جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » چرا ادعایی را مطرح کردند که خود نیز به آن اعتقاد نداشتند؟
اخبار - اخبار انجمن ها - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها

چرا ادعایی را مطرح کردند که خود نیز به آن اعتقاد نداشتند؟

بهمن ۲۸, ۱۳۹۵ 6۰132

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی آذر)، سالار حدیدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان (تحکیم وحدت) در گفت و گو با نسیم زنجان اظهار داشت: بعد از فوت جناب هاشمی، جریان اصلاحات، کارگزاران و مشارکت احساس بی سرپرستی و یتیمی کرد.

وی افزود: بنابراین بعد از فهم دقیق جایگاه خود و مقدار تاثیر خود بر بدنه حاکمیت و در بین مردم، به این نتیجه رسید که که از عناصر کلیدی خود نظیر سید محمد خاتمی استفاده کند تا علاوه بر حضور رسمی و علنی خود بین مردم بتواند در کنش های سیاسی حکومت و حاکمیتی برای خود جا باز کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: با مطرح کردن کلید واژه آشتی ملی سعی در تغییر ذهنیت مردم داشتند که آیا واقعا در میان توده های مردم قهر و کینه ای وجود دارد که حال بخواهیم با آشتی ملی آن را حل و فصل کنیم، یا این یک بازی سیاسی دیگر است که عده ای برای بازگشت به قدرت از آن سوء استفاده می کنند؟

حدیدی افزود: هیچ انسان منصف و آگاهی نیست که حوادث غمبار و غبار آلود سال ۸۸ را فراموش کرده باشد. همان حوادثی که با کددهی سرویس های بیگانه جهت دهی شد و با جهل برخی چهره های سیاسی که خود تحلیل درستی از وقایع نداشتند ادامه پیدا کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان گفت: سوال من از سردمداران حوادث سیاه ۸۸ این است که چرا با این که آگاه به نحوه و سیستم رای گیری جمهوری اسلامی بودند ادعای تقلب کردند؟
وی افزود: چرا ادعایی را مطرح کردند که خود نیز به آن اعتقاد نداشتند؛ ولی از قبل آن هزینه های گزافی روی دست سیستم و حاکمیت گذاشتند؛ به طوری که حتی بعد از چندین ماه معدود کشورهایی به رئیس جمهور منتخب تبریک پیروزی گفتند؟ این یعنی به رسمیت نشناختن دولت جمهوری اسلامی که خود هزینه های ناگوار زیادی برای نظام پدید آورد.

حدیدی اظهار داشت: مسئله مهم دیگر این است که این آقایان چرا حاضر نیستند مانند جلسات خصوصیشان که امکان تقلب در این سیستم را نزدیک صفر قلمداد می کنند، در بین مردم و جوانانی که با اعتماد به سخنرانی های آتشینشان فریب خورده و در آن حوادث آسیب های روحی و جسمانی متحمل شده اند، به ایراد همان سخنان بپردازند؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آشتی ملی جدای از اینکه معنای درست و قابل درکی ندارد، چون قهری وجود ندارد و اگر هم باشد با سردمداران فتنه است، اتفاق نمی افتد چون این جماعت قائل به اعتراف و عذرخواهی رسمی و نه زیر زبانی نیستند.

حدیدی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که عذر خواهی رسمی از نظام، مردم و دولت سابق که با وجود رای بی سابقه به خادمی ملت برگزیده شده بود؛ ولی با آن همه فشار و حوادث ریز و درشت ملی و به طبع بین المللی دستش در اداره امور بسته شد، صورت نگیرد اصلا فکر به بازگشت نباید به سر این آقایان خطور کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دهقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت