جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 19 ساعت :
» اخبار » پرونده » قوه قضائیه باید با متخلفان حقوق‌های نجومی با قاطعیت برخورد کند
پرونده - پرونده مهم - سرخط خبرها - مصاحبه

قوه قضائیه باید با متخلفان حقوق‌های نجومی با قاطعیت برخورد کند

مهر ۱۴, ۱۳۹۵ 10۰542

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ محمدحسین قائد شرف دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اعلام آمار نجومی‌بگیران توسط دیوان محاسبات، گفت: متاسفانه دولت همواره سعی کرده با دادن برخی اعداد و آمار مسئله حقوق‌های نجومی را بسیار ناچیز و بی‌اهمیت جلوه دهد. مسئله‌ای که باعث ایجاد نگرانی‌های بسیاری در بین مردم شده است.

قائدشرف تصریح کرد: پس از اعلام آمار نجومی بگیران توسط دیوان محاسبات دیدیم که تفاوت‌هایی بین این آمار با آماری که در گذشته توسط دولت ارایه شد وجود دارد که این موضوع نشان می‌دهد دولت یا نگاه درستی به وضعیت مدیران خودش ندارد یا بنا بر مسائل سیاسی خودش از دادن آمار دقیق به مردم خودداری می‌کند.

این فعال دانشجویی تأکید کرد:‌ تعداد ۴۰۰ نفری که دیوان محاسبات اعلام کرد عددی بود که با توجه به سقف دریافتی ۲۰ میلیون تومان به دست آمده است، اینجا بحث‌های بسیاری ایجاد می‌شود. اول اینکه آیا این ۲۰ میلیون تومان یک عدد پذیرفته‌شده است؟ و اینکه عموم جامعه ما امروز نسبت به این رقم به‌عنوان حقوق یک مدیردولتی چه واکنشی نشان خواهد داد؟

دبیر دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: بحثی که اکنون پس از اعلام آمار دیوان محاسبات مطرح است این است که الان، دولت چه واکنشی را نسبت به مدیران متخلف خواهد داشت. متأسفانه اظهارات اخیر مدیران ارشد دولت نشان‌دهنده این نیست که دولت قصد مقابله و برخورد با مدیران متخلف را دارد و صرفاً با تکیه‌بر این مسئله که این حقوق‌ها بر اساس یک روال قانونی پرداخت شده تلاش می‌کند این مسئله را یک امر ساده و بی‌اهمیت جلوه دهد و سعی می‌کند از برخورد کردن با مدیران متخلف خودداری کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اگر یک برخورد قاطع با نجومی‌بگیران صورت نگیرد، اعتماد عمومی که اکنون جریحه‌دار شده ترمیم نخواهد شد و بعداً هیچ عامل بازدارنده‌ای وجود ندارد که در موارد مشابه برخوردی صورت گیرد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: امروز ما اگر برخورد قاطعی با نجومی‌بگیران را شاهد نباشیم مسلما در آینده باید شاهد تخلفات بیش‌تری در سطوح مدیران ارشد و مدیران سطوح پایین‌تر باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ورود قوه‌قضائیه به بحث حقوق‌های نجومی، افزود: در کنار دولت نهاد دیگری وجود دارد که باید عدالت را برقرار کرده و با متخلفان برخورد کند و آن‌هم قوه قضائیه است. متأسفانه مسئله عدالت در جمهوری اسلامی با بحث فیش‌های نجومی زیر سؤال رفت و قوه قضائیه به‌عنوان پاسدار عدالت در جمهوری اسلامی ایران باید نقش خودش را ایفا کنند.

قائدشرف خاطرنشان کرد: اصلاً پذیرفته شده نیست که قوه قضائیه مسئولیت را به گردن دولت بیندازد و به مسئله فیش‌های نجومی ورود نکند، قوه قضائیه باید با قاطعیت و بدون در نظر گرفتن برخی مسائل حاشیه‌ای با متخلفان حقوق‌های نجومی برخورد کند، ورود قاطع قوه قضائیه برای دولت‌ها هم درس بزرگی خواهد بود که بدانند اگر بخواهند تخلفی صورت دهند یک نهاد نظارتی وجود دارد که قانون و عدالت را اجرا خواهد کرد.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت