پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 28 ساعت :
» اخبار » حزب الله فقط از امام خامنه ای خط می گیرد/حرف های مبهم و درگوشی نداریم
اخبار - پرونده - پرونده مهم - سرخط خبرها

حزب الله فقط از امام خامنه ای خط می گیرد/حرف های مبهم و درگوشی نداریم

شهریور ۲۸, ۱۳۹۵ 9۰99

 

به گزارش تحکیم نیوز(پایگاه اطلاع رسانی دفتر تحکیم وحدت)، دفتر تحکیم وحدت، صبح امروز طی یک نامه سرگشاده به ریاست دفتر رهبری، خواستار روشن سازی و برخورد با شایعات درگوشی منتشر شده شد.

متن این نامه به شرح زیر است :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی؛

ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

با سلام و تقدیم احترام؛

انقلاب اسلامی ایران، بر سه پایه‌ی نظریه پربار ولایت فقیه،  رهبری داهیانه امام خمینی (رض) و خلف صالحشان امام خامنه ای و حضور پر شور و شعور مردم انقلابی در صحنه‌ی پیشرفت آن، استوار مانده است. سه پایه ای که هیچ کدام را نمی‌توان به بهانه‌های واهی، حتی به صورت موقت کنار گذاشت. تجلی پابرجایی این سه رکن رکین، ارتباط وثیق و روشن و محکم مردم و رهبری است.

آن چه که ما جوانان و دانشجویان دلباخته به انقلاب اسلامی و سربازان آن را به نگارش این نامه واداشت، اتفاقی عجیب و تکراری می باشد ،که در روز های اخیر فضای سیاسی کشور با آن رو به رو شده است وبه نظر ما دانشجویان انقلابی و دغدغه مند نسبت به نظام اسلامی،با ادامه این روند و رخ دادن چنین اتفاقاتی که توسط عده ای مغرض ویا جاهل  پیگیری میشود انقلاب اسلامی وبه تبع آن نظام اسلامی دچار مشکلات شدیدی می شود که برخورد با آن مشکلات و پیدا کردن راه حل برای آن ها تقریبا ناممکن می شود.

چند روزی است که حرف مگوی جدیدی یا به قول رهبر معظم انقلاب حرف درگوشیِ! عجیبی خطاب به سرشاخه‌های حزب الله، در جمع‌های دانشجویی و انقلابی  درمورد  محتوای جلسه خصوصی یکی از رجل سیاسی کشور با رهبر انقلاب  ریشه دوانده است و زبان به زبان نقل می شود.

ما دانشجویان انقلابی دفتر تحکیم  وحدت با محتوای این خبر در گوشی  وآن جلسه خصوصی کاری نداریم ،بلکه مشکل اصلی ما با روندی هست که باعث از بین رفتن تحلیل مردم و بدنه ی حامیان انقلاب اسلامی  نسبت به  سخنان صریح رهبر معظم انقلاب می باشد .زیرا از این به بعد هرکس  باتوجه به  مقدار نزدیکی  نسبی یا نصبی ای که به رهبر انقلاب دارد ،در مواقع حساس به جای توجه دادن مردم به سخنان صریح رهبری ،بدنه حامی انقلاب اسلامی را با حرف های درگوشی ،به جریانی منفعل و بدون داشتن قوای تحلیلی و فکری تبدیل میکند.

اگر ما فرزندان انقلابی امام خامنه ای پس از مواجهه با چنین اخبار فاقد منبع و بدون سندی، برهمان سبیلی که معظم له همواره بر آن تاکید نموده و جلوی پای ما قرار داده اند رفتار نمائیم بایستی نقل قول‌های یاد شده را به کناری نهاده و آن‌ها را فاقد حجیت بدانیم. چرا که بر ان اساس چنین رویکرد و صحنه آرایی ای از مشی حکیمانه‌ رهبر فرزانه انقلاب به دور است. ایشان بارها در بیانات مختلفشان تاکید کرده اند و بیان فرموده اندکه نظر من همان است که به صراحت می گویم، برای مثال مقام معظم رهبری در جایی  می‌فرمایند: «مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح میشود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام میشود؛ همینی است که من صریحاً اعلام میکنم.» یا در جایی فرموده اند: «کسانی به عنوان نماینده‌ی رهبری از زبان رهبری حرف میزنند. خب، من خودم هنوز که الحمّدلله زبانم از کار نیفتاده؛ حرف خود من که مقدّم به حرف آنها است. آنچه من میگویم، حرف من آن است»

امام خامنه ای همچنین در دیدار دانشجویی سال ۷۷ در دانشگاه تهران در همین خصوص می‌فرمایند:

« هیچ نظری در مورد مسائل جاری کشور و مسائل اسلام و مسلمین و مسائل اجتماعی وجود ندارد که من آن را در گوشی به کسی بگویم و نشود آن را در علن گفت. نظرات من نظرات شفاف و روشن است که در خطبه نماز جمعه و در سخنرانی با گروه‌های مختلف، شما این‌ها را میشنوید.»

از طرفی بارها و در قضایای مختلفی که بعضا باعث ایجاد هزینه‌های جبران ناپذیر به انقلاب و کشور و ملت شده، دفتر رهبری در واکنش به انتشار چنین حرف‌های مگویی اعلام نموده است: «افراد از انتشار مطالبی که مورد تایید دفتر نیست، خودداری کنند»

دفتر رهبری در همین خصوص و در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۰ با انتشار اطلاعیه ای تاکید می‌کند:

« موکدا یادآوری میشود که اخبار مربوط به معظم له صرفا از مجاری رسمی انتشار می‌یابد و از رسانه‌ها انتظار میرود از درج مطالبی که به شیوه‌های دیگر منتشر می‌شود، جدا خودداری کنند.»

علاوه بر آنکه محتوای این خبر درگوشی نیز با اصول و ارزشهایی که بارها صراحتا از سوی حضرت امام و رهبری معظم بیان شده نظیر پرهیز از انتخاباتی کردن زودرس فضای کشور و نیز بیاناتی همچون «المجالس بالامانه» و ضرورت عمل بر اساس اصول انقلابی و نه اخباری گری و… تعارض جدی دارد، شیوه انتشار آن نیز شبهه ناک و غیرقابل اطمینان است. چه آنکه قبلا چنین شیوه‌هایی در بیان صریح معظم له مذموم و مردود خوانده شده و انتشاردهندگان آن در زمره مرتکبان به گناه کبیره قلمداد شده اند. چنانچه متاسفانه در موضوع مهم بررسی و تصویب برجام نیز چنین تجربه تلخ و گزافی گریبان کشور را گرفت. نظیر آنکه ریاست محترم مجلس شورای اسلامی مطلبی را به عنوان نظر امام خامنه ای از جانب شخصی که وابسته به بیت رهبری می‌باشند نقل کردند و بلافاصله بعد از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی نقل قول منسوب به رهبر انقلاب تکذیب شد!

اما دیگر کار از کار گذشته بود چون نمایندگان ملت آن سخن را به عنوان حجتی از سمت رهبری قلمداد کرده و رای خود را بر آن اساس اعلام نمودند اما بعدا مشخص شد که آن نقل قول، کذب محض بوده است.

همچنین بارها شاهد انتشار چنین نقل قول‌هایی بودیم که بعضا ناشی از برداشت‌های شخصی افراد از مواضع رهبری بوده تا اینکه دفتر معظم له در تاریخ ۳ اردیبهشت سال ۹۳ در این خصوص اعلام داشت: «انتشار اخبار مربوط به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدون تایید دفتر ایشان فاقد اعتبار بوده و منع قانونی دارد»

براستی مردم و دانشجویان انقلابی تا کی و کجا باید هزینه‌های گزافی که بر دوش رهبری انداخته می شود را نظاره گر باشند؟و هر از چند گاهی با یک نقل قول منتسب به ایشان اینگونه در ابهام و سوال غرق شوند؟

آیا ناقلین و توزیع کنندگان خبرهای اینچنینی اطلاع ندارند که در شرایط فعلی و با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی، ابزار جاسوسی و شنود و رسانه‌های نسل نو در فضای مجازی رصد و انتشار اینگونه اخبار در گوشی به سهولت و سرعت انجام خواهد شد و راهی جهت حفاظت از آنان در محیطی مشخص و محدود وجود ندارد؟!

 

جناب حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی

ما دانشجویان انقلابی به نمایندگی از بدنه دلسوز انقلابی، از حضرتعالی و تمامی مسئولین و دست اندرکاران دفتر رهبری و افراد مرتبط خواستاریم تا سریعا و به صورت رسمی صحت و سقم این خبر عجیب را اعلام کرده و بدنه انقلابی را از تردید روز افزون رهایی داده و ضمن اطلاع رسانی دقیق در این خصوص باب رفتارهای این چنینی را سد نمایید. چراکه رهبر فرزانه انقلاب، نظراتشان را، نظراتی قابل بیان برای عموم میدانند و مادامی که این محکم نقض نشده، بیان عمومی و رسمی سخنان معظم له برای قاطبه ملت و ما دانشجویان حجت آور خواهد بود، نه نقل قول‌های درگوشی، نامشخص و مبهم.

درخواست بعدی ما نیز این است که در صورت نیاز به انتشار هرگونه اخبار یا اطلاع رسانی به عموم مردم و نیروهای انقلابی، دفتر رهبری با انتشار رسمی و علنی منویات معظم له در این کار پیش قدم باشد تا فرصت سوء استفاده‌های احتمالی یا گسترش شایعات را از بین ببرد.

بدیهی است واکنش درخور و سریع آن مقام محترم و دفتر رهبری، شائبه‌های گوناگون روزهای اخیر و سردرگمی امت حزب الله را برطرف خواهدکرد. همانطور که سکوت یا پاسخ‌های غیرشفاف احتمالی نیز، تنها باعث گسترش بی اعتمادی‌های بعدی ، اختلاف و انشقاق میان نیروهای انقلابی می‌شود.

در پایان تاکید می‌شود ما دانشجویان انقلابی به عهدی که با انقلاب، امام بزرگوار و رهبری عزیزتر از جان و خون مطهر شهدا بسته ایم پایدار بوده و هر لحظه از طرق حجت آور نسبت به امر و خواست مولایمان یقین حاصل کنیم، لحظه ای در امتثال امر دریغ و غفلت نخواهیم داشت.

ان شا الله

به این نوشته امتیاز بدهید!

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت