جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ 2024 - 03 - 29 ساعت :
» اخبار » طرح دو گانه ی بیت و دفتر رهبری با خود ایشان یک ترفند سیاسی است.
اخبار - اخبار برگزیده - پرونده - پرونده مهم - سرخط خبرها

طرح دو گانه ی بیت و دفتر رهبری با خود ایشان یک ترفند سیاسی است.

شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ 3۰173

 

نگاهی به جلسه ی صمیمانه و مهم دفتر تحکیم وحدت با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان

در هفته ای که گذشت جمعی از اعضای شورای مرکزی و تیم رسانه ای دفتر تحکیم وحدت موفق به تشکیل جلسه ای با حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان شد. در طی این جلسه، مباحث مهم و حساسی با ایشان مطرح شد و پاسخ های جالب و قابل تاملی دریافت نمودند که در ذیل به شرح و بررسی آن پرداخته می شود.

در ابتدای این دیدار آقای قائدشرف، دبیر دفتر تحکیم وحدت مسائلی را پیرامون حقوق های نجومی و اخبار اخیر شهرداری مطرح نمودند. ایشان مدعی بودند که زمزمه ی مفاسد مالی و رو شدن پرونده ها از قبل شنیده می شد تا اینکه ماجرای حقوق های نجومی افشا گردید. پس از انتشار این خبر نیرو های منتسب به جریان دولت گفتند:”اگر فیش رو کنید فیش رو می کنیم.”

دبیر دفتر تحکیم بعد از این صحبت جویای ماجرای واگذاری املاک شهرداری شده و این سلسله بحث ها در سه زمینه، تاثیرگذار معرفی کرد. اول در سطح نظام؛ که منجر به ایجاد موج بی اعتمادی مردم به نظام می شود. دوم در سطح مراکزی که باید این تخلفات را رسیدگی کنند.به طوریکه مراکزی که باید این مسائل را به سامان برسانند، خود دچار حاشیه شده و با نگاهی به تاریخ نتیجه می شود که این اتفاقات با سکوت پایان می گیرد که خود دامن زننده به موج بی اعتمادی مردم به مسئولین است. سوم اینکه از این سبک خبر برای اهداف سیاسی در ریاست جمهوری آینده سوء استفاده شود.

مدیر مسئول کیهان پاسخ را اینگونه آغاز کرد: افشاگری در فضای سیاسی مسبوق به سابقه است اما مسائل اقتصادی کمتر مطرح بود.

شریعتمداری ضمن اشاره به این مطلب که “ما اولین نفر بودیم که پس از تحقیق، ماجرای فیش های نجومی را افشا کردیم” ، انگیزه را کاملا غیر سیاسی خواند و تعداد افرادی که اینچنین حقوقهایی را از بیت المال برداشت می کردند، اندک شمرد و برخورد با آنها را موجب دلگرمی دیگر مدیران پاکدست دولتی دانست.

ایشان در ادامه این مساله را شگرد دولتها معرفی کرد:هنگامی که مساله ی ناگواری برای خود می بینند به آن برچسب  سیاسی می زنند در صورتی که راه حل دولت اقدام فوری، پیگیری جدی و عذرخواهی از مردم بود نه ذخیره ی نظام معرفی کردن آنها!

مدیر مسئول کیهان ضمن اشاره به اینکه دولت در مسیر پیگیری جدی قرار نگرفت گفت:بعد از اینکه دولت پیگیری کافی انجام نداد، حضرت آقا دستگاه قضایی را مامور به بررسی پرونده و برخورد با خاطیان کرد.

شریعتمداری در خصوص واگذاری و فروش املاک شهرداری گفت: ظاهرا اتفاقاتی افتاده و مسئولین شهرداری پاسخ محکمی ندادند. جواب ها از این جنس بود که “این ها هنوز به نام من نیست و قانونی بوده و….”  بحث این است که اولا افرادی که دغدغه معیشت مردم را ندارند این مسئله را مطرح کردند(با نگاهی به سوابق آنها کاملا مشهود است). ثانیا سازمان بازرسی کشور قانونا حق طرح مستقیم این مسئله را ندارد. این موضوع باید بررسی شده و سپس مطرح شود. درحالیکه درعمل اینطور نبود!

ایشان در ادامه ی بحث حقوق های نجومی به این نکته که گفته می شود قانونی در این باره نداریم اشاره کردند و در پاسخ به چنین حرفی موضع حضرت آقا را یادآور شدند و گفتند: وقتی آقا میگویند خیانت است، یعنی قانون.

شریعتمداری دانشجویان انقلابی را بدنه ی نظام دانست و وظیفه ی آنها را مطالبه گری و نشان دادن نقطه ی مطلوب معرفی کرد. وی این رفتار را منجر به وادار شدن مسئولین به اقدام و ایجاد این دیدگاه در بین مردم که بدنه ی نظام در حال طلب کردنِ مقابله با مفاسد از خود نظام است، ارزیابی کرد.

رئیس موسسه ی کیهان با اشاره به استراتژی غربی ها در مورد مسئولان نظام گفت: جان کین جاسوس MI6 ، گفته بود که اگر نیرو های انقلابی با هم درگیر شوند اسرار نظام را فاش می کنند، چراکه انقلابیون پرونده ی سیاهی ندارند و بعد از اندکی جدال و رو کردن دست یکدیگر، مجبور به افشای اسرار نظام هستند.

در ادامه شریعتمداری با نگاهی به وضعیت دولت ابراز کرد دولت تمام توانش را روی وزارت امور خارجه و برجام گذاشت، وعده ها و تعاریف غلو آمیزی همچون «آب خوردن هم به تحریم مربوط است» و« فتح الفتوح» و «شق القمر» و…را میگفتند اما امروز می بینیم مذاکرات نتیجه ای نداشت و مردم چیزی حس نمی کنند. دولت نیز به تغییر ریل رو آورده و در حال تراشیدن دستاورد برای برجام است و مطالبی بیان می کند که قابل اندازه گیری نیست، مانند این که می گویند”برجام برای ما عزت آورده” یا “سایه ی جنگ را از سر ما برداشته” در پاسخ باید گفت عزت حاصل از برجام کجاست؟! آمریکایی ها خودشان گفتند که ما جنگ نیابتی می کنیم و وارد جنگ مستقیم با ایران نمی شویم، پس سایه کدام جنگ را از سر ما برداشته اند؟!

در ادامه ی این دیدار طولانی و پربار، اکبری سردبیر سایت تحکیم نیوز ابراز داشت :حقوق های نجومی از مدت ها قبل بین مردم زمزمه می شد اما کسی برای افشا و پیگیری آن اقدامی نمی کرد!

وی خطاب به شریعتمداری چنین کاری را مجاهدت و موجب خوشحالی مردم دانست و از این عمل قدردانی کرد. وی در ادامه،از خلاء جوان گرایی در جبهه ی حزب الله انتقاد کرد و آن را غفلت خطرناکی شمرد که موجب فرسودگی احزاب ولایی ،رهایی و عدم رشد نیرو های انقلابی و جوانان فعال دانست.

شریعتمداری ضمن تایید فقدان جوان گرایی در بین جبهه ی حزب الله ، جوانان حزب اللهی را دعوت به خود باوری کرد ؛ رشد را در انقلابیون بسیار بالا دانست و شگرد دشمن را از بین بردن این عنصر مهم در بین مذهبی ها معرفی کرد.

وی با توضیح قاعده ی مارپیچ سکوت گفت: اگر شخصی حس کند دیدگاهش در اقلیت است، سعی در عدم ابراز نظر و حفظ سکوت خواهد داشت.  نیرنگ حریف این است که شما را کم نشان دهد، راه حل این است که عقب نشینی نکنید.

ایشان گفتند: البته بدانید که طرف مقابل نیازی به تولید فکر ندارد. آنها از یک سو حرف ها و مقالات شبکه ی خارجی را ترجمه و روزنامه های خود چاپ می کنند ازسوی دیگر پایبندی به اخلاق نداشته و به سادگی دروغ می گویند.

اکبری در ادامه ی مطالب خود، موضوع انتخابات ۹۶ را مطرح و با اشاره به افتراق و درگیری جناح های اصولگرا و انقلابی در عرصه ی انتخابات گذشته، این سوال را طرح نمود که آیا در انتخابات آتی، خاطرات ۹۲ تکرار خواهد شد؟

این فعال دانشجویی موضع خود را اجماع بر روی محتمل ترین گزینه عنوان کرده و بهترین زمان برای بستر سازی این امر را ” الان” معرفی کردند، نَه شش ماه آینده.

اکبری سوال دیگری را در خصوص آقای احمدی نژاد مطرح نمود و گفت : « ایشان در حال سفر های متعدد استانی هستند و جمعیت زیادی هم از ایشان استقبال می کنند. با عدم پوشش این اخبار نمی توان حقایق را کتمان کرد.موضع شما در قبال ایشان چه خواهد بود؟»

صادق آقاجری دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت،نیزبا نقد رفتار شریعتمداری با رئیس جمهور سابق، این پرسش را مطرح کرد که اگر احمدی نژاد بیاید آیا با ایشان مقابل روحانی همراهی خواهد کرد؟

مدیر مسئول کیهان گفت: اگر قرار باشد کسی بیاید باید شناخته شده باشد و رای داشته باشد. امیدوارم اصولگرایان به ائتلاف برسند. ایشان در ادامه این حدیث حضرت امیر را خواندند که :”حق را با افراد نسنجید بلکه افراد را با حق را بسنجید” اگر احمدی نژاد را با حق بسنجیم نمره بسیار پایین می گیرد. شریعتمداری ضمن تایید صحبت های محمد جواد لاریجانی گفت: احمدی نژاد هم دنبال رابطه با امریکا بود. ما به احمدی نژاد گفتیم که می دانید چرا آمریکا تحویلت نگرفت؟ چون می دانند که تصمیم در مورد رابطه با آمریکا با تو نیست.

احمدی نژاد در جریان ۱۱ روز خانه نشیبنی مقابل آقا ایستاد. این را می توانید ازآقای آقا تهرانی و زاکانی  که به دیدار احمدی نژاد رفتند بپرسید. در موضوع مشایی نیز آقا به رئیس جمهور وقت نامه دادند تا او را برکنار کند اما تمکین نکرد و کار را به جایی رساند که حضرت آقا مجبور به علنی کردن نامه شدند. هیچ کس دسترسی به نامه های سری آقا ندارد.انتشار نامه توسط ابوترابی فرد با هماهنگی رهبری انجام شد. واکنش احمدی نژاد این بود که ۱۸ پست به مشایی داد و او را از معاون اول قوی تر قرار داد.

احمدی نژاد دو میدان رای دارد یکی حزب اللهی ها و دیگری اقشار مستضعف. حزب اللهی ها بعد از اینکه ببینند او مقابل آقا ایستاده به او رای نمی دهند.

 

سردبیر سایت تحکیم نیوز ، در بخش پایانی صحبت های خود سوالی را در خصوص نسبت مجموعه ی بیت رهبری و حضرت آقا مطرح کرد. وی گفت : در بین جوانان و دانشجویان حزب اللهی –علی الخصوص پس از قضایای تصویب برجام و تحصن مقابل مجلس- دوگانه حضرت آقا و بیت ایشان در حال مطرح شدن است که سعی در جدا دانستن این دو از یکدیگر دارد. وی طراحان این دوگانه را جریان خطرناکی دانست که پس از تخریب چهره ی اصولگرایی ، سپاه و اطلاعات سپاه ، حال به دفتر مقام معظم رهبری روی آورده است.اکبری گفت :« نقد به جریان اصولگرایی لازم بود؛ اما طرح این دوگانه بسیار غلط و خطرناک است. این جریان با نگاه مقام عظمی ولایت مشکل داشته اما به دلیل عدم قدرت و توانایی، سعی در تخریب بیت ایشان دارد.»

شریعتمداری در پاسخ به شبهه های مطروحه در مورد بیت رهبری گفتند: «طرح این جدایی یک ترفند است. اولا حضرت آقا به صورت کاملا صریح نظرشان را بیان می کنند. و ما نیز باید مبتنی بر این نظرات، منویات رهبری را در امور دیگر بفهمیم. ثانیا بیت هر موقع نظری می دهد می گوید این نظر آقاست و حتی مکتوب است. چهره های بیت مشخص اند. شاید یک نفری در یک قسمت کوچکی یک کاری بکند. این موضوع قبلا اتفاق افتاده اما چهره های اصلی بیت کاملا واضح است آقای گلپایگانی، آقای حجازی، آقای وحید و… هستند و اینها کاملا نظر خود را از نظر حضرت آقا جدا ابراز میکنند و امکان ایجاد شبهه ای را به وجود نمی آورند.

در جریان تحصن جلوی مجلس من تلفنی با آقای وحید صحبت کردم و ایشان از روی متن مکتوبی که آقا به ایشان داده بودند خواندند که “ان شا الله ماجور باشید اما ادامه ی آن به مصلحت کشور نیست.”»

اکبری گفت:«چنین ادعایی که جریانی در بیت وجود دارد و لابی گری می کند و…. را از اساس دروغ می دانید؟»

شریعتمداری چنین پاسخ داد:« اصلا این حرف موضوعیت ندارد زیرا ۱-فرمایشات آقا واضح است ۲-این یک ترفند است ۳- کسانی که از قول آقا حرف می زنند چهره های شاخص اند و دقیقا کلام آقا را ذکر می کنند.»

دبیر سیاسی دفتر تحکیم در پایان نیز انتقاداتی در مورد برخورد و مواجهه ی کیهان و شریعتمداری با لاریجانی و ولایتی ابراز کرد. وی با صریح اللهجه و عدم مسامحه کاری خواندن شریعتمداری گفت :« شما با توجه به نقش لاریجانی در تصویب برجام و حمایت های ولایتی و همچنین دخالت و تاثیر لاریجانی در دیگر قسمت های نظام، لابی گری و کمک های وی برای تصویب قرار داد های جدید نفتی و مالی ، مواجهه ی تند و جدی ای با ایشان نداشتید. علت این امر چیست؟»

از دیدگاه شریعتمداری، لاریجانی ولایی است و با هاشمی مرزبندی دارد.وی گفت: لاریجانی الگوی ما و شما نیست ولی اینکه بخواهیم جزو طیف مقابل حسابش کنیم هم درست نیست.

دبیر دفتر تحکیم به نشانه ی اعتراض گفت: مشکل اصولگرایان این است که می گذارد هر کسی به راحتی خیانت کند اما اصلاحطلبان خائن در جبهه ی خودشان را از نظر اقتصادی و آبرویی مورد مواجهه ی تندی قرار می دهند.

شریعتمداری در پاسخ به وی گفت: نیازی به مرز بندی نیست. شما راه خودتان را بروید. حریف دوست دارد ما افراد را یکی یکی از خودمان جدا کنیم. لاریجانی بهتر است در دایره ی اصولگرایی باقی بماند.

ایشان رفتار ولایتی را در انتخابات نادرست خواند اما وی را در جناح مقابل ندانست و این مسائل را منجر به قطب سازی بی جا معرفی کرد. وی گفت: همه ی اینها اصولگرا هستند. این مسئله را باز نکنیم بهتر است.

در آخر این جلسه با یک عکس یادگاری به پایان رسید.

حاضرین در جلسه آقایان محمدحسین قائدشرف،صادق آقاجری، علی گنجی و خانم ها رضوی علوی و باغبان از اعضای شورای مرکزی بودند.

آقایان اکبری و بازیار نیز به عنوان اعضای واحدتبلیغات حضور داشتند.

 

lastversion

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

Admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت