پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 24 ساعت :
» اخبار » اولین جلسه “مدیران فردا” با موضوع “بصیرت سیاسی”برگزار شد.
اخبار - اخبار انجمن ها - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم - سرخط خبرها

اولین جلسه “مدیران فردا” با موضوع “بصیرت سیاسی”برگزار شد.

مهر ۲۶, ۱۳۹۵ 10۰115

 

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه اقدام به برگزاری جلسه ای با عنوان مدیران فردا (طرح شهید چمران) با حضور و سخنرانی ارزشمندجناب آقای دکتر رجبی دوانی استاد تاریخ وعضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام ویژه فعالان فرهنگی -سیاسی کانون ها وتشکل ها با موضوع بصیرت سیاسی کرد.

 

۷

 

ایشان ابتدا تمایزی بین درس آموزی و عبرت آموزی قائل شدند و توضیحاتی پیرامون فواید اطلاع یافتن از سرگذشت اقوام مختلف در تاریخ دادند.
سپس از امتحان الهی گفتند، از مهمترین امتحان هر قوم ،امتحان ولایت پذیری است ، امتحانی که بالاترین درجات را دارد و از مثالهای قرآنی این مهم ،امتحان قوم بنی اسرائیل در اطاعت موسی (ع) و دور شدن رحمت و لطف خداوند از آن ها بود .‌‌‌‌…قومی که امتحان های بسیار سخت تری را در برابر فرعونیان به خوبی گذرانده بودند ،در امتحانی که بسیار بسیار نسبت به امتحان های قبلی آسانتر بود ، همگی مردود شدند‌.

 

۱
بزرگترین امتحان ولایت پذیری در طول تاریخ برای مسلمانان اتفاق افتاد ،امتحانی که از غدیر شروع شد و از کربلا گذشت و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.
و سوال بسیار خوبی که ایشان مطرح کردند و پاسخ جامعی که پیرامونش بیان فرمودند…چرایی قیام امام حسین(ع) و چگونگی آن بود.

۳
و در انتهای جلسه بخش پرسش و پاسخی فراهم شد و به دانشجویان فرصت داده شد که سوالات خود را بپرسند و جناب آقای دکتر با نهایت حوصله و به طور کامل به تمامی آن ها پاسخ دادند.
این جلسه به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری و انجمن اسلامی تحکیم وحدت دانشگاه علوم‌پزشکی همدان برگزار شد و ان شاالله روند این جلسات پربار ادامه خواهد داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت