جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » از قشون کشی در دانشکده فیزیک تا اتفاقات نابجا در روز استقبال از ورودی جدیدها
اخبار - بیانیه - بیانیه ها - بیانیه های مهم - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم

از قشون کشی در دانشکده فیزیک تا اتفاقات نابجا در روز استقبال از ورودی جدیدها

مهر ۱۱, ۱۳۹۵ 10۰140

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیرامون حوادث اخیر دانشگاه خطاب به ریاست دانشگاه آقای دکتر معتمدی و هیئت منصفه و عموم دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است :
در روز های آغازین سال تحصیلی جدید متاسفانه دانشگاه صنعتی امیرکبیر شاهد قانون شکنی و هوچی گری عده ای معلوم الحال بود. از قشون کشی در دانشکده فیزیک توسط سردمداران تشکل تازه تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه که به علت نهی از منکر یک دانشجوی ورودی ۹۴ در مواجهه با عده ای از آقایان که قانون شکنی کرده و در سالن مطالعه خانم ها حضور یافتند ، صورت گرفت به طوری که به شخص ناهی از منکر  فحاشی نموده و حتی وی را تهدید به ضرب و شتم نمودند تا اتفاق نابجایی که در روز استقبال از ورودی های جدید صورت گرفت.
یقینا باید به مطالبات دانشجویان رسیدگی گردد یقینا باید حقوق دانشجویان مطالبه گردد و مانیز خواهان شفاف سازی دانشگاه در مسئله سنوات و دانشجوی پولی هستیم اما نه از طریق آشوب و اعمال غیر قانونی . چرا باید در روزی که دانشجویان جدید با امید و آرزو همراه خانواده های خود به دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده اند شاهد صحنه های زشت و سخیف به رهبری افراد سرشناس تشکل های تازه تاسیس باشند؟ دانشگاهی که صد ها دستاورد و موفقیت داشته است و به گفته رهبر انقلاب مادر دانشگاه های صنعتی کشور می باشد آیا اینچنین باید به دانشجویان و خانواده هایشان معرفی گردد؟
فرصت طلبان از اعتراض صنفی دانشجویان سوء استفاده نمودند و آن را دستاویزی برای اهداف سیاست زده خود قرار دادند. آیا این حرکت غیرحکیمانه را جز سیاسی کاری می توان معنا کرد؟ چرا اعمال بچه گانه و احمقانه عده ای باید باعث شود که چهره دانشگاه تیره و تار نمایان شود و در خبرگزاری های بیگانه از جمله بی بی سی مورد استفاده جهت اغراض سیاسی خود قرار گیرد.
و همچنین در ایامی که دانشجویان در حال آشنایی با محیط دانشگاه هستند همان عده ی معلوم الحال در غرفه های خود دست به اقدامات خلاف قانون می زنند و در مقابل قانون و مجریان قانون و مسئولین دانشگاه از انتظامات تا دفتر ریاست دانشگاه می ایستند و فریاد بی قانونی سر می دهند و وقتی دعوت به اجرای قانون می شوند و نهی از منکر و امر به معروف صورت می گیرد اقدام به فحاشی و حتی برخورد فیزیکی می نمایند.
تا چه زمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر،مادر دانشگاه های صنعتی ایران اسلامی باید محل سیاسی کاری و هنجار شکنی عده ای باشد که حیاتشان در نزاع و هوچی گریست و غالبا از سردمداران تشکل تازه تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه می باشند. چه کسی پاسخگوی حیثیت از دست رفته این دانشگاه است؟
چرا با این افراد که علنا در مقابل قانون می ایستند و خسارت های جبران ناپذیری به دانشگاه وارد می نمایند برخورد جدی صورت نمی گیرد؟ چرا از سرایت سیب های گندیده به بوستان امیرکبیر که مهدعلم وپیشرفت است، جلوگیری نمی شود و لجن پراکنی این افراد تا به کی باید ادامه یابد؟
فرهیختگان و دلسوزان دانشگاه صنعتی امیرکبیر این اقدامات زنجیره ای و غیر معقول ، غیر اخلاقی ، غیر قانونی و خلاف شان و ادب به نظر می رسد با سازمان دهی و هماهنگی برخی محافل سیاست زده همراه است و در صدد آن است که با توجه به ایام مهم انتخابات ریاست جمهوری ، دانشگاه را محل نزاع و لشگر کشی احزاب سیاسی نموده و از دانشجویان به عنوان پیاده نظام های سیاسی استفاده نمایند.

مدیریت محترم دانشگاه ، جناب آقای دکتر معتمدی جنابعالی همواره تاکید بر حفظ آرامش دانشگاه و قانون مداری نموده اید و همواره خود را ملزم به حفظ خط قرمز های انقلاب اسلامی دانسته اید اما متاسفانه شاهدیم که در برابر این قلیل افراد که خلافشان بر همگان واضح است اقدامی مناسب صورت نمی گیرد!
ما دانشجویان مجدانه خواهان بازگشت قانون مداری و آرامش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستیم و خدمتتان عارضیم که اعلام بفرمایید که اگر توان لازم در برخورد با متخلفان را ندارید ما خود وارد عمل شویم و دانشگاه را از لوث وجود این قانون شکنان پاک کنیم و از مراجع ذی صلاح از جمله قوه قضائیه که  همواره حافظ امنیت و پاسدار ارزش ها در جمهوری اسلامی می باشند پیگیری نماییم و قانون مداری و آرامش را به فضای پاک دانشگاه که معطر به خون پاک شهداست بازگردانیم.

والسلام علیکم
۱۰ مهر ۱۳۹۵
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت