پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 24 ساعت :
» اخبار انجمن ها » رجوع به مکتب خمینیسم_خامنه ایسم، علاج کار جوان مومن وانقلابی
اخبار انجمن ها - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

رجوع به مکتب خمینیسم_خامنه ایسم، علاج کار جوان مومن وانقلابی

خرداد ۴, ۱۳۹۶ 6۰68

انتخابات ۹۶ هم تمام شد. حرارت اوضاع تا حدودی فروکش کرده است. هرچند هنوز نوایی در رثای دادخواهی به گوش می رسد. مهندسی انتخابات یا بهتر بگویم مهندسی تعرفه ها با همه ی توصیفات و ایضاً تحلیل های کذا و کذا از آن، هنوز نُقل محافل گفت و گوهای پسا انتخاباتی است. فارغ از اینکه مع الأسف باید بگویم بازی دوسر باخت در ادامه ی روند پیگیری ها برای جریان اصولگراست. که البته ارجاعتان می دهم در این باره به سخنان جناب تاج زاده.

نمی خواهم آسمان ریسمان بهم ببافم. چرا که هزاران هزار دلیل و تحلیل آنچنانی را تا کنون خوانده اید. و مضافا راه برون رفت از آن نیز به وفور ذکر شده است.
از حضور و مقابله با جریان اصولگرایی تا عبور از این جریان، از رقیب هراسی تا ایجاد دوقطبی، از سکوتی به جنس رئیسی تا فریادی از جنس روحانی و احمدی نژاد، از توجه به مسایل فرهنگی_اجتماعی تا رویکرد مسایل معیشتی_ اقتصادی و …

در ورای همه ی اینها، به ضرس قاطع بازی در زمین جریانات و احزاب ، از اصلاح طلبی و بهاری گرفته تا اصولگرایی و اعتدالی، همه و همه چیزی جز بطلان و هرز رفتن نیست. چرا که نتیجه ی این بازی چیزی جز باخت یا برد نیست. لذا بازیگرِ در این میدان یا غالب است یا مغلوب. و آنجاست که دیگر معنی جمله ی “هر کس در انتخابات رأی بیاورد، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی برنده اصلی انتخابات هستند” را درک نخواهد کرد.

به یاد می آورم جمله ای ارزشمند از بزرگی را که می فرمود: موج دریا می آید و می رود. فانی است. خروشان و با قدرت می آید، یا به ساحل ماسه ای می رسد و خیلی آسان تبدیل به عدم می شود و یا به صخره می خورد و با ضربه ای محکم تر به عقب باز می گردد.
اما دریا!! آرام و فراگیر است. حتی وجود امواج با حضور دریا نمود پیدا می کنند. در وجود وسیع دریا متلاطم و مشهود اند و اگرنه هیچ…

جان کلام آنکه علاج کار جوان مؤمن انقلابی آن است که خود را از بند جریانات خارج کند و به اصل باز گردد. اصلی از جنس خمینی، از مکتب خامنه ای. آن چیزی که بیش از هر چیز دیگری اکنون جامعه ما تشنه ی آن است. همان مکتبی که از وقتی مغفول مانده است، تیمّم بَدل آن شده است.
بازگشت و تکیه بر مکتب خمینیسم و خامنه ایسم، راه برون رفت از حوادث سخت (و تلخ) آینده خواهد بود.

 

شرُّ النّاسِ مَنْ اَکْرَمَهُ النّاسُ اتِّقاءَ شَرِّهِ؛
بدترین مردم کسى است که دیگران از ترس شرش به او احترام بگذارند.[ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، مکارم الاخلاق، ص ۴۳۳]

هیهات از عدم انتخابات (رهبر معظم انقلاب، ۹۶/۱/۱ )

 

سجاد یزدانپرست / دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره)

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت