پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 28 ساعت :
» اخبار » اینکه مردم فسادهای بزرگ را می‌بینند اما دم بر نمی‌آورند و بی‌تفاوت شده‌اند خطرناک است
اخبار - اخبار برگزیده - پرونده - پرونده مهم - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

اینکه مردم فسادهای بزرگ را می‌بینند اما دم بر نمی‌آورند و بی‌تفاوت شده‌اند خطرناک است

آذر ۶, ۱۳۹۵ 6۱151

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، مجتبی احمدی دبیر سابق اتحادیه امت واحده در دومین جلسه از سلسله جلسات «بازخوانی آرا و اندیشه‌های امام» که به همت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت برگزار گردید، گفت: در سال‌های اخیر دغدغه عدالت و عدالت‌خواهی وارد جریان دانشجویی شده و دوگانه‌ی آزادی-عدالت در وجوه داخلی و خارجی در گفتمان جریان دانشجویی به‌وجود آمده است. اما مشکل جریان دانشجویی این است که نمی‌داند اصالت با کدام است!

احمدی ادامه داد: دفتر تحکیم وحدت جریان اصیلی است که می‌تواند صراحتا از عدالت و عدالت‌خواهی حرف بزند، هزینه‌های آن را پرداخته و حتی به باز نقش آفرینی هم برسد.

وی گفت: شکاف بین عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی، روحیه اقتدارگرایی را بین مردم به‌وجود آورده برای مثال اقتدارگرایی در دولت هاشمی منجر به حذف سیاسی آزاد متعدد شد این نوع تعریف از آزادی‌خواهی، منجر به رخداد واقعه دوم خرداد و رأی آوردن خاتمی شد در این زمان آزادی‌ای مطرح شد که با تفکرات و خواست مردم جامعه تطابق نداشت پس منجر به ایجاد مشکلات و نهایتا عدم پذیرش آن در جامعه شد.

دبیر سابق اتحادیه امت واحده افزود: درکل باید برای نتیجه گیری و نقد کردن، به ادیبات نهج‌البلاغه رجوع کرد و بر مبنای آن حرف زد. این‌گونه نقد نه تنها باعث عدم تفرق آحاد مردم می‌شود بلکه منجر به دین‌دارتر شدن آنان می‌گردد. حتی اگر می‌خواهید اصلاح‌طلب باشید، با این ادبیات اصلاح‌طلب باشید.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) فرمودند علت هلاکت بنی‌اسرائیل این بود که عدالت و حدود الهی وشرعی را فقط برای بیگانگان و عام‌مردم پیاده می‌کردند اما درباره بزرگان و خواص اغماض می‌کردند. این سخن ناظر بر قضاوت‌ها و عملکردهای قوای کشور و بندهای خاصی از جمله ماده ۱۸ قانون‌اساسی می‌باشد. همچنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند خداوند حقوق بندگانش را بر حقوق خود مقدم دانسته و کسی که بخاطر حقوق مردم قیام کند، ارجع است.

دبیر سابق اتحادیه امت واحده با بیان معنی عدالت- حق هر فردی را به خودش بدهیم- گفت: عدالت تنها جنبه حکومتی ندارد،  بلکه جنبه فردی نیز دارد. برای مثال از حقوق زنان این است که از همسر خود محبت ببیند و آرامش داشته باشد.

احمدی ادامه داد: اگر آیه«لایحب الله جهرالسوء…» را خوب فهمیده بودیم و برای تبیین آن تلاش می‌کردیم حتی جریان چپ کمونیست هم مسلمان می‌شد.

دبیر سابق اتحادیه امت واحده افزود: در جامعه ما حتی نخبگان سیاسی هم احساس امنیت سیاسی نمی‌کنند. حضرت علی (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر فرمودند برای روم مجلس عمومی  ایجاد کن در این هنگام نظامیان، محافظان و پلیس‌ها را از خود دور کن تا مردم در هنگام صحبت، ازترس اینها به لکنت نیفتند.

احمدی در نهایت با بازخوانی و بررسی خطبه ۲۱۶ حضرت امیر (ع) به تبیین جایگاه عدالت وعدالت خواهی در جامعه و حکام پرداخت و گفت: «مهمترین چشم روشنی برای حکماء ظهور عدالت در شهرهاست». اینکه مردم فسادهای بزرگ را می‌بینند اما دم بر نمی‌آورند و بی‌تفاوت شده‌اند خطرناک است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. نواب صفوی

    مسئولان لیبرال و مفسد این مملکت باید منتظر ظهور نواب صفوی هایی باشند تا زمانی که تحمل ملت به حد نهایی خود رسید از جان خود بگذرد و تک تک غرب زده های جاسوس و مفلس و در بند شیطان را ترور کنند تا درس عبرتی بشود برای عاملین فساد. گرچه اینها خودشان را در زیر عبای اسلام در امنیت میبینند، اما نمیدانند که اسلام خودش برای از بین بردن اینها برنامه های مفصلی دارد.
    به امید پیروزی مستضعفین عالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت