پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 18 ساعت :
» اخبار » برخی مسئولین «ربا» را در جامعه نهادینه می‌کنند
رباخواری
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - اخبار مهم انجمن ها - پرونده - پرونده مهم - تحکیمی ها - سرخط خبرها

برخی مسئولین «ربا» را در جامعه نهادینه می‌کنند

آبان ۱۶, ۱۳۹۵ 5۰85

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه خبری دفتر تحکیم وحدت)، مستند “قصه فیل و الاغ” توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی (دفتر تحکیم وحدت) با حضور حسن عباسی برگزار شد، عباسی در این مراسم گفت: امروز رویای آمریکایی مرده است چون زنده بودن انسان به این است که رویاهایش به طور مداوم عمیق‌تر بشود.

وی با اشاره به اینکه روح آمریکایی با مفهوم ایدئولوژی آمریکایی یعنی لیبرالیسم شروع می‌شود؛ عنوان کرد: لیبرالیسم معادل اباهه گری یعنی اصالت اباهه است که در آن هیچ حلال و حرامی مدنظر نیست و حلال و حرام را خودمان تهیه می‌کنیم.

رئیس اندیکشده یقین با تاکید بر اینکه ایدئولوژی لیبرالیسم امروز در بحران کلیدی به سر می‌برد؛ اظهار کرد: اساس لیبرالیسم امروز زیر سوال است و مفهوم آزادی بی حد و مرز امروز توسط جامعه آمریکا نفی شده است. رویای آمریکایی که آمریکایی‌ها به جهان مخابره می‌کنند ضد و نقیض است. حقوق بشر امروز پای تروریسم در سوریه ایستاده است.

عباسی با اشاره به اینکه اصالت پول هویت آمریکایی را می‌سازد؛ افزود: بدر هویت آمریکایی پول خدا می‌شود و پرستیده می‌شود. تمدن پول محور هرچیزی را بر اساس پول در نظر می‌گیرد و هرگاه تمدنی به این مرحله برسد سقوط می‌کند.

وی گفت: اصالت پول ارزش انسانی را ساقط می‌کند. وقتی با پول هرچیز خریدنی شد حقیقت انسان ذبح می‌شود. خدا نیاز دیگران را در دست ما قرارداده و باید این امانت را به صاحبش بدهیم. اگر پزشکیم درمان مردم دست ماست و اگر این توانایی را زمینه ثروت اندوزی خود کردیم جامعه از هم می‌پاشد.

رئیس اندیکشده یقین جهان امروز را اسیر دلار دانست و عنوان کرد: هویت امریکایی هویت اصالت پول است. امروز بشر از کاغذ اسکناسی تهیه می‌کند که می‌شود با آن طلا خرید. چاپ پول بدون پشتوانه خلق بدهی است و این بدهی مطلق روزهای اخیر به ۶۰ هزار میلیارد دلار رسیده است و یک سوم بدهی جهان متعلق به آمریکاست.

عباسی با اشاره به انزجار مردم از اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی برخی مدیران گفت: هرکس علم بیشتری دارد باید خدمت بیشتری کند و اگر گفتیم وحدت تلاش‌ها در جامعه برای کسب پول بیشتر و خرید عناصر دیگر قدرت است؛ انسانیت نزول می‌کند و این در هویت آمریکایی متبلور شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار جلد کتاب و فیلم سینمایی در انتقاد از نظامن سرمایه داری و اقتصاد بازار نوشته شده است؛ گفت: در جامعه ما یک فیلم علیه بانک و بورس نمی‌بینم چون جریانی پرقدرت تلاش می‌کند بگوید مصیبت جامعه ما به خاطر نپذیرفتن غرب است و با روی آوردن به لیبرالیسم نجات پیدا می‌کینم. فروپاشی نظام لیبرالیستی شروع شده است و بی آبرویی ساختارهای لیبرالیستی گریبان شارحان آن در جامعه ما را هم خواهد گرفت.

رئیس اندیکشده یقین با بیان اینکه دموکراسی از مهم‌ترین ارزش‌های آمریکایی است و امروز سقوط کرده؛ گفت: مهم‌ترین دوستان آمریکا کشورهای غیر دموکراسی هستند و همه دیکتاتوری‌های کره زمین دوست آمریکا هستند. در درون خود آمریکا هم اجازه حضور به جریان سوم سیاسی را نمی‌دهند و نظام دوحزبی به بن بست رسیده است.

عباسی با بیان اینکه نظام دو حزبی فقط امکان گزینش از دو جریان را در اختیار می‌گذارد؛ گفت: این جریان را به سراسر جهان تسری داده‌اند به میدان ورزش و رسانه و ..هم کشانده‌اند. نظام دو حزبی آمریکا امروز به بن بست رسیده است.

وی با اشاره یه اینکه رویای امریکایی به دنبال مشتری سالاری و ایجاد طمع در مردم است؛ گفت: جامعه ما در آستانه این فاجعه است و در حال غرق شدن است ولی متوجه نیست و اساتید اقتصاد و سیاسی و مسئولین هم آدرس غلط می‌دهند. مقام مسئول پشت تریبون می‌گوید برای پیشرفت باید لیبرالیسم را به طول کامل اجرا کنیم.

رئیس اندیکشده یقین، شاه بیت لیبرالیسم را طمع دانست و افزود: ترامپ که خودش میلیاردر است می‌گوید رویای آمریکایی مرده است ولی ما در جامعه این رویا را بسط می‌دهیم و می‌گوییم پروشه سوار شمال شهر تا می‌تواند باید شکمش را پر کند. مقام امنیتی هم فکر می‌کند امروز امنیت یک چک سفید امضاست و باید بگذاریم شکم پروشه سواران پر شود در حالی که جوانان رعنایی برای تامین این امنیت شهید می‌شوند.

عباسی با تاکید بر اینکه اختلاف سطح زندگی نفی عدالت است؛ اظهار کرد: در طول ۲۵ سال اخیر ابرطبقه در آمریکا شکل گرفته که همان یک درصد است. هفت درصد هم متعلق به طبقه بالا و مابقی هم متعلق به طبقه پایین هستند. در ایران هم ابر طبقه‌ای بسیار برخوردار شکل گرفته درحالی که اکثریت روز به روز فقیرتر می‌شوند. این شکاف طبقاتی عظیم متاثر از ایدئولوژی آمریکایی و ارزش‌های آمریکایی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سبک زندگی آمریکایی یعنی سبک زندگی اصالت لذت به بن بست رسیده است؛ عنوان کرد: لذت‌های گوناگون انسان را در ترازی از انسانیت قرار می‌دهد و اگر لذت بیش از حد فروپاشی اخلاقی را به دنبال دارد. تجمع فساد در یک تمدن سبک زندگی آن را به بن بست می‌کشاند. آمریکا مروج جهانی زناست و بیش از ۵۰۰ میلیون پیج پورن دارد. شنیع ترین مناسات را دارند. بزرگترین قمارخانه‌های دنیا از جمله بورس متعلق به آمریکایی‌هاست و ربایی که آمریکایی‌ها در جهان رقم می‌زنند در تاریخ جهان بی سابقه است.

رئیس اندیکشده یقین با تاکید بر اینکه هر فسادی امروز در جامعه ما وجود دارد معلول لیبرالیسم است؛ گفت: اگر موفقیتی در جامعه دیدیم مربوط به اسلام و تفکر انقلابی است و ربا و فساد و اختلاس مطلقا مربوط به لیبرالیسم است. اقتصاد ما ربوی است و کسی هم به صحبت‌های مراجع و رهبری گوش نمی‌دهد. برخی افراد تحصیل‌کرده هم در ایران مسئولیت گرفته‌اند و  ربا را در جامعه نهادینه می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: اساس بانک بر ربا است و اگر بانک را با آب زمزم هم بشویید پاک نمیشود. برخی می‌گویند سیستم ما ربوی نیست. در حالی که چاپ پول بدون پشتوانه عجیب‌ترین پدیده رباخواری بشریت است و علاوه بر آن دلار امریکا که در قالب ربا منتشر می‌شود را هم مبنای اقتصاد خود  قرار می‌دهید.

رئیس اندیکشده یقین در پایان با تاکید بر اینکه تا اسلام پیاده نشود مشکلات ما حل نمی‌شود؛ اظهار کرد: ریچارد واتسون می‌گوید بدهی جهانی در صورتی رفع می‌شود که به سمت نام مالی اسلامی برویم و اگر ربا را زدودیم نجات می‌یبایم. اما هیچ استاد ایرانی به این اعتقاد ندارد. اگر ما می‌توانیم را از دل اسلام و قرآن درآوردیم رویای ایرانی اسلامی به سرعت جایگزین رویای آمریکایی می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت