پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » غیبی: روند تصمیم گیری های اقتصادی شفاف شود
محمدحسین غیبی
اخبار - اخبار برگزیده - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

غیبی: روند تصمیم گیری های اقتصادی شفاف شود

دی ۱۸, ۱۳۹۵ 8۰79

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛محمدحسین غیبی دبیر اسبق واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت در مورد توئیت رئیس جمهورکه در آن بیان کرده بود دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید، تصریح کرد: کسی که می گوید «من به شرطی شفاف سازی می کنم که فلانی هم شفاف سازی کند»، قطعا به دنبال گروکشی یا وقت کشی است.

وی ادامه داد: گرو کشی برای این است که نقطه ضعف‌های طرف مقابل را برای مقابله پیدا کند و وقت کشی برای این است که فرصت سامان دهی به حساب های آشفته خود را داشته باشد.

این فعال دانشجویی بیان داشت: شفافیت اقتصادی و اطلاعاتی البته با ملاحظات «طبقه بندی» وظیفه هر ارگانی است. در شفافیت سازی مالی کسی حق ندارد وظیفه اش را منوط به انجام وظیفه دیگری کند.

غیبی خاطر نشان کرد: هر ارگان و نهادی که زودتر اقدام به شفافیت کند اعتماد مردم را جذب خواهد کرد. سال‌هاست که شخصیت های مختلف از رهبر انقلاب تا رؤسای جمهور، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس و نهاد‌های مختلف از وضعیت نا به سامان استفاده از اموال دولتی و عدم شفافیت اقتصادی شکایت می‌کنند اما همچنان عدم شفافیت اقتصادی وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از رسانه‌ای شدن اختلاف قوا اعلام کرد: اینکه بخش خصوصی، قوه قضاییه، قوه مجریه و سایر نهاد‌ها منابع مالی و شیوه های هزینه کرد خود را در اختیار افکار عمومی قرار نمی‌دهند، به وضوح ناشی از ترسی است که نام آن را مصلحت گذاشته‌اند.

دبیر اسبق واحد سیاسی دفتر تحکیم ضمن تاکید بر اینکه باید روند تصمیم گیری های اقتصادی شفاف شود، اظهار داشت: روند تصمیم گیری های اقتصادی به گونه‌ای است که یک جریان سیاسی خاص که گرایشات لیبرالیستی دارد، در هر جایی که نفوذ می‌کند تصمیماتی می‌گیرند که موجب ثروت اندوزی هم قطار های خود شود حتی به قیمت اینکه عموم مردم آسیب هایی جدی ببینند.

غیبی بیان داشت: این جریان سیاسی امروز بخش اعظمی از دولت و بخش اثر گذاری از مجلس را در اختیار دارد و نفوذ زیر پوستی در قوه قضاییه و سایر نهاد‌ها پیدا کرده است. هر جایی که یک مفسده مالی مشاهده می‌شود یکی از دوستان قدیم یا جدید این تفکر دستی در کار دارد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت