌ها سه رای مخالف توسط مجلس نمایندگان بیانگر رفتار خصمانه آمریکا علیه ملت ایران است و این رفتار با توجه به سابقه تحریم‌های این کشور دور از انتظار نبود، افزود: این قانون با هدف محدود کردن ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، محدود کردن فعالیت‌های موشکی، محدود کردن تسلیحاتی و تروریست خواندن سپاه و ادامه روند تحریم‌ها با کمک اروپا اجرا می‌شود.

 

?دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه برجام بادام تلخی بود که برخلاف ظاهر خوب آن با وضع تحریم‌های جدید کام ملت ایران را تلخ کرد، گفت: برجام تجربه خوبی است تا دیگر اعتمادی به کشورهای استکباری نداشته باشیم و به لبخندهای سیاستمداران آمریکایی توجه نکنیم.

 

?بختیاری تصریح کرد: همانطور که بین ریگان و کارتر در اول انقلاب هیچ فرقی نبود الان هم هیچ فرقی بین ترامپ و اوباما نیست، چون جامعه سیاستگذاری آمریکا تن‌ها یک هدف دارد و آن هم این است که کشورهایی را که به دنبال استقلال هستند سرکوب کنند.

 

?وی با بیان اینکه با برجام به ما ثابت شد که آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: در قبال رویکرد آمریکا رویکرد دولت هم باید تغییر کند و این تغییر رویکرد هم باید هر چه سریعتر با از سر گرفتن فعالیت‌های هسته‌ای مانند زمان پیش از توافق نمود پیدا کند.

 

?دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه دولت نباید این اشتباه را مرتکب شود که ما باز هم با مذاکره این بار با اروپا می‌توانیم امتیازاتی را به دست بیاوریم، گفت: کشور‌ها اروپایی حتی برای مذاکره هم صلاحیت ندارند. اروپایی‌ها در طول تاریخ نشان داده اند که با استعمار و تسخیر دیگر کشور‌ها حقی را برای ملت‌ها قائل نیستند.

 

?بختیاری با بیان اینکه اگر مذاکره تاثیرگذار بود باید در برجام به نتیجه می‌رسیدیم، افزود: تاکنون آژانس بین المللی انرژی اتمی هفت بار فعالیت هسته‌ای کشورمان را تایید کرده است، اما دولت‌های اروپایی حمایت عملی و موثری را از کشورمان به عمل نیاورده و این ساختارهای تحریم را برای ما حفظ می‌کند.

 

?وی با اشاره به اینکه تلخی بادام برجام سیمان هایی بود که در دل راکتورهای هسته‌ای ریخته شده و برخلاف حرف هایی که زده شد هیچ وقت هم راه بازگشت ندارد، افزود: دولت باید فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را این بار با رویکرد انقلابی‌تر آغاز کند تا بتواند اشتباهات چند سال گذشته را حداقل جبران نماید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت