پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » مولودِ شهوت ارتباط با آمریکا فرزند ناخلفی است که شرارت آن دامن دولت ایران را گرفته است
نقض برجام
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها

مولودِ شهوت ارتباط با آمریکا فرزند ناخلفی است که شرارت آن دامن دولت ایران را گرفته است

آذر ۱۳, ۱۳۹۵ 8۰139

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، محمد سمیعی در رابطه تمدید تحریم ده ساله آمریکا علیه ایران گفت: خبر اخذ تمامی آرای مجلس سنا و تمدید ۱۰ ساله‌ی قانون تحریم علیه ایران موسوم به ISA خبر دردناکی بود که مستقیما ناشی از بی تخصصی تیم مذاکره کننده در مذاکره کردن و بی تدبیری دولت در اجرای موازی و همزمان مفاد برجام بود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: البته متخصصین، تحلیل‌گران و پژوهش‌گران حوزه‌ی سیاست این مهم را پیش بینی کرده بودند و بارها به تذکر و نقد عملکرد دیپلماسی آقای ظریف و تیم مذاکره کننده پرداختند، اما خوش‌بینی و اعتماد به نفس دولت‌مردان موجب تحقق تمام و کمال خواسته‌ی غربی‌ها و نتیجه‌ی تقریبا هیچ برای ما شد.

وی گفت: نتیجه‌ی حاصل شده برآمده از خوش‌خیالی دیپلمات‌ها و رعایت نکردن اصول‌های اولیه‌ی مذاکره است، مثلا دولت با سیمانکاری راکتور اراک، انبار کردن سانتریفیوژها، فروش آب سنگین و چندین اقدام دیگر اهرم‌های فشار خود را بدون هیچ مابه‌ازایی از دست داد و به استفاده از فشار ایمیلی پناه آورد.

سمیعی افزود: بیسواد، بی شناسنامه، ترسو و کاسب خواندن منتقدین دلسوز و استفاده نکردن از دیدگاه‌ها، نظرات مختلف، تحقیر و توهین مکرر به آن‌ها از دلایل برجسته‌ی مفتضح شدن نتیجه‌ی مذاکرات و خشکیدن ثمره‌ی موهوم برجام است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر از روز اول دولت در مسیر سخنان رهبری معظم انقلاب و با گوش شنوایی نسبت به سخن متخصصان و دلسوزان، در صحنه‌ی مذاکرات پا می‌گذاشت، نتیجه‌ی برد-برد مدنظرشان این چنین تبدیل به مایه شرمساری برای دولت و خسارت محض برای مردم نمی‌شد.

وی خاطر نشان کرد: سنای آمریکا کاری کرد که ملت و دولت ایران سخنان مکرر امام خمینی و امام خامنه‌ای در مورد مضرات اعتماد به آمریکا را مجددا به خاطر بیاورند و این نقطه‌ی اتحادی جهت احیای استکبارستیزی در میان مسئولین و مردم شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: برای بنده دیگر قابل تصور نیست که فردی با عقل سلیم، و حتی بدون حافظه‌ی قویِ دراز مدت، باز با همین اشتیاق به مذاکره با آمریکا فکر کند چه برسد به پایکوبی، رقص خیابانی، غیره و ذلک بپردازد.

سمیعی افزود: به نظر بنده رسانه‌ها همچنان باید با قدرت مشغول شفافسازی و انتشار تحلیل‌های دقیق در مورد چگونگی رسیدن ما به این مرحله از برجام باشند زیرا این تجارب باید همواره در اذهان عمومی ضبط شوند تا موجب شناخت مردم و مسئولین از ناخلفی و بدعهدی مستکبران شود.

وی گفت: عموم مردم از جمله جوانان و طیف دانشجویی کشورمان مقهور و مسحور رسانه‌های مسموم و فراگیر امروزی هستند و این هشدار مهمی بر لزوم انجام وظیفه‌ی روشنگری در سطوح مختلف جامعه می‌باشد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: زمان آن فرارسیده که همه بدانند مولودِ شهوت ارتباط با آمریکا فرزند ناخلفی است که شرارت آن دامن دولت ایران را گرفته است، این همان فرزندیست که در وهم و خیال‌بافی دولت قرار بود با ولادتش از آب آشامیدنی و نان شب تا رکود و تورم حل و فصل شوند و ایران با او به سمت توسعه و رفاه یکه تازی کند، حال آنکه این فرزند مبدل به یاغی شده است که آتش بر صنعت هسته‌ای و چند سال از عمر یک ملت کشیده است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به امواج متعدد نقض برجام ونتایج تماما منفی آن، هم دولت که گوش بر انتقادات دلسوزانه‌ی دلواپسان بست و دهان به بی احترامی به منتقدین و متخصصان باز کرد، هم مجلس چشم بر نقصان برجام بست و آغوش خود را بر سهل انکاری دولت پسندانه باز کرد و هم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مختلف که به هر طریقی چه از روی جهل و چه هر دلیل دیگری بدون پشتوانه‌ی علمی و عقلی به دفاع از برجام پرداخته‌اند، باید پاسخگوی اعمال و تصمیمات خود در برابر تاریخ این سرزمین باشند و از ملت و رهبری خالصانه عذرخواهی کنند.

سمیعی در پایان گفت: امید است که دولت در پاسخ به این نقض آشکار و عظیم برای اولین بار در طول حیات خود عملکرد قاطع و شایسته‌ای را در برابر استکبار جهانی داشته باشد. این اقدام می‌تواند اندکی از حیثیت و آبروی دولت را در برابر مردم فهیم ایران حفظ کند. همچنین امیدواریم که در طول ماه‌های باقیمانده‌ی عمر دولت، بدون چشم‌داشت به دستان کدخدا و بدون آنکه تمام امور کشور را موقوف به مذاکره بدانند، امور اجرایی کشور را  از حالت احتضار درآورده و اندکی هم در جهت خدمت به مردم قدم بگذارند.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی آذر

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت