جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » درخواست دفتر خواهران دفتر تحکیم وحدت از مولاوردی برای پیگیری حقوق از دست رفته دختران و زنان
حق دختران
اخبار - اخبار برگزیده - بیانیه - بیانیه ها - پرونده - پرونده مهم - سرخط خبرها

درخواست دفتر خواهران دفتر تحکیم وحدت از مولاوردی برای پیگیری حقوق از دست رفته دختران و زنان

آذر ۱۳, ۱۳۹۵ 5۰79

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، دفتر خواهران اتحادیه تحکیم وحدت در نامه‌ای از شهیندخت مولاوردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور خواست تا مجدانه پیگیر حقوق از دست رفته دختران و زنان در بین مسئولین دولتی و دانشگاهیان باشد.

 در ابتدای این نامه آمده است: اتحادیه دفتر تحکیم وحدت ماههاست درخواست مجوز نشریه‌ای ویژه زنان و دختران به وزارت علوم ارسال نموده است. اما به نظر می‌رسد در اثر برخوردهای سلیقه‌ای و جنسیتی با نشریه زنان، درخواست مجوز نشریه حتی مورد بررسی هم قرار نگرفته است.

در ادامه تاکید شد: اولین و سطحی‌ترین حق دختران جمهوری اسلامی ایران، فرصت یافتن برای طرح دغدغه و مسائل مربوط به زنان است. ما خود را  موظف می‌دانیم الگوی زن مسلمان ایرانی را به تمام دختران این سرزمین معرفی نمائیم و استوارانه در مقابل فهم غلط از نقش و رسالت زنان و دختران بایستیم.

در قسمت دیگری آمده است: صدای دختران و زنان فعال جامعه درون دانشگاه‌ها خفه می‌شوند و کسی به فریادشان نمی‌رسد! چه مسئله‌ای در دانشگاه‌های ما مهمتر از اینکه دختران به عنوان نیمی از پیکره جامعه دردها، دغدغه‌ها و انتظاراتشان را مطرح نمایند؟! تا کی قرار است احترام به حقوق زنان در حد شعار و کلام باقی بماند و به وقت عمل شاهد رفتارهای نادرست باشیم؟ مگر نه اینست که دکتر روحانی در بخشی از سخنان خود در همایش ملی زنان عنوان کردند که: « تردید نکنید حضور زنان در صحنه‌های اجتماعی فرصت است و تهدید نیست.» پس چرا دولتمردان عادی ترین حقوق دانشجویی دختران را نادیده می‌گیرند؟!  وزارت علوم که باید آغازگر حرکت و رفتار صحیح  با دختران و زنان باشد در بدیهیات حقوق زنان درجا می‌زند!

دفتر خواهران اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در خاتمه از مولاوردی خواست تا مجدانه پیگیر حقوق از دست رفته دختران و زنان ما در بین مسئولین دولتی و دانشگاهیان باشد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت