جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » اخبار برگزیده » آیا سایه جنگ برداشته شده است؟
اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها

آیا سایه جنگ برداشته شده است؟

خرداد ۴, ۱۳۹۶ 6۰72

در میان هیاهوی انتخاباتی کشور و در حالی که رئیس جمهور مستقر از هنر دستگاه دیپلماسی دولت در برداشته شدن سایه جنگ می گفت و رقبا را متهم به جنگ طلبی و خشونت میکرد، مستاجر جدید کاخ سفید برای اولین بار به خاورمیانه سفر کرد و در اولین دیدار خود با خاندان سعودی، ناتوی مشترک عربی علیه تروریسم (شما بخوانید محور مقاومت به رهبری ایران!) را تشکیل داد.

 

ترامپ در حالی قرارداد فروش ۱۱۰ میلیارد دلار جنگ افزار مدرن با کشور عربستان را منعقد کرد و تلویحا ایران را، شیطان تروریسم نامید که تفکر منفعلانه حاکم بر دستگاه دیپلماسی ما در کوران ‌تبلیغات انتخاباتی به قوای نظامی خود تهمت میزد که برای بر هم زدن برجام‌ بر روی موشک هایش شعار می نویسد!

همان برجامی که مشت استراتژیک ایران را در مقابل آمریکا و رقبای منطقه ای باز کرد و موجبات گستاخی روز افزون شیوخ منطقه علیه ایران شد.

اما در آستانه شروع به کار دولت دوازدهم آنچه که بیش از پیش نگران کننده به نظر میرسد، فشار روز افزون محور غربی عربی علیه ایران و انفعال دستگاه سیاست وزارت خارجه کشور در مقابل این فشارهاست. همه ی تحرکات صورت گرفته در منطقه، اعم از خریدهای نظامی سعودی تا کمک هفتاد میلیارد دلاری آمریکا به سامانه دفاعی اسرائیل و حتی شعار های ضد موشکی داخلی که زنگ خطر آغاز فرایند برجام موشکی را به صدا در آورده است نشان از توطئه هایی می دهد که منطقه را آبستن حوادث غیرقابل پیش بینی کرده است. حال سوالی که مطرح می شود این است که با وجود اتفاقات به وجود آمده چگونه  سایه جنگ از کشور دور می شود؟!
پاسخ مشخص است! زمانی سایه جنگ از کشور دور می شود که دستگاه دیپلماسی ما به جای زانو زدن در مقابل بیگانه و یا لبخند زدن، واکنش محکم و عزتمندانه را دستور کار خود قرار دهد.
مؤلفه ای که با مشی فعلی این دولت بعید بنظر می رسد.

امیررضا بخشی پور/ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره)

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت