جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » در هر نظام و حکومتی مهم ترین رکن برای مشروعیت سیستم حکومتی وجود عدالت در قوه قضاییه می باشد.
اخبار - تحکیمی ها - سرخط خبرها

در هر نظام و حکومتی مهم ترین رکن برای مشروعیت سیستم حکومتی وجود عدالت در قوه قضاییه می باشد.

آذر ۲۸, ۱۳۹۵ 3۰666

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه تحلیلی خبری دفتر تحکیم وحدت)،نشست خبری جنبش عدالتخواه دانشجویی با موضوع معرفی «کمیته عدالت قضایی» با حضور نمایندگان تشکل های دانشجویی، برادرِ  منصور نظری (شاعر مدافع حرم که گفته می شود بخاطر افشای برخی فسادها در استان چهارمحال و بختیاری دستگیر شد) و همچنین سیدمیثم صفائیان نماینده کامیون داران معترض به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور، در دفتر جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور برگزار شد.

صادق آقاجری مسئول سیاسی دفتر تحکیم وحدت در در نشست خبری کمیته «عدالت قضایی» گفت: در هر نظام و حکومتی مهم ترین رکن برای مشروعیت سیستم حکومتی وجود عدالت در قوه قضاییه می باشد. اگر قوه قضاییه که نماد عدالت در هر حکومت هست فاسد شد و یا بامفسدان برخورد نکرد مشروعیت آن حکومت در بین مردمش از بین می رود.

وی همچنین درباره راهکارهای پاک شدن سیستم قوه قضاییه گفت: دو راه برای پاک شدن سیستم وجود دارد، نخست شفافیت سیستم قوه قضاییه و قضات و دوم، وجود نظارت مردمی و تشکل های دانشجویی و مردمی است.

آقاجری در ادامه تصریح کرد: از رییس قوه قضاییه درخواست می شود به تأسی از شهید بزرگوار بهشتی وارد دانشگاه شوند و به درد و دل دانشجویان و مطالبات آن ها گوش فرادهند.

در ادامه حمیدرضا شاداب کیا، سخنگوی کمیته «عدالت قضایی» صبح دیروز در نشست خبری این کمیته گفت: وجود بی عدالتی در نظام قضایی کشور کاملا توسط مردم محسوس و ملموس است.

وی در ادامه افزود: قوه ی قضاییه به علت اتصال مستقیم به حاکمیت اگر اشتباهی مرتکب شود هرچند کوچک ضربه ی بزرگی را به اعتماد مردم به حکومت اسلامی  وارد میکند.

شاداب نیا تصریح کرد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که مردم خود جوش برای احقاق عدالت برخاسته اند و درجاهایی قوه قضاییه به دلیل وجود عناصر فاسد مانع تحقق عدالت شده است.

در ادامه این نشست خبری سید میثم صفائیان لیدر کامیون‌داران معترض به فساد موجود در سیستم حمل و نقل کشور در نشست خبری کمیته عدالت قضایی گفت: بخدا قسم که من نگران خودم نیستم. نگران انقلاب و این وضعیت فساد هستم. شما دارید ماست‌مالی می کنید. من از فساد سیستم حمل و نقل خبر دارم.

وی در ادامه اعتراضات خود افزود: در پایانه به همه می گفتم با دوربین های خود فیلم بگیرند. دوربین راننده ها از رسانه صدا و سیمای بی‌عرضه ما بهتر است. در آن چند روز صدا و سیما نمی بایست خبرنگار اعزام کند و ببیند در بندرعباس چه خبر است؟

صفائیان اذعان داشت: اصلا رو به روی من وزارت راه و شهرسازی بود. حمل و نقل کشور بود. به چه دلیل الان جلوی من قوه قضاییه هست؟ چرا قوه قضاییه خودش را سپر بلای فساد کرده است؟ ما انقلابی هستیم و «آخرین گروهی» هستیم که با زبان خوش حرف میزنیم. ما که دعوایی با قوه قضاییه نداریم. قوه باید بین راننده ها و سیستم حمل و نقل و مسئولین آنجا حکم کند.

وی در ادامه گفت: در سیرجان مراسم دعا گرفتیم، از مشکلات راننده ها گفتیم و مولودی خواندیم. مخاطب راننده بود. دعا خون راننده بود. فیلم هایش هست ؛ اما بعد آن، حکم آمده اقدام علیه امنیت ملی!

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت