پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » ابهامات قابل تأمل در برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار مهم انجمن ها - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - دسته‌بندی نشده - سرخط خبرها

ابهامات قابل تأمل در برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی

اسفند ۲۵, ۱۳۹۵ 9۰120

 

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت) دوشنبه هفته گذشته بود که انتخابات شورای مرکزی انجمن دانشگاه علامه برگزار شد، انتخاباتی که به نظر میرسید با حواشی خاصی همراه است.

به نقل از خبرنامه دانشجویان،  زهرا خطیبی، هادی ذوالفقاری، محمدحسن تجلی، فاطمه قوتی، فروه میرمحمدی، امیرحسین عسگری، غلامعلی ابراهیمی سوته، وحید شیبانی و امیرجلالی افرادی بودند که در این انتخابات حائز آرا بیشتری شدند که  در نخستین جلسه شورای مرکزی غلامعلی ابراهیمی‌سوته بعنوان دبیر و محمدحسن تجلی بعنوان نایب دبیر انتخاب شدند.

ابهامات قابل تامل در برگزاری انتخابات انجمن دانشگاه علامه

اما بررسی روند برگزاری این انتخابات ابهاماتی را از سوی دانشجویان بوجود آورده است. مطابق اساسنامه این تشکل قبل از برگزاری انتخابات انجمن باید شورای ناظری شکل می گرفت که اعضای آن شامل مسئول نهاد رهبری، دبیر انجمن و یک عضو دانشجویی باشند. مسئله ای که به ادعای برخی از دانشجویان از مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی برای حضور دراین جلسه دعوت به عمل نیامده است.

وقوع این اتفاق در حالی است که در اساسنامه تشکل مذکور صراحتا ذکر شده است که حضور مسئول نهاد رهبری یا نماینده وی برای به رسمیت رسیدن شورای ناظر ضروری است.

همچنین قبل از هر جلسه مجمع عمومی هیات رئیسه باید اسامی دارای حق رای  شورای عمومی را از شورای ناظر استعلام نمایند؛ که اگر این ابهام درست بوده باشد مسئولین برگزاری انتخابات، برخلاف نص صریح اساسنامه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه را از پروسه انتخابات حذف نموده اند. که مطابق بند ۲ ماده ۱۸ ایین نامه تشکل های اسلامی دانشجویان تخطی یک تشکل از اساسنامه مصوب خود با تشخیص هیت نظارت به لغو مجوز تشکل منجر خواهد شد حال باید دید که هیات نظارت دانشگاه چه عملی را در برابر این تخلف آشکار می کند؟

از نکات قابل تأمل این انتخابات، انتخاب غلامعلی ابراهیمی سوته ۴۷ ساله و از مشاوران وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم، به عنوان دبیرکل این تشکل دانشجویی است. که ابهامات زیادی را در راهبری این تشکل در مسئله “تشکل های دولت ساخته” بوجود می آورد.

ابهامات قابل تامل در برگزاری انتخابات انجمن دانشگاه علامه

ابهامات قابل تامل در برگزاری انتخابات انجمن دانشگاه علامه

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت