پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » دبیر واحد فرهنگی دفتر تحکیم وحدت گفت:مسابقه سراسری جرعه ای از ولایت برگزار می شود
اخبار - اخبار برگزیده - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - یادداشت ها

دبیر واحد فرهنگی دفتر تحکیم وحدت گفت:مسابقه سراسری جرعه ای از ولایت برگزار می شود

مهر ۱۸, ۱۳۹۶ 6۰133

به گزارش تحکیم نیوز امین پویان راد مسئول واحد فرهنگی دفتر تحکیم وحدت در گفت و گو با خبرگزاری دانشجو پیرامون طرح مسابقه جرعه ای از ولایت گفت:
واحد فرهنگی دفتر تحکیم وحدت با هدف نشر سخنان حضرت علی (ع) و تقویت بنیه‌ی فکری و عقیدتی دانشجویان مسابقه سراسری کتابخوانی جرعه‌ای از ولایت را با محوریت کتاب نفیس نهج البلاغه برگزار می‌کند.

وی افزود: اولین دوره مسابقه سراسری کتابخوانی جرعه‌ای از ولایت به فراخور نیاز فضای دانشجویی و جامعه با محوریت نامه ۳۱ نهج البلاغه که حاوی توصیه هایی ناب در مورد سبک زندگی جوانان با موضوع ضرورت واقع نگری در زندگی است برگزار می‌شود.

دبیر واحد فرهنگی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه این مسابقه در دانشگاههایی که دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان در آن‌ها فعالیت می‌کنند برگزار می‌شود، گفت: این مسابقه در تهران علاوه بر دانشگاه‌ها در سطح مساجد، مصلاح‌ها و ایستگاههای مترو برگزار خواهد شد.

پویان راد با اشاره به اینکه دانشجویان علاقمند به شرکت در این مسابقه می‌توانند از سه شنبه ۱۷ مهر با مراجعه به دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان در سطح دانشگاههای کشور نسبت به دریافت کتاب و پاسخنامه اقدام کنند، اضافه کرد: شرکت کنندگان تا نیمه آذر ماه باید پاسخنامه را به دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی جرعه‌ای از ولایت پیش از این طی چهار دوره توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی و علم و صنعت برگزار شده است که با توجه به تجربه موفق برگزاری این مسابقه در این دوره به صورت سراسری آن را برگزار می‌کنیم.

دبیر واحد فرهنگی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه نهج البلاغه پس از قرآن کریم گران قدر‌ترین میراث فرهنگی اسلام و دریای معرفت بی انت‌ها و دستور العملی برای سعادت امروز و فردای بشر است، گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب وظیفه جنبش دانشجویی تبیین مکتب اسلام و ترویج افکار اصیل اسلامی است؛ از طرفی گفتار حضرت علی (ع) نیز برگرفته از بطن و متن قرآن کریم است؛ از این رو بر خود واجب می‌دانیم که در جامعه امروز و در میان جوانان تلاشی را در راستای احیای دولت اسلامی و بسترسازی برای ظهور امام زمان (عج) انجام دهیم.

با توجه به فضای دانشجویی و تقویت بنیه‌ی فکری و عقیدتی آن‌ها بر اساس کلام حضرت امیر و تجربه موفق برگزاری این مسابقه در چهار دوره در تصمیم گرفتیم این طرح را به طور سراسری در تمامی دانشگاه‌ها و دفاتر انجمن اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت برگزار کنیم.

پویان راد اضافه کرد: امیدواریم که با عنایت خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت مُبّلغ مفاهیم قرآن و نهج البلاغه باشیم.

وی از کمک‌های واحد فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی جرعه‌ای از ولایت قدردانی کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت