شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » مهمترین اقدام عملی امروز برخورد با همه ی فساد های درون خود دولت است.
اخبار - بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

مهمترین اقدام عملی امروز برخورد با همه ی فساد های درون خود دولت است.

آذر ۱۷, ۱۳۹۵ 5۰78

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کردند. متن این بیانیه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲، سنگ فرش های دانشگاه تهران، گلگون به خون شهدایی شد که آزاده بودند و دخالت هر بیگانه ی نامحرمی را بر این عزیز جان و ناموس وطن بر نمی تابیدند. و اکنون چندین دهه است که ما دانشجویان حافظ آن سه قطره خونی که در رگهای ما جریان یافت، هستیم و ۱۶ آذرماه ،روز دانشجو ، را گرامی میداریم.

?استکبار، همیشه جریان دارد

این دانشجویان در مقابل قدوم نامبارک استکبار قربانی شدند و استکبار همچنان ادامه دارد. استکبار نه یک کالای تاریخ مصرف گذشته است و نه خاطره ای دردناک که فقط بگوییم و حسرت بخوریم. بلکه واقعیتی است که همچنان جریان دارد و دست بر قضا هر روز پیچیده تر و مبهم تر مقاصد خود را پی میگیرد و چه ساده لوحانه است این مفهوم واقعی حال و گذشته را بخواهیم با عناوین دهن پر کنی چون سازمان ملل و نهادهای بین المللی بپوشانیم و دنیا را چنان که سردمدار اصلی استکبار، ینی آمریکا، جلوه میدهد زیبا ببینیم. دنیا مادام که آمریکا و انگلیس و اسراییل را بر پهنه ی خود ببیند، همچنان زشت باقی خواهد ماند. چنان که امام ره فرمودند: اسراییل غده ی سرطانی ست و باید از صفحه ی روزگار محو شود.

?برجام عبرتی که نباید فراموش شود
انسان هوشمند هیچگاه تجارب تاریخی خود را فراموش نمیکند. اولین توصیه ی اکید ما دانشجویان همین به خاطر سپردن وقایع امروز و دیروزمان است. هر ملتی که تاریخ خود را نادیده گرفته است، ناگزیر شکست ها و تلخی های خود را بار دیگر به چشم خواهد دید. این سنت نظام هستی است. آنجا که قرآن کریم اغلب آموزه های خود را با روایات تاریخی بر انسان می آموزد و برحق قرآن کریم آموزنده ای است برای تمام دوران.
از به خاطر سپردنی های امروزمان  آنچه که نباید هیچگاه فراموش شود، برجام است. تجربه ای که با گره زدن معیشت به تحریم ها جان گرفت و کدخدا را مسلط بر تمام کشور معرفی کرد و چنان تبلیغ کرد که گویا بدون راضی شدن شیطان بزرگ نخواهیم توانست حتی آب خوردنمان را هم فراهم کنیم. اما چنان که در قرآن کریم آمده است ” یهود و نصاری هیچگاه از شما راضی نخواهند شد” . آیا بناست ما چون آمریکا شویم، یا بناست چون اسراییل شویم؟ که در منطق قرآن به جز این اتفاق، راه دیگری جهت رضایت آنها وجود ندارد.
برجام عبرت جدیدی نیست؛ عبرت مکرری است که به جهت فراموش کردن تاریخ معاصر خویش که ورق به ورق آن سیاهه ی جنایات آمریکاست، دوباره تکرار شد. اگر به یاد داشتیم که آمریکا همان آمریکای ۲۸ مرداد و ۱۶ آذر و آمریکای کودتاها و آمریکای کودک کش هواپیمای ایران  و آمریکای جنگ افروز منطقه و همه ی آنچه که ما میدانیم و همه میدانند، هست و بلکه در درون پلید تر از آنچه که جلوه کرده است؛ برجام تکرار نمیشد.
تاکید می کنیم با توجه به بد عهدی های مکرر و نقض صریح برجام توسط دولت آمریکا، ساختارهای قانونی اعم از مجلس شورای اسلامی، شورای نظارت بر برجام، وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی همه به وظایف قانونی خود عمل کنند.
آخرین اقدام آمریکا در تمدید تحریم های ISA  که طبق نص صریح برجام و اظهارات تمامی مسوولین مذاکره کننده و در نهایت طبق اعلام رهبری معظم انقلاب نقض صریح برجام به شمار می رود، جای هیچ گونه اهمال در این امر را باقی نمی گذارد. هرچه زود تر باید تمام اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه ی تعلیق و محدودیت های هسته ای به وضعیت قبل از برجام بازگشته و برنامه ریزی ها برای رسیدن به هدف گذاری مشخص رهبری در این حوزه یعنی ۱۹۰۰۰۰ سو انرژی هسته ای، صورت پذیرد.
اکنون باید برجام، خفتگان را بیدار کرده باشد، چشم ها را از بیرون به درون معطوف کرده باشد و نگاه ها را از خارج نا امید و تنها راه را قدرت درون نشان داده باشد. چاره ای نیست جز قدرت درون و راهی نیست جز اتکای به همت خودمان.

?مفاسد اقتصادی، استکبار درونی!
اول ای جان دفع شر موش کن
وانگهان در جمع گندم جوش کن
اولین قدم، قطع ید دزدان است. ابتدا باید فساد را کور کرد. فاسد هرجا و هر کس که باشد، بدون تعلل باید حذف شود. مهمترین اقدام عملی امروز برخورد با همه ی فساد های درون خود دولت است. چه حقوق های نجومی ، چه املاک نجومی و چه امضای طلایی و چه رانت و چه هر آنچه که می تواند فساد نامیده شود.
ما دانشجویان نگران امید مردم هستیم. امیدی که به این نظام بسته شده است. امید به عدالت است، به قضاوت عادلانه است، به نشان دادن پاک دستی ست. مردم باید هرچه سریعتر برخورد با فساد ها را ببینند و بدانند که نظام اسلامی قدرتمندانه در برابر هرگونه فساد ایستاده است.
مسوولان بدانند، مردم تاب و تحمل هر سختی را دارند بدان شرط که مسوولان را نیز در کنار خود ببینند اما اگر خلاف این باشد و مسوولان راحتی را برای خود و سختی را برای مردم بدانند این بنا دوام نخواهد یافت. این عین ظلم و جور است. که بنا به فرمایش امیر المومنین بنای ظلم باقی نخواهد ماند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت