پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » شورای فعلی، خود افراد را چیده و خود رای داده است
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - اخبار مهم انجمن ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

شورای فعلی، خود افراد را چیده و خود رای داده است

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵ 9۰77

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، علی بیانی دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت در گفت‌‌وگویی ضمن انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: در انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی ظاهرا تخلفات متعددی رخ داده است. البته از افرادی که نسبت به آن‌ها شناخت داریم این حجم از تخلفات دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: اولین تخلف این بوده که کاندیدا‌ و اعضای تشکیلاتی که حق رای دارند باید در شورای ناظر انجمن مشخص می شدند که متاسفانه شورای فعلی بدون نظر شورای ناظر انجمن اقدام به معرفی اعضای تشکیلاتی و کاندیدا کرده یعنی خود افراد را چیده و خودش هم رای داده است.

بیانی تصریح کرد: این کار به معنی حذف عملی نماینده رهبری در دانشگاه علامه از اظهار نظر در امور انجمن است. در حالی که طبق اساسنامه بسیاری از موارد باید با نظر مشورتی نماینده رهبری در دانشگاه انجام شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: تخلف دیگر تایید صلاحیت شخصی است که در جریانات سال ۸۸ اقدام به تحریک دانشجویان دانشگاه قبلی خود برای بیرون ریختن از دانشگاه و بستن خیابان‌های شهر کرده است و مدتی نیز تعلیق بوده است. همچنین مورد دیگر تایید صلاحیت و حضور فردی است که وی هم اکنون جزء حلقه‌های دولت یازدهم است. در آستانه انتخابات قرار گرفتن این شخص در شورای مرکزی انجمن اسلامی بسیار مهم دانشگاه علامه طباطبایی کاملا شائبه انتخاباتی دارد.

وی ادامه داد: تخلف بعدی حضور فردی در شورای مرکزی است که ورودی سال ۹۲ کارشناسی ارشد دانشگاه علامه است و تا کنون پس از گذشت ۴ سال فارغ التحصیل نشده. وی اگر تا پایان ترم جاری اقدام به دفاع از پایان نامه خود نکند قاعدتا بر اساس قانون باید اخراج شود. بنابر این چون شرط عضویت در شورای مرکزی حضور بیش از یک ترم در دانشگاه است، وی نمی‌تواند کاندیدا و عضو شورای مرکزی باشد.

بیانی در پایان تاکید کرد: با این اوصاف این انتخابات سراسر تخلف بوده و مطابق قانون برای این حجم از تخلف باید هیات نظارت حکم بر انحلال انجمن و منع افراد خاطی از فعالیت‌های تشکیلاتی را دهد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت