جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 19 ساعت :
» اخبار » اصلی ترین مشکل پیش روی نظام اسلامی «اختلاط گفتمانی»است
اخبار - اخبار برگزیده - پرونده - پرونده مهم - سرخط خبرها

اصلی ترین مشکل پیش روی نظام اسلامی «اختلاط گفتمانی»است

بهمن ۱۰, ۱۳۹۵ 9۰147

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛صادق محصولی در سی و سومین نشست میان دوره ای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، بزرگ ترین مشکل پیش روی نظام جمهوری اسلامی را «اختلاط گفتمانی» دانست و گفت: دو ابَر گفتمان در طول تاریخ وجود دارد که یکی حق است و دیگری باطل. گفتمان حق که تحت عنوان گفتمان دینی از آن نام می بریم، از سوی انبیا مطرح شده است و امروز عبارت است از گفتمان «اسلام ناب محمدی» و گفتمان باطل یا کفرگرا در جبهه مقابل وجود دارد که امروز به آن «گفتمان سکولار» گفته می شود.

وزیر کشور دولت نهم اظهار کرد: هر گفتمان یک معنا بخشی خاص خود را دارد و اساس جهان را در مسائل خاصی می بیند و تعارضات بین گفتمان ها از همین مسأله نشأت می گیرد. آن چه در این هماوردی خیلی روشن و حساس است، این است که در گفتمان شریعت مدار بین هنجارها با حوزه عمل پیوستگی شدیدی وجود دارد اما در گفتمان کفر گرا الزامی به این همبستگی نیست.

وی افزود: در کشور ترکیه یک اسلام سکولاری حاکم است. آن جا همین نمازی که ما می خوانیم را می خوانند و روزه می گیرند و حج هم می روند اما وقتی به مسائل سیاسی می رسند، می بینیم که مسلمانان آن ها با اسراییل هم رابطه برقرار می کنند و با تروریست ها هم دارای منافع مشترک می شود. این مسأله به سبب عدم همبستگی میان ارزش ها و رویکردشان وجود دارد.

محصولی خاطرنشان کرد: امام راحل زنگارها را از روی اسلام ما برداشت و نشان داد که ممکن است تکالیف اجتماعی مهم تر از تکالیف فردی باشد. این نظام مردم سالاری دینی ۳۸ سال در برابر تمام مشکلات ایستاده و هر روز با نشاط تر شده است. یکی از ابعاد این انقلاب صدور آن به کشورهایی مانند لبنان، عراق، یمن و سوریه بوده و کشورهایی که در آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا بوده اند، امروز برابر آن ها ایستاده اند.

دبیر جبهه پایداری گفت: اصلی ترین مشکلی که نظام جمهوری اسلامی در برابر خود دارد، «اختلاط گفتمانی» است. هر جا به مشکل خوردیم ناشی از همین اختلاط است از جمله در فرهنگ و اقتصاد اما کسی که معتقد به گفتمان شریعت محور است، در تمام پدیده های سیاسی اجتماعی به دنبال نظر دین است و همان را انجام می دهد. چون دین می گوید «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الأمر منکم»، تکلیف خود را می داند و از ولی فقیه تبعیت می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت