چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 16 ساعت :
» اخبار » تشکل‌های دانشجویی سردمدار دانشگاه‌ها هستند
اخبار - اخبار انجمن ها - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - در گذر تاریخ - مصاحبه - مصاحبه ها

تشکل‌های دانشجویی سردمدار دانشگاه‌ها هستند

آذر ۲۵, ۱۳۹۵ 4۰131

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)،سجاد یزدان‌پرست دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: در حال حاضر چندین سال است اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ماهیت انقلابی خود را پیداکرده و انجمن اسلامی دانشگاه امام نیز که از اعضای این اتحادیه است کما فی السابق هویت انقلابی خود را حفظ کرده است.

وی افزود: انجمن اسلامی، مبارزه با اشرافیت مذهبی، سیاسی و اقصادی با محوریت عدالت را مدنظر قرار داده و علاوه بر آن اهداف اصلی انقلاب ازجمله استکبار و استبداد ستیزی را با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در دستور کار خود قرار داده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه درجه‌ ایمان در افراد متفاوت است گفت: به گفته مقام معظم رهبری انقلابی‌گری نیز مراتب و درجات خود را دارد، در انجمن اسلامی تلاش می‌کنیم تا به درجه‌ بالای انقلابی‌گری برسیم و خود را با آرمان‌های متعالی انقلاب تطبیق دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمدتاً فعالیت‌ها و اقدامات گروهی، نتیجه‌بخش‌تر  است، بنابراین انجمن‌های اسلامی نیز به جهت اقدامات گروهی که انجام می‌دهند می‌توانند مؤثر باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: انجمن‌های اسلامی مختلفی با رویکردهای سیاسی مختلف در کشور وجود دارند که هریک دارای تفکرات مختلف هستند، از جمله انجمن اسلامی‌های عضو دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانجشویان مستقل هرکدام دارای بینش و تفکر سیاسی متفاوتی هستند.

یزدان‌پرست اعلام کرد: با توجه به اینکه هر تشکل دانشجویی که به وجود می‌آید، معلول وجود تفکری خاص و با اهدافی متفاوت است، در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز تشکل‌های دانشجویی با حفظ استقلال برای تحقق اهداف و آرمان‌های مطلوب خود تلاش می‌کنند، همچنین هیچ‌گاه انجمن‌ اسلامی به دنبال آن نبوده‌ که در کار دیگر تشکل‌های دانشجویی موجود در این دانشگاه اخلال ایجاد کنند.

یزدان‌پرست تأکید کرد: مبنای تفکر اسلام و خاصه مذهب تشیع، تأکید بر لزوم کار تشکیلاتی دارد و تنها راه پیشبرد اهداف و نیل به آن را ازین طریق عنوان می‌کند، انجمن اسلامی هم به تأسی از این مبنای فکری فعالیت می‌کند و تلاش در این حوزه سبب می‌شود تا خروجی‌های اثرگذاری را شاهد باشیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اضافه کرد: تاکنون نقد به همه‌ دولت‌ها وجود داشته است و انجمن اسلامی نیز در همه دولت‌های گذشته انتقادهای خود را مطرح کرده و ما اکنون انتقادها را باهدف رسیدن به آرمان‌های متعالی مد نظر انقلاب دنبال می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه ما از تضارب آراء و همچنین از ظهور و بروز تشکل‌های مختلف البته با هویت اصیل دانشجویی استقبال می‌کنیم، گفت: ضمن وجود اختلافات جزئی، در بسیاری از موارد بین انجمن‌ اسلامی و تشکل‌های دیگر دانشگاهی نقاط اشتراک بسیاری وجود دارد و با هم‌فکری بین همه این تفکرات با مواضع مختلف و انجمن‌های اسلامی می‌توان در دانشگاه‌ها اثرگذار بود، بنابراین تعاملات بین انجمن‌های اسلامی و دیگر تشکل‌ها می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت