جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » بیانیه انتخاباتی شماره یک دفتر تحکیم وحدت در نشست میان دوره دفتر تحکیم وحدت
اخبار - اخبار برگزیده - بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - پرونده - پرونده مهم - سرخط خبرها

بیانیه انتخاباتی شماره یک دفتر تحکیم وحدت در نشست میان دوره دفتر تحکیم وحدت

بهمن ۱۰, ۱۳۹۵ 5۰120

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، دفتر تحکیم وحدت به مناسبت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، در اختتامیه سی و سومین نشست میان دوره خود بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر وحدت آورده شده است : حد و مرز این وحدت کجاست؟ وجه مشترک جریانات درون وحدت چیست؟ چه تضمینی برای موفقیت وحدت انجام شده وجود دارد؟ آیا تجربیات اخیر در اتحاد رجال و احزاب نشان دهنده وحدت های بی پایه و بی هدف نبوده است که باز هم همان رویه در حال انجام است؟ وحدت صحیح که نتیجه مطلوب را ایفا کند چه ویژگی هایی دارد؟

متن کامل این بیانیه به این شرح است :

 

بسم الله الرحمن الزحیم

ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

 

انقلاب اسلامی ثمره باور های الهی ملت و حضور آحاد ایشان در صحنه های مختلف است. انقلابی بر اساس جمهوریت دینی با تکیه بر ملتی که در مقاطع گوناگون در سایه ی عنایت حجت حق، کشور را از فراز و نشیب روزگار عبور داده و از گزند بلایا مصون داشته است. انتخابات منصه ی ظهور مشارکت مردمی و نقش آفرینی در سرنوشت این نظام و آینده ی این کشور است و مسئولین کشور از این رهگذر، متعهد و موظف به خدمت خالص به خلق میشوند.

با آرایش نوین احزاب سیاسی و نقش آفرینی جریان ها در سنوات اخیر، هنگامه ی انتخابات فرصتی برای عرض اندام‌ و اعلام حضور ایشان شده است  و در این کارزار، احزاب و جریانات هم سو تنها برگ برنده خود را برای نیل به هدف، وحدت می دانند. اما حد و مرز این وحدت کجاست؟ وجه مشترک جریانات درون وحدت چیست؟ چه تضمینی برای موفقیت وحدت انجام شده وجود دارد؟ آیا تجربیات اخیر در اتحاد رجال و احزاب نشان دهنده وحدت های بی پایه و بی هدف نبوده است که باز هم همان رویه در حال انجام است؟ وحدت صحیح که نتیجه مطلوب را ایفا کند چه ویژگی هایی دارد؟

مقصود ما وحدتی است نه بر پایه ی قبیله گرایی و دستمایه قرار دادن آن برای رسیدن به هدف، بلکه وحدتی است که بر مبنای آرمان های انقلاب اسلامی باشد. وحدتی که عدالت اجتماعی و جمهوریت نظام سرلوحه ی آن باشد. وحدت ،آن هنگام امید کارآمدی دارد که مردم نقش اصلی در تحقق آن داشته باشند، نه  اینکه  احزاب از مردم گسسته و به خویش مشغول شده ارکان آن را تشکیل دهند، چرا که گفتمان وحدت باید ندای اصیل مردم یعنی مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باشد نه اخاذی های سیاسی و غرض ورزی های مختلف جناحی. درخت وحدت آن هنگام بارور میشود که آرمان وحدت خواهان تحول در نسل های مدیریتی و شکستن حلقه های بسته ی مدیریت در کشور باشد و از قبل آن نیروهای تحول خواه و آرمان جو،راه خود را به عرصه های بیمار تصمیم گیری کشور باز کنند.

وحدت اگر به معنی نشستن بر سر میزی باشد که حاضرین آن دستشان با اعمال غیر انقلابی دولت آلوده شده است ،نه تنها راه گشا نیست بلکه منفعتی جز شکست و بی آبرویی ندارد .

امت حزب الله هرگز سیاست مدارانی را که در بزنگاه های گوناگون از جمله انتخابات ۹۲ و تصویب برجام  عیار خود را عیان نموده اند فراموش نمیکند و ملعبه ی دست آنان نمیشوند. جنبش بیدار دانشجویی اجازه نمیدهد کسانی  که شعار انقلابی سر می دهند و با عملکرد خود جریان انقلابی اصیل را بدنام می کنند ،علم ارمان خواهی را بدست بگیرند و انقلابیون  واقعی را  در تنگنا قرار دهند؛

آنان که در مجلس اسلامی سند راهبردی آینده کشور را با سرعت و بی منطقی تصویب کردند؛ آنان که دم از مبارزه با فساد می زنند و خود در مقابل فساد اطرافیان و هم قطاران خود سکوت  پیشه کرده ویا  بعضا  در امر فساد نقش داشته اند،هرگز نمیتوانند  تجلی دهنده وحدت مخلصانه  باشند.

در انتها توصیه ی برادرانه ی ما به دلسوزان انقلاب اسلامی آن است که به جای سقوط در ورطه بازی های سیاسی، توان خود را معطوف به نیروی عظیم امت کنند چرا که اگر بخواهیم با بازی های سیاسی امت  و صالحین امت را از صحنه حذف کنیم هرگز به نتیجه مطلوب الهی نمی رسیم.

به امید طلوع مهر تابان عدالت، به وعده ی و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین .

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت