شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 20 ساعت :
» اخبار » آمریکا در برجام تعهدی به لغو قوانین نداده است
داماتو
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - سرخط خبرها - مصاحبه - مصاحبه ها - مصاحبه های مهم

آمریکا در برجام تعهدی به لغو قوانین نداده است

آذر ۶, ۱۳۹۵ 6۰117

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت) عرفان جان نثاری دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین (دفتر تحکیم وحدت)، در رابطه با نقض قوانین برجام توسط آمریکا گفت: آمریکا در برجام تعهدی به لغو قوانین نداده است بلکه تعهد به توقف اجرای تحریم‌ها داده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ابتدا باید گفت آیا تمدید قانون داماتو توسط آمریکایی‌ها نقض برجام به حساب می آید؟ در پاسخ باید بگوییم خیر زیرا دولت آمریکا در برجام تعهدی به لغو قوانین نداده است و تنها تعهد به توقف اجرای تحریم ها داده. بنابراین در صورتی‌که رئیس جمهور آمریکا اعمال تحریم‌های این قانون را پس از تصویب و امضا متوقف نکند،  نقض برجام خواهد بود.

وی افزود: بر طبق شروط نه گانه رهبری مبنی بر وضع نشدن هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه و همچنین صحبت‌های ایشان در میان بسیجیان مبنی بر نقض برجام، تکلیف بر اساس بند ۳ مصوبه مجلس بر دولت و همچنین شورای امنیت ملی به عنوان مرجع رسیدگی به این موضوع روشن خواهد بود.

این فعال دانشجویی گفت: به گونه‌ای که ایران باید بر طبق این مصوبه اقدامات متقابل در جهت احقاق حق ملت ایران انجام دهد و همکاری متقابل را متوقف نماید و توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفت غنی سازی کشور به صد و نود هزار سو افزایش یابد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین ادامه داد: با این حال بعید به نظر می‌رسد که دولت علی‌رغم سخنان گذشته آقای ظریف در مجلس جمهوری اسلامی مبنی بر نقض برجام در قانون داماتو قصدی برای توقف برجام داشته باشد.

جان نثاری در پایان گفت: در مجموع شیوه برخورد مقام معظم رهبری با این قانون حجت را در قضیه برجام بر همه تمام کرد. حال باید به انتظار بنشینیم و شیوه برخورد دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی را پس از تصویب این قانون نظاره کنیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت