سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 16 ساعت :
» اخبار » زاکانی: در صورت نقش آفرینی خواص، دولت روحانی چهار ساله خواهد شد
اخبار - اخبار برگزیده - اخبار مهم انجمن ها - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

زاکانی: در صورت نقش آفرینی خواص، دولت روحانی چهار ساله خواهد شد

بهمن ۱۰, ۱۳۹۵ 9۰86

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر ۱۰ بهمن ماه در دومین روز از سی و سومین نشست میان دوره ای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: در کنار افتخاراتی که در عمر انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده، سوالاتی هم مطرح است و از جمله این که «آیا انقلاب به اهداف غایی خود رسیده یا خیر؟» در پاسخ باید گفت «با وجود این که امروز در منطقه پیشتاز هستیم؛ اما هنوز کاملا به اهداف نرسیده ایم و در میانه راه هستیم.»

وی با اشاره به این که از سال آینده تنها ۸ سال تا سررسید چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی موسوم به «ایران ۱۴۰۴» فرصت باقی مانده است، خاطرنشان کرد: ما در این مسیر توانسته ایم در مؤلفه هایی مانند «اندیشه انقلاب اسلامی» و «امنیت» چیرگی پیدا کنیم؛ اما در زمینه مؤلفه های دیگر چشم انداز عقب هستیم.

زاکانی در تبیین رسالت دلسوزان انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف مطرح شده در سند چشم انداز ۲۰ ساله، گفت: برای فهم وظیفه مان باید به مسائلی مانند رقابت تفکر لیبرال سرمایه داری با انقلاب اسلامی دقت کنیم. نگاه ما با نگاه لیبرال سرمایه داری کاملا متفاوت است چرا که او کمال انسان را محقق شده می داند و اوج آن را یک انسان آمریکایی قلمداد می کند اما در نگاه اسلامی، ابعاد مادی نازل ترین ابعاد انسانی هستند و انسان در نگاه اسلامی حد یقف ندارد.

مدیریت امام راحل، انقلاب را از آسیب انحراف و انقراض حفظ کرد

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود، «رهبری انقلاب»، «مسؤولان»، «خواص» و «توده مردم» را چهار عامل فعال و تأثیرگذار بر حرکت انقلاب اسلامی دانست و به ارزیابی عملکرد این عوامل طی ۳۸ سال گذشته پرداخت.

وی با مرور اجمالی دوران رهبری امام راحل، یادآور شد: رهبری در حد اعلی در جامعه ما نقش آفرینی کرده است. انقلاب ما که در سال ۴۲ آغاز و در سال ۵۷ به پیروزی رسید توسط امام راحل رهبری شد و ماحصل آن بستن پرونده استبداد و ایجاد زمینه مقابله عینی با استکبار در جریان انقلاب دوم بود که در این جریان، آزادی و استقلال کشور بر بستر دین داری و نگاه اسلامی شکل گرفت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم ادامه داد: انقلاب اسلامی آزادی، استقلال، عدالت و معنویت را در معنای درستی به جامعه بشری هدیه کرد و این هنر عصر امام(ره) بود که انقلاب اسلامی را از انحراف، انقراض، جنگ تحمیلی و تحرکات قومی و قبیله ای حفظ کرد.

ضد انقلاب نیز به مدیریت شایسته رهبر معظم انقلاب اذعان دارد

وی سپس به بازخوانی دوران رهبری آیت الله خامنه ای پرداخت و گفت: از سال ۶۸ به بعد، رهبر معظم انقلاب مدیریت انقلاب را در دست گرفتند و خوشبختانه این تغییر رهبری انقلاب مسیری را طی کرد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده و همان مسیر رهبری امام(ره) ادامه پیدا کرد. در نتیجه رهبر معظم انقلاب و امام راحل دو روی یک سکه هستند. این در حالی است که در انقلابی مانند انقلاب فرانسه، برای انتقال قدرت سه مرحله ۵ ساله خونریزی شدید رخ داد و به انقلاب گیوتین تبدیل شد.

زاکانی افزود: دوران رهبری رهبر معظم انقلاب آنقدر زیبا بوده که ضد انقلاب فراری، آقای بهنود می گوید «اگر بخواهند صد سال آینده اثرگذارترین شخصیت سیاسی را معرفی کنند، آن شخص آقای خامنه ای است که انقلابی را از شرایط جنگ تحویل گرفت و توانست جهت آن را با استفاده از ظرفیت های داخلی حفظ کند و آن را به یک جریان تبدیل سازد.»

نماینده سابق مردم تهران قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را نمونه آشکاری از مدیریت رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امروز اندیشه اسلام در منطقه سرآمد است و مدل امنیت اسلامی نیز در منطقه حرف اول را می زند. آن چه در دست رهبر انقلاب بوده، امروز در افق بالا و جریان رفیعی قرار گرفته و می بینید که ایشان در زمینه هایی مثل «صیانت از قانون»، «صیانت از حقوق ملت»، «عدالت خواهی» و «پیشرفت علمی» پرچم حرکت را در دست دارند.

زاکانی با بیان این که مدیریت مسؤولان عمدتا از مسیر اعتدال خارج بوده و در نتیجه با چالش در این زمینه مواجه هستیم، تصریح کرد: منظور از اعتدال، نصب العین قرار دادن سیاست های رهبر معظم انقلاب بوده است. وقتی رهبر انقلاب خود را خادم مردم معرفی می کنند و امام(ره) نیز می فرمودند «جان من فدای ملت است»، دیگر جایی برای آقاییِ مسؤولان وجود ندارد.

وی افزود: اگر می خواهیم جمهوریت مان که جزو لاینفک از اسلامیت مان است، در بام توفیق حرکت کند، مسؤولان ما باید رقابت را به همگرایی و رفاقت تبدیل کنند و «شایسته سالاری»، «تبعیت از رهبری» و «استفاده از تمام ظرفیت ها» را در دستور کار قرار دهیم. امروز یکی از خطراتی که دائما زنگ آن در گوش مان به صدا در می آید، اتهام به ناکارآمدی نظام است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس، در بخش دیگری از این ارزیابی، به مرور نقش خواص در جریان ۳۸ ساله عمر انقلاب پرداخت و با بیان این که طبق منویات امام(ره)، «انسجام بخشی در جامعه» و «عمق بخشی معرفتی و بصیرتی» باید رویکرد اصلی این قشر باشد، خاطرنشان کرد: شما به عنوان عنصر فعال و پیشرو در جامعه مطرح هستید و می توانید در عمق بخشی بصیرتی به جامعه کمک کنید.

مردم همواره در انتخابات به وظیفه خود عمل کرده اند

زاکانی سپس به تبیین نقش مردم پرداخت و گفت: مردم با وجود این که در مواردی از ظلم، فساد، تبعیض، بی عدالتی، رکود، تورم و بوروکراسی سخت اداری آسیب خورده اند و شأن آن ها لحاظ نشده است، همیشه نقش شان را خوب ایفا کرده اند. حقوق مردم در قانون اساسی عمدتا با چالش مواجه است پس مردم مقصر مشکلات نیستند بلکه مسؤولان و خواص در این ۳۸ سال خوب عمل نکرده اند.

موسوی در صورت پیروزی در انتخابات ۸۸ چیزی از انقلاب باقی نمی گذاشت

این فعال اصولگرا افزود: انتخاب مردم در سال ۸۴،  انتخابی مبتنی بر الگوها و شعارهای انقلابی بود که به خوبی عمل کردند و در سال ۸۸ هم به آقای احمدی نژاد رأی دادند و دیدیم که اگر آقای موسوی پیروز می شد، چیزی از انقلاب باقی نمی گذاشت. در سال ۹۲ نیز ۴ نفر از نامزدها اصولگرایانی بودند که مشکل خودشان را نتوانسته بودند حل کنند. پس مردم نشان داده اند آن جایی که نخبگان زمینه انتخاب صحیح را برای آن ها آماده کردند، به انتخاب صحیح دست زدند.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که «چرا وحدت اصولگرایان تهران در انتخابات مجلس دهم با شکست مواجه شد»، اظهار کرد: وحدت لازم است اما کافی نیست. وحدتی که خروجی اش محدود نباشد و یا الزامات دیگری را فراهم نیاورد، اثرگذار نیست. برای نمونه در انتخابات ۹۴ ما را به دروغ متهم به موافقت با وضع موجود کردند.

تشریح چگونگی تصویب مشروط برجام در مجلس

رییس کمیسیون بررسی برجام در مجلس نهم، در پاسخ به دانشجویی که صراحتا از علت تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس متصف به اصولگرایی پرسید، گفت: برجام در هیچ نهادی در ایران تصویب نشد؛ فقط با قیودی پذیرفته شد که دولت تا امروز به آن ها تن نداده است. بنده مسؤول کمیسیون برجام و متولی بررسی آن بودم که آن را در ۴۰ روز انجام دادیم و گزارشی تنظیم کردیم که به وقوع پیوست. این گزارش، گزارش مستحکمی بود که رهبر معظم انقلاب هم از کمیسیون تقدیر کردند.

در صورت نقش آفرینی خواص، دولت روحانی چهار ساله خواهد شد

زاکانی سپس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پیش بینی نتیجه انتخابات سال ۹۶ اظهار کرد: بنده معتقد هستم که این دولت، دولتی چهار ساله است و در صورتی این اتفاق می افتد که خواص به وظیفه شان عمل کنند. جنبش دانشجویی در گذشته بر سیاست گذاری ها اثرگذار بود و امروز هم باید به همان شکل باشد. دولت همین الآن شکست خورده است از همین رو رسانه های طرفدار آن ها کلید عبور از آقای روحانی را زده اند.

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به این که طرح دوگانه «مقاومت و صلح» به هیچ وجه در راستای منافع ملی نبوده و نیست، گفت: این دولت نشان داد نه می تواند مانع جنگ شود و نه می تواند رفاه آفرینی کند و آنچه در این زمینه تأثیرگذار است از درون کشور و مؤلفه های منطقه ای بر می آید.

زاکانی در پایان از لزوم ورود خواص به عرصه مقابله با فساد سخن گفت و تأکید کرد: فساد، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و از هر جریانی برای خود استفاده می کند اما سطح فساد ها متفاوت هستند. این را بدانید که در هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم، فساد این گونه وسیع و سازمان یافته وجود نداشته و الآن پرونده های بالای ده هزار میلیاردی وجود دارد. هر بار اعتراض کرده ایم به دادگاه رفتیم اما هیچ گاه محکوم نشدیم. ما وظیفه داریم هزینه ها را به جان بخریم و در برابر فساد بایستیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت