پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » بختیاری:تعیین سرپرست برای وزارت علوم تسهیل عبور وزیر آینده از روی آوارهای دولت یازدهم است.
اخبار - مصاحبه ها

بختیاری:تعیین سرپرست برای وزارت علوم تسهیل عبور وزیر آینده از روی آوارهای دولت یازدهم است.

مرداد ۲۸, ۱۳۹۶ 6۰52

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس گفت:با سرپرست گذاشتن در وزارت علوم به نظر می‌رسد روحانی می‌خواهد از این طریق مسیر پیش روی وزیر آینده را تسهیل کند تا وی بتواند از آوارهای باقی‌مانده به راحتی عبور کرده و خطر استیضاح کاهش یابد.

مجتبی بختیاری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به ادعای واعظی مبنی بر معرفی سرپرست برای وزارت علوم گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متاسفانه تبدیل به یک مساله خاص در ابتدای دولت‌های یازدهم و دوازدهم شده است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم ابتدا فرجی دانا مدتی وزارت را برعهده گرفت و پس از استیضاح و حضور چندین ماهه سرپرست در این وزارتخانه محمد فرهادی توانست با رای اعتماد از مجلس به کرسی وزارت بنشیند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اقدامات روحانی در دولت یازدهم در وزارت علوم اهداف و نتیجه‌های خوبی را در پی نداشت. متاسفانه در این دوره شاهد کاهش بی‌ثباتی در مدیریت بسیاری از دانشگاه‌ها، عدم انجام طرح‌های کلان ملی و بسیاری مسائل دیگر بودیم.

بختیاری اظهار داشت: همچنین در این مدت با فشارهایی که به نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در وزارت علوم آورده شد سبب گردید مسئول این نهاد نیز استعفا دهد. با توجه به عملکرد و نوع انتخاب دو وزیر علوم کابینه حسن روحانی نشان می‌دهد وی ترجیح می‌دهد جنبش دانشجویی انقلابی به رخوت فرو رود که این عمل وعده خلاف آزادی بیان است.
دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: متاسفانه همزمان با برخوردهای چکشی با تشکل‌های انقلابی شاهد حمایت از تشکل‌های دولتی و یکبار مصرف بودیم.

این فعال دانشجویی بیان داشت: با سرپرست گذاشتن در وزارت علوم به نظر می‌رسد آقای روحانی می‌خواهد از این طریق مسیر پیش روی وزیر آینده را تسهیل کند تا پس از حضور وزیر علوم وی بتواند از آوارهای باقی‌مانده در این وزارتخانه به راحتی عبور کند تا خطر استیضاح کاهش یابد.

وی اضافه کرد: به احتمال یکی از اقداماتی که برای تسهیل حضور وزیر انجام خواهد شد تقابل با نهاد رهبری و پیگیری تاسیس تشکل‌های غیرقانونی چون تشکل دانشجویی تادا است.

بختیاری اظهار داشت: عدم ثبات در وزارت علوم نه تنها باعث ایجاد رخوت در جنبش دانشجویی می‌شود موجب تشدید مشکلات این وزارتخانه در مباحث علمی و دانشگاهی خواهد شد.

مسئول سیاسی دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: از سال ۸۴ تا ۹۱ شاهد رشد علمی بسیار خوبی بودیم  و توانسته بودیم جایگاه اول در منطقه و جایگاه مطلوب در جهان را کسب کنیم اما متاسفانه با سیاسی‌بازی های دولت یازدهم از سال ۹۲ این رشد کاهش یافت لذا اگر همین روند بی ثبات در وزارت علوم ادامه یابد نتایج بدی حال خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت