جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » اولین سخنرانی نماینده تشکل‌های دانشجویی در نماز جمعه هرمزگان
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - پرونده - پرونده مهم - دسته‌بندی نشده

اولین سخنرانی نماینده تشکل‌های دانشجویی در نماز جمعه هرمزگان

آبان ۱۵, ۱۳۹۵ 6۰211

بهگزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ اولین سخنرانی نماینده تشکل های دانشجویی در نماز جمعه هرمزگان با موضوع «استکبارستیزی» با نمایندگی احمدرضا حجتی پور، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان(عضو دفتر تحکیم وحدت) در سنگر نماز جمعه استان روز جمعه ۱۴ آبان ماه برگزار شد.

متن کامل سخنرانی بدین شرح است:

اینجانب احمدرضا حجتی پور دانشجوی رشته پزشکی و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پرشکی خداوند را شاکرم که این فرصت در اختیارم قرار گرفت تا در جمع شما مردم انقلابی حضور یابم.

در ابتدا از توجه مقام معظم رهبری به قشر جوان تشکر میکنم زیرا حضور بنده در این جایگاه نتیجه اعتماد ایشان به دانشجویان است.

 

سخنانم را با کلام امام علی علیه السلام در خطبه ۲۷ نهج البلاغه آغاز میکنم:

بی‏‌تردید جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی ویژگان از دوستانش برگشوده است. آری، جهاد لباس برازنده پاکدامنی و پرهیزکاری، و زره امان بخش الهی، و سپر محکم اوست. آن کس که از جهاد بگریزد خداوند تن‏پوش ذلّت بر او پوشانَد، و در طوفان فتنه و بلا سقوط کند، و در زیر چکمه فلاکت خرد و زبون شود، و عقل خود را از دست دهد، و به کیفر فرار از جبهه، حق از او روی گردانَد، و سختی و مشقّت بر او فرود آید، و عدالت از او روی بر تابد. آگاه باشید که من شب و روز، و آشکار و نهان شمایان را به نبرد با اینان فراخواندم و گفتم پیش از آنکه به جنگتان آیند به جنگشان روید.

 

در ایامی به سر می‌بریم که رنگ بوی مبارزه با استکبار به خود گرفته است، آن مرد الهی که فرمود تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. گرامی می داریم یاد شهدای راه آزادی، یاد دانش آموران و دانشجویانی که در این روزها حماسه آفریدند، یاد جهادگرانی که هدفشان آزدای یک ملت نبود بلکه رهایی تمام مستضعفین جهان از چنگال به خون آغشته مستکبرین بود. آری به‌درستی که تا مبارزه هست ما هستیم.

ما دانشجویان به عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویان مسلمان این مبارزه و روحیه جهادی را سرلوحه خود قرار داده و همواره به آنان که خیال تبدیل دانشگاه را به پادگان سیاست زدگی در ذهن خود می پرورانند هشدار می دهیم که به تاریخ رجوع کنند تا دریابند که ما میراث دار همان دانشجویانی هستیم که دوشادوش مردم و امام امت انقلاب کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز آرام ننشسته و انقلاب دوم را رقم زدند، در جبهه های جنگ و شهادت حضور داشتند. علم الهدی‌ها دادند، رجب‌بیگی‌ها دادند، وزوایی ها را دادند.

و سوال اینجاست که چرا و به چه دلیل این خون ها فدا شد، ضرورت انقلاب چه بود؟

مگر نه اینکه مردم از حکومت مستبد و دیکتاتور پهلوی به ستوه آمده بودند و خواستار مردم سالاری بودند.

مگر نه اینکه ملت از اختناق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رنج می بردند و خواهان فضای باز اجتماعی بودند.

و مگر نه اینکه وابستگی، ضعف نفس و خودکم بینی حاکمان وقت چیزی جز تحقیر مردم به دنبال نداشت.

بدرستی که در پی استقلال بودیم و این مهم تحقق نمی یافت جز به وسیله مبارزه با آن مستکبرانی که استقلالمان را خلع کرده بودند و در راس آنان آمریکا.

لازم می دانم به آنان که هنوز در فهم این مسئله که آمریکا آیینه تمام نمای استکبار است، مرددند چند نکته ای را یادآور شوم:

۱- آیا به آمریکایی که به هم پیمانانش  همچون انگلستان و فرانسه با جاسوسی و دخالت در امور داخلی‌شان خیانت کرد میتوان اعتماد کرد؟

۲- آیا به آمریکایی که در چند دهه اخیر بیش‌ترین جنگ نظامی علیه ملت های مختلف را رقم زده و باز با نهایت بی‌شرمی ادعای صلح و حقوق بشر می کند می‌توان اعتماد کرد؟

۳- به آمریکایی که قبل از انقلاب با راه اندازی ساواک، نقش‌آفرینی در کودتای ۲۸ مرداد و حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم مستبد شاهنشاهی به سرکوب مردم می‌پرداخت و پس از پیروزی انقلاب نیز با تحمیل چند فقره جنگ نظامی، حمایت از کودتاچیان و فتنه‌گران داخلی، ترور شخصیت‌ها و دانشمندان، روا داشتن تحریم‌های ظالمانه و غیره و غیره و غیره، ماهیت شیطانی خود را به ملت ایران نشان داد نمی‌توان اعتماد کرد.

آری چه خوب گفتی ای امام عزیز، آمریکا قطعا شیطان بزرگ است.

امت مسلمان! در اینجاست که بدبینی در عالم سیاست معنا پیدا می‌کند.

در این زمان که عده‌ای خائن با غرض‌ورزی، و عده‌ای جاهل با توهم سازش دستان نجس استکبار را به گرمی می‌فشارند، دانش‌آموختگان مکتب خمینی با فریاد‌هایشان جاهلان را هوشیار، و خائنین را رسوا می‌کنند.

 

امروز قشر دانشجو حسب وظیفه خود به عنوان چشم بصیر و زبان گویای جامعه لازم می‌داند چند جمله‌ای را با مسئولین در میان بگذارد.

 

دولت محترم

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در امر مهار تورم و ثبات بازار که قابل قدردانی می‌باشد هنوز که هنوز است اغلب وعده‌های انتخاباتی شما تحقق نیافته‌ است. جیب مردم از در آمد سرشار نشده و بازار رنگ و بوی رونق اقتصادی به خود نگرفته است. به دولت مردان عزیز یادآور می‌شوم که در انتخابات آتی مردم به عمل مسولان رای می‌دهند، نه به وعده‌های دست نیافتنی.

مسئولین محترم قضایی کشور

مگر نه اینکه اسلام نماد مبارزه با پلیدی‌ها است پس چگونه می‌توان مبارزه‌ی با ظاهرسازان زر اندوزی که با حیله‌گری خون مردم را به جوش می‌آورند را از مهم‌ترین و موثرترین وظایف شما ندانست. هرچند نمی‌توان تلاش‌های بی‌وقفه مسئولین انقلابی آن مجموعه را نادیده انگاشت اما باید پرسید:

مردم تا کی باید در نظام بروکراسی قضایی و پیچ‌وخم‌های طاقت فرسای دادرسی به دنبال عدالت اسلامی باشند، و بنگرند عده‌ای سود جو، عده‌ای زراندوز مقدس‌نما، به بیت المال دست‌اندازی کرده و حیثیت انقلاب و نظام را بازیچه دست خویش قرار دهند. امید است مسئولان امر با برخورد صریح و انقلابی خود غارتگران بیت‌المال را هر چه سریع‌تر به تیغ عدالت بسپارند.

در اینجا روی سخنم با مسئولین محترم استان است، نگذارید حق و حقوق مردم پاک‌دل و سختکوش این استان زیر فشار رانت‌خواری برخی به اصطلاح آقازاده‌ها و سودجویان سیاسی و اقتصادی پای‌مال شود. در حالی که به راحتی اجناس قاچاق را از مبادی قانونی وارد بازار کرده و در سطح کشور پخش می‌کنند.

و از آن سو هر روز فرزندانی را می‌بینیم که در سایه شوم قاچاق بی‌رویه کالا و تعطیلی کارخانه‌جات داخلی و به تبع آن افزایش جرائم اجتماعی، پایان بیکاری پدرانشان را به انتظار نشسته‌اند.

 

من از مسئولین استان سوال می‌کنم اگر هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است چرا باید از نظر زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و معیشتی یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور به شمار آید.

 

بنده همینجا از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری درخواست می‌کنم که از همین تریبون نماز جمعه گزارش پیگیری تعهدات خود و تشریح نتایج و آثار آن را در تمامی عرصه‌ها به صورت مداوم به مردم ارائه دهند.

 

در پایان اعلام می‌دارم؛

امت مسلمان، بدانید که جنبش دانشجویی مسلمان همانند گذشته همیشه در صف  اول مبارزه با زر و زور و تزویر بوده، هست و خواهد ماند، و همانگونه که در سال ۵۸ با تسخیر سفارت آمریکا بت استکبار را  بار دیگر در جهان در هم شکست اکنون نیز تا کوبیدن آخرین میخ بر تابوت فرعون استکبار جهانی دست از مبارزه نخواهد کشید و همواره پشتیبان خون شهیدان انقلاب و مقام عظمای ولایت خواهد بود.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت