جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 19 ساعت :
» اخبار » ۹ دی سالروز مرگ اصلاحات آمریکایی است!
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم

۹ دی سالروز مرگ اصلاحات آمریکایی است!

دی ۹, ۱۳۹۵ 7۰86

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، به مناسبت یوم الله ۹ دی، روز بصیرت ملی، انجمن اسلامی دانشگاه علم و صنعت بیانیه ای تحلیلی با موضوع «قله ۹ دی جاده آسفالت پیش روی انقلابیون و پرتگاه دو جریان اصلاحات و استحاله» صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس نقشه راهی که رهبر حرکت انقلابی مردم ایران، آیت الله خامنه‌ای، در ۲۴ مهر ۹۰ در دیدار با دانشجویان کرمانشاه ترسیم نموده‌اند، انقلاب اسلامی ایران برای پیروزی، یعنی تشکیل امت یا تمدن اسلامی باید پنج مرحله راهبردی را طی کند. بنابراین برای درک نقطه عطفی چون ۹ دی باید نسبت آن را با این مراحل پنجگانه راهبردی مشخص کرد. اولین مرحله راهبردی، انقلاب اسلامی به معنای براندازی حکومت پهلوی بود که طی شد.

مرحله دوم، تحقق نظام اسلامی است که توصیف آن در قانون اساسی آمده است. در واقع نظام اسلامی به معنای نظم سیاسی حاکم و مشتمل بر ولایت مطلقه فقیه، نظارت استصوابی شورای نگهبان و … است. مرحله دوم نیز بعد از تصویب قانون اساسی و برگزاری اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۲، طی شد. یعنی انقلاب تا مرحله دوم پیش رفته است و ولی فقیهی که باید ساختمان حکومت اسلامی را معماری کند، تحت عنوان رهبر انقلاب اسلامی در رأس این نظام سیاسی قرار گرفت و مشغول ساختن بنای دولت (حکومت) اسلامی شد.

مرحله سوم، دولت (حکومت) اسلامی به این معناست که قانون و مدیریت کشور و نظام‌های موجود، اعم از نظام‌های اقتصادی، امنیتی، سیاست خارجی، فرهنگی، آموزشی، برنامه‌ریزی و … برآمده از اسلام باشد. در یک کلام حکومت اسلامی حکومتی است که بر مبنای نسخه اسلام، تمام شئونات حکومتی را مدیریت می‌کند.

 

اما با کمال تأسف، بعد از تحقق نظام اسلامی، میان انقلابیون نسل اول برای اداره جامعه براساس اسلام اختلاف افتاد و سومین مرحله راهبردی انقلاب با چالش جدی مواجه شد. در یک سوی این دعوا امام خمینی (ره) و سپس رهبری قرار داشتند که معتقد به اسلام ناب و تشکیل حکومت اسلامی بودند. در سوی دیگر برخی انقلابیون نسل اول قرار داشتند که در واقع سکولار بودند. طبق گفته رهبری در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ در دیدار دانشجویان دانشگاه‌های شیراز، این سکولارها برای اداره جامعه ابتدا به سراغ نسخه شرقی (سوسیالیست) و بعد از فروپاشی شوروی و اثبات ناکارآمدی نسخه شرقی، به سراغ نسخه غربی رفتند. بعد از تحقق نظام اسلامی در همان اوایل انقلاب تا کنون میان انقلابیون و در رأس آن‌ها ولی فقیه و در مقابل سکولارها بر سر نحوه اداره جامعه اختلاف وجود داشته و دارد. به ‌طوریکه انقلابیون و ولی فقیه در موارد متعددی از لیبرالیسم اقتصادی و اشرافیگری دولت سازندگی انتقاد کردند.

 

این مخالفت‌ها جریان سکولار غربگرا را به این جمع‌بندی رساند که برای تحقق حکومت غربی در ایران باید نظام سیاسی اسلامی را مورد هجوم قرار داده و ولی فقیهی که درصدد ساختن بنای حکومت اسلامی است را از میان برداشت. بر همین مبنا دولت اصلاحات، لوایح دوقلو را که در صدد محدود نمودن اختیارات رهبری و زدن شورای نگهبان بود را به مجلس ششم ارائه داد که در نهایت بعد از حدود یک سال و نیم بحران آفرینی، به جایی نرسید. اما زمانی عرصه بر سکولارها تنگ شد که مردم به احمدی نژاد که یکی از شعارهایش دولت اسلامی بود، در سال ۸۴ رأی دادند.

 

در این زمان سکولارها به خوبی فهمیدند که برای غربی شدن ایران باید با اسقاط نظام اسلامی، مراحل طی شده انقلاب را به عقب برگردانند تا دیگر کسی نتواند در پی تحقق مرحله سوم (دولت یا حکومت اسلامی) باشد. به همین دلیل تمام قدرت خود را جمع کردند تا در سال ۸۸ با تحقق شعار «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، نظام اسلامی را ساقط کنند. دعوای سال ۸۸ بر سر وجود نظام اسلامی بود که سکولارها به بهانه انتخابات آن را به کف خیابان و میان مردم کشیدند. اما هرچه زمان می‌گذشت و مردم متوجه می‌شدند که دعوا بر سر اصل نظام است، به وضوح مشاهده می‌شد که جمعیتی که به دعوت سران فتنه به خیابان‌ها می‌آمدند کمتر می‌شد تا جاییکه مردم ایران در زمان مناسب و در ۹ دی با حضور ده ها میلیونی خود دعوایی را که سکولارها به راه انداخته بودند را صد در صد به نفع نظام به پایان رساندند.

از آنجا که جریان سیاسی اصلاحات همواره در صدد تغییر قانون اساسی و تغییر ماهوی نظام اسلامی بود می‌توان گفت ۹ دی سالروز مرگ اصلاحات آمریکایی است. نشانه‌های مرگ اصلاحات را می‌توان در حمایت پدر اصلاحات (خاتمی) از دولت یازدهم یافت. دولتی که رئیس‌جمهور آن نه تنها به طور علنی برای برچیدن ولایت فقیه اقدام نمی کند بلکه در آستانه ۹ دی هر سال دم از ولایت فقیه هم می زند.

 

عده‌ای بر این باور بودند که جریان اصلاحات نمرده است بلکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ به اصطلاح نرمال شده است و با نفوذ در مجلس خبرگان رهبری به فکر استحاله نظام از طریق رهبر آینده است. اما نتیجه انتخابات ۷ اسفند، جریان اصلاحات و استحاله را در نظام جمهوری اسلامی هضم کرد. انتخاباتی که مجلس خبرگانِ برآمده از آن با نسبت آرای بسیار بالا آیت الله جنتی را به ریاست انتخاب کرد و آقای هاشمی از رقابت با آیت الله جنتی طفره رفت. این درحالی است که آقای هاشمی در سال ۸۶ در رقابت با آیت الله جنتی برای ریاست مجلس خبرگان توانست رئیس مجلس خبرگان شود. اما بعد از فتنه ۸۸ و در سال ۸۹ اعضای مجلس خبرگان، ریاست را از هاشمی گرفته و به آیت الله مهدوی کنی دادند. بنابراین کاملا مشخص است که ۹ دی نه تنها سالروز مرگ جریان اصلاحات که سالمرگ جریان استحاله نیز هست. به همین دلیل رهبر انقلاب ۹ دی را یک قله می‌داند. قله و مانعی که انقلابیون از آن عبور کرده و با عبور از آن، دومین مرحله راهبردی انقلاب (نظام اسلامی) را تثبیت کردند. اکنون اگر انقلابیون به‌طور جدی برای تحقق مرحله سوم (حکومت اسلامی) تلاش نکرده و مدیریت جامعه را اسلامی نکنند دچار یک خطای راهبردی شده‌اند و دیگر نمی‌توان نام آن‌ها را انقلابی (تحول‌خواه) گذاشت.

اما نکته حائز اهمیت این است که برپایی حکومت اسلامی نیاز به یک الگو دارد. الگویی که نقشه راه تبدیل دولت (حکومت) غربی ایران را به حکومت اسلامی دقیقا تبیین کند. رهبری نام این الگو را الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گذاشته و از سال ۸۵، تدوین آن را از نخبگان حوزه و دانشگاه مطالبه نمودند. همچنین رهبری در ۱۶ مهر ۸۸ در دیدار با اعضای هیئت دولت، بعد از اینکه نشانه‌های شکست سکولارها در سال ۸۸ خود را نشان داده بود، از دولت تدوین الگو را به کمک نخبگان خواستار شدند و امر کردند که دولت در از سال ۸۸ تا ۹۲ این الگو را تدوین نماید تا از این به بعد هر دولتی آمد مجبور باشد بر مبنای این الگو حرکت کند. همچنین در بند اول برنامه پنجم توسعه آمده است «دولت موظف است با همکاری سایر قوا «الگوی توسعه اسلامی ـ ایرانی» که مستلزم رشد و بالندگی انسان‌ها بر مدار حق و عدالت و دستیابی به جامعه‌ای متکی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی و تحقق شاخص‌های عدالت اجتماعی و اقتصادی باشد را تا پایان سال سوم برنامه تدوین و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. این الگو پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی مبنای تهیه برنامه ششم و برنامه‌های بعدی قرار می‌گیرد.» اما دولت دهم برخلاف امر رهبری و حکم قانون این الگو را تدوین نکرد. الگویی که اگر تدوین می‌شد، دولت یازدهم نمی‌توانست برنامه ششم توسعه را بر مبنای نظریات شکست خورده غربی به مجلس ارائه دهد.

یک بشارتی که باید به انقلابیون داد این است که ۹ دی، با تثبیت نظام اسلامی، راه پیش روی انقلابیون را به یک جاده آسفالته‌ بدل کرده است. چراکه بعد از فتنه ۸۸ چالش با سکولارها بر سر نظام اسلامی نیست و این یک پدیده مثبت است. چراکه وقتی بحث بر سر نظام اسلامی باشد، انقلابیون در قدرت (پوزوسیون) و سکولارها در حاشیه (اپوزوسیون) هستند و درنتیجه این انقلابیون هستند که باید پاسخگو باشند. مانند دوران اصلاحات که سکولارها از رهبری گرفته تا امام خمینی (ره) و ائمه معصومین و پیامبر و خدا را در روزنامه‌ها و سخنرانی‌های خود زیر سوال می‌بردند و انقلابیون باید از مشروعیت اسلام و نظام اسلامی دفاع می‌کردند. اما وقتی چالش بر سر حکومت و اداره جامعه باشد، این انقلابیون هستند که در اپوزوسیون قرار دارند. چراکه اداره جامعه ما بر اساس مکاتب غربی است بنابراین سکولارهای غربگرا هستند که باید پاسخ دهند که چرا در شهر تهران ۴۲ درصد طلاق داریم و نظام بانکی ربوی است و نظام آموزش و پرورش ما از پروش انسان‌های انقلابی غافل است و و و و… . اما با کمال تأسف انقلابیون فرزند زمان خویشتن نبوده و از رهبر انقلاب عقبند.

 

درحالیکه تشکل‌های دانشجویی انقلابی، تشکل‌های خودجوش و تمام هسته‌های انقلابی باید به تشکیل حکومت اسلامی توجه جدی کرده و در این زمینه گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری کنند. صاحبنظران حوزه و دانشگاه نیز باید با هم‌افزایی و تضارب آرا، مخلصانه و زیر نظر مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به تدوین الگو مبادرت ورزند تا حکومت اسلامی و در ادامه جامعه اسلامی (چهارمین مرحله انقلاب) در ایران تشکیل شود. بعد از استقرار حکومت و جامعه اسلامی در ایران، کشورهای دیگر که از نظریات غربی به ستوه آمده‌اند، با الگوبرداری از ایران اسلامی، حکومت اسلامی تشکیل خواهند داد و اینگونه تمدن (امت) اسلامی، به عنوان پنجمین مرحله راهبردی انقلاب اسلامی، شکل می‌گیرد. به امید آن روز.

 

آیه ۷۸ سوره حج: «در راه خدا آنچنان که درخور تلاش برای اوست، تلاش کنید که او شما (مسلمانان) را انتخاب کرده و در دینتان که همان آیین پدرتان ابراهیم است، هیچ تنگنایی قرار نداده است و شما را قبل از این و در این زمان اهل تسلیم نامیده است برای اینکه پیامبر بر شما گواه و راهنما باشد و شما بر بشریت گواه و راهنما باشید پس (برای انجام این کار که برای آن انتخاب شده‌اید) نماز را بپا دارید و زکات بدهید و به خدا تمسک جویید که او سرپرست شماست پس چه سرپرست و یاور خوبی است»

خداوند در این آیه خطاب به مومنان می‌فرماید من شما را انتخاب کردم تا پیامبر گواه و راهنمایتان باشد و دین پدرتان ابراهیم را به شما برساند تا شما بتوانید گواه و راهنمای بشریت باشید و آن‌ها را نجات دهید. البته بدیهی است که مومنان در صورتی می‌توانند با دین اسلام بشریت را راهنمایی کنند که بتوانند بستری را برای پیاده‌سازی تمام احکام فردی و اجتماعی اسلام به وجود آورند. به این بستر تمدن نوین اسلامی گفته می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران (عضو دفتر تحکیم وحدت)

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت