پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 25 ساعت :
» اخبار » هویت اصیل یک تشکل فضای فکری آزاد و بدون تعلق به جریانات مختلف است
اخبار - اخبار برگزیده - تحکیمی ها - تحکیمی ها مهم

هویت اصیل یک تشکل فضای فکری آزاد و بدون تعلق به جریانات مختلف است

مهر ۱۱, ۱۳۹۵ 9۰65

به گزارش تحکیم نیوز (پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)؛ سجاد یزدان پرست دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار کیوسنا با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی در رصد و اصلاح کژروی‌های مسئولین گفت: با نگاهی به ماموریت ۱۲ گانه تشکل‌های دانشجویی از دیدگاه رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی ایشان با تشکل‌های دانشجویی می‌توان دریافت که یکی از اصلی ترین وظایف این قشر مربوط به اصلاح کج روی‌های  مسئولین است.
وی افزود: ایشان هم با کلید واژه بسیار مهم تبیین در اکثر موارد این مهم را یادآور میگردند. چرا که قانع کردن دل‌ها در مسائل مختلفی چون اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و چگونگی ارتباط با آمریکا  از مسائلی است که گاهاً ممکن است از نگاه مسئولین مغفول بماند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: همچنین ایشان حضور فکری و حتی گاهاً فیزیکی در مسائل اصلی کشور را از وظایف دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی قلمداد می‌کنند، که جهت‌دهی این امر به رصد فعالیت‌های مسئولین منجر خواهد شد.
یزدان پرست در ادامه با اشاره به تفاوت‌های بنیادین تشکل‌های با سابقه و تشکل‌های مصرفی دانشجویی اظهار داشت: از آفت‌هایی که متاسفانه گریبان جریان اصیل دانشجویی را گرفته است، حضور و بروز برخی تشکل‌های یک بار مصرف و بی‌هویت است.
وی ادامه داد: تشکل‌هایی که اهداف اصلی و وظایف صریح تشکل‌های دانشجویی را به سخره گرفته‌اند و وابسته به یک حزب و گروه خاص هستند و صرفا هم به عنوان پیاده نظام یک جریان فعالیت میکنند.
این فعال دانشجویی با اشاره به شاخصه‌های اصیل هویتی تشکل‌های دانشجویی گفت: آنچه که هویت اصیل یک تشکل را مشخص می‌کند فضای فکری آزاد و بدون تعلق و تعصب به جریان‌های مختلف است.
وی در ادامه با طرح سوالی اظهار داشت: حال سوال اساسی اینجاست که آیا واقعا چنین جریانات وابسته‌ای توانایی این را دارند که خط و مشی حرکت دانشجویان و چه بسا جامعه را تعیین کنند؟
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) گفت: اهداف اصلی تشکل‌های اصیل دانشجویی پیشبرد اهداف و میل به آرمان‌های انقلاب است. کما اینکه علت ایجاد این جریانات هم تایید نقاط قوت مسئولین و در کنار آن گوشزد کردن اشتباهات و نواقص آنها است.
وی افزود: مسئولین همگی خود را خادم انقلاب و مردم قلمداد می‌کنند و خود خواهان این بودند که این نکات از جانب تشکل‌های اصیل دانشجویی به ایشان متذکر شود. اما آنچه که قابل توجه است این است که خدایی ناکرده این اعتقادات و تایید فعالیت‌ها سمت و سویی غیر منصفانه نداشته باشد و فقط براساس مستندات و تحلیل انجام بگیرد.
یزدان پرست گفت: لذا تو آیین نامه ها هم این نکات ذکر شده اند و البته تمامی تشکل های انقلابی خود را موظف به رعایت قانون دانسته و آنها را به خود لازم الاجرا میدانند و به حمد الله تا کنون هم فعالیت های خود را در راستای وصول به این مهم انجام دادند.
این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به شکایت فرمانداری از سه تشکل انقلابی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اذعان داشت: طی این شکایت که احضاریه‌ای نیز  برای ما ارسال شده بود، بنده به عنوان مسئول تشکل انجمن اسلامی به همراه مسئولین تشکل های جامعه اسلامی وهمچنین  بسیج دانشجویی به دادگاه احضار شدیم.
وی ادامه داد: در جلسه دادگاه هم سوالات و مطالب مختلفی مطرح گردید و متعاقباً هم پاسخ‌هایی از طرف ما ارائه شد و پرونده نیز هنوز در محاکم قضایی در دست پیگیری است و در سیر قانونی خود در جریان است.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن بیان حرکت تشکل‌ها در طریق قانون تصریح کرد: اما مکرراً تشکل‌های دانشجویی عنوان کردند که تمامی فعالیت‌های خود را  در متن قانون انجام دادند و در ادامه نیز به تمام تصمیمات قانون احترام خواهیم گذاشت.
وی در پایان افزود: البته باید عنوان کرد که مسئولین در برخورد با دانشجویان سعه صدر بیشتری داشته باشند و مسلما چنین برخوردهای قهری و منکوب کننده نتیجه‌ای جز خاموش کردن و محدود کردن این جریانات و در اصل اشخاصی که در آینده خود جای مسئولین این کشور خواهند بود نخواهد داشت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت