جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » نمی‌توان از مدیران هزار میلیاردی انتظار مقابله با فساد داشت
مبارزه با فساد
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

نمی‌توان از مدیران هزار میلیاردی انتظار مقابله با فساد داشت

آبان ۲۱, ۱۳۹۵ 5۰77

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری تحلیلی دفتر تحکیم وحدت)، اسماعیل کوهی‌مقدم نماینده اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با عدالتخواهی آغاز شده است، گفت: تضاد طبقاتی در حال افزایش است و مردم متوسط توان مالی ندارند. آیا آقایان فرمان ۸ ماده‌ای را به خاطر دارند؟

متن کامل سخنرانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

“و از همکاران نزدیکت سخت مراقبت کن، و اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش جاسوسان تو هم آن خیانت را تایید کرد، به همین مقدار گواهی قناعت کرده، او را با تازیانه کیفر کن و آنچه از اموال در اختیار دارد از او بازپس گیر، سپس او را خوار دار و خیانت کار بشمار و طوق بد نامی به گردنش بیافکن.

نامه به مالک اشتر نخعی ”

حرف امروز من حرف انقلاب است، حرف مردم است، درد دل مستضعفانی است که تنها امید خود را  این انقلاب می بینند انقلابی که با عدالت خواهی آغاز شد و با عدالت گستری به تکامل خواهد رسید. اما امروز ما در چه شرایطی قرار داریم؟ تضاد طبقاتی در حال افزایش است و طبقه متوسط در جامعه در حال تضیف است؟ آیا آقایان فرمان هشت ماده ای را به خاطر دارند؟  در بخشی از این پیام خطاب به سران سه قوه می خوانیم”جمهوری اسلامی که جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامی، هدف و فلسفه ای ندارد، نباید در این راه دچار غفلت شود” البته ما از مدیران دولتی ۱۰۰۰ میلیاردی انتظار برقراری عدالت، مبارزه با اشرافیت و یا ستاندن معوقات! چند هزار میلیاردی را نمیتوانیم داشته باشیم.

اما قوه قضائیه جمهوری اسلامی، نهاد انقلابی نظام ، ای نهادی که اگر خطایی از شما سر بزند به نام اسلام نوشته خواهد شد. امروز ما  تشنه ایم، تشنه عدالت و مبارزه با فساد، فسادی که نه به صورت پراکنده و مقطعی بلکه به شکل سیستمی در حال به وقوع پیوستن است و انتشار اخبار آن به شدت مردم را آزرده خاطر می کند، آنچه این مردم را بیش از سختی معیشت آزار می دهد، بی عدالتی است؛ مسئولان از وضعیت بد اقتصادی دم میزنند، اما مرتبا اخبار پرداختی های بسیار نامتعارف و ویژه خواری های عجیب و غریب از گوشه و کنار به گوش می رسد.

مسئولان محترم قوه قضائیه! مسئولین اجرای عدالت!

اهمال ها و مصلحت اندیشی ها در برقراری عدالت، لگد زدن به اعتماد مردم است، لگد زدن به این انقلاب است. روزی مردی در محکمه  بین یک مسلمان و یک یهودی رأی حق را به سود یهودی صادر کرد و به بهانه آبروی جماعت مسلمین عدالت را نادیده نگرفت. امروز چه شده که به بهانه مصلحت اندیشی، این اندازه جریان های سیاسی مختلف در برپایی عدالت مهم شده اند. آن مرد پیامبر بود و  مصلحت حقیقی اسلام را اجرای دقیق مفاهیم اسلامی معنا کرد نه چیز دیگر.

در این میان افشاء کنندگان فساد بیش از خود مفسدین درگیر عواقب افشای فساد هستند، نکته ی جالب توجه اینجاست که در برخی از کشور ها به افشاء کننده فساد جایزه می دهند،

ما نمی گوییم که به افشا کننده فساد جایزه دهید اما حداقل انتظار ما این است که با مفاسد افشا شده قاطعانه برخورد کنید.

چه لزومی دارد تا زمانی که کسی در یکی از مناصب حکومتی است، برای وی مصونیت قضایی قائل شویم؟

برای مشوّش نشدن افکار عمومی؟

برای حفظ آبروی نظام؟

آبروی این نظام مقدس به آبروی مفسدین گره نخورده است، برخورد با این مسئولین فاسد است که به نظام عادلانه ی ما آبرو میدهد. این مسئولین آبرو دارند تا به اسلام و انقلاب خدمت کنند با چه مجوّزی انقلاب، فدای آنها می شود؟ روند رسیدگی به پرونده ی این مسئولین باید در سریع ترین شکل ممکن و به صورت کاملا شفاف بررسی شده تا دست مفسدین از این نظام کوتاه شود.

اینجانب به عنوان نماینده اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت اعلام می دارم.

ریاست محترم قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی

ضمن تشکر از برخی مواضع شما که قاطعانه مانع تلاش برخی سیاسیون در سیاسی کاری و انحراف افکار عمومی شده است از حضرت عالی دعوت می نمایم تا به تأسی از شهید مظلوم بهشتی پاسخگوی سوالات قشر جوان و دانشجو باشید و با حضور در محیط های دانشگاهی به سوالات و ابهامات آنها پاسخ دهید. همه ی انجمن های عضو اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در تهران و سایر نقاط کشور چشم انتظار حضور شما در دانشگاه ها هستند.

همه ی تشکل های دانشجویی انقلابی متمایل به هر گرایش فکری باید در مورد مبارزه با فساد در سطوح مختلف، برنامه ی مدون و دقیق داشته باشند و مواضع انفلابی اتخاذ کنند، اگر رهبری معظم یکبار فرمان هشت ماده ای را برای مبارزه صادر کردند، بارها نیز مطالبه گری را بعنوان وظیفه دانشجو بر شمرده اند. اگر چه تا کنون کارهایی مفیدی صورت پذیرفته اما تا نقطه ی مطلوب فاصله ی زیادی وجود دارد.

در روزهای اخیر گفته شد که در فلان قضیه، تشکل های دانشجویی را وارد کردند تا به قوه قضائیه هجمه وارد کنند. لازم به ذکر است که جنبش دانشجویی انقلابی خود تحلیل دارد و هر جا احساس کند و تکلیف بداند که باید در قضیه ای ورود کند این کار را بدون هیچ واهمه ای انجام می دهد

و اما خطاب به امت شریف مکتبی ما ، ملت عزیز ایران!

آیا من و شما وظیفه ای نداریم؟

نقش من و شما در مسیر برقراری عدالت نقش بسیار مهمی است. نقشی که برای ما در اسلام عزیز به عنوان یک واجب تعریف شده است ، واجبی به نام “امر به معروف و نهی از منکر”.

مبارزه با فساد در مقیاس های کوچک، همچون مبارزه با رشوه خواری در ادارات (در موضع رشوه دهنده، رشوه گیرنده و یا شاهد این امر) مقدمه ی مبارزه با فساد کلان است.

آیا تابحال نسبت به رشوه یا هرگونه فسادی در اداره و یا محل کارمان معترض شده ایم؟

چه میزان نسبت به مطالبه از مسیولین همت گماشته ایم؟

تا کنون از کدام نماینده مجلس مطالبه گری نموده ایم؟

چند بار تا کنون در مسجد محله امان جمع شده ایم تا با تلاش فردی و یا عزم جمعی از فساد و یا تخلفی جلوگیری نماییم؟

یقین بدانید ” من یتق الله یجعل له مخرجا”. مطالبه ی مردمی در مورد اجرای عدالت در همه سطوح و حمایت از برخورد با مسئولین مفسد – از هر جناحی که هستند –  مهم ترین وظیفه ی مردم است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت